Archive

Archive for November, 2006

Aku Benar2 Insaf: Part II

November 28, 2006 Comments off

(insert merc kebun)

artist’s impression
kampong melayu raya, pekan nenas, pontian, johor

Pagi tadi tiba2 member dr jabatan lain dtg jumpa me.. bagi tahu dan borak2 pasal si Afundi kawan lama yg pernah pinjam duit member2 merata tempat sampaikan tak terbayar..
Sekarang nih member kata si Afundi nih bini dua, yg pertama pakai Kia Sorento, yg kedua pakai mercedes benz.. Bila ada org check dia punye akaun bank, punyela banyak duit dia.. juta-juta hinggit malaysia beb!

Categories: Friends, nostalgia

Better Than IT Guy!

November 24, 2006 Comments off

Baru tadi, budak cina IT datang update me punye anti-virus. Masa dia update tuh, dia tegurlah camana me punya mouse boleh menyeberang ke monitor satu lagi? Hisss.. me ingatkan dia selalu tengok benda2 camnih..


eh! ada kura2 putih kat belakang tuh..

Categories: technology, work

Iklan: Tea Lady

November 23, 2006 Comments off

Ada sesape berminat? Me terima email dr HR tadi..

Dear All,
Refer the above.
Level 9 will be in operation starting Friday, 1 December 2006.
We require one Tea Lady to cater for the floor.
The candidate should not be lesser that our dedicated current Tea Ladies. Our expectation is high.
Our current Tea Ladies will provide the necessary guidance where necessary in order to maintain the current standard.
Forward the application to Admin for vetting.
Then we will pass to HR for final selection.
She can be your relatives, friends, neighbours, etc.
Walk-in will not be entertained.
A bit of English is essential.

Thank you & regards
nas, Administration”

Kemudian, me terjumpa kartun nih pasal tea lady ..


Tea Lady takes managing director a cup of coffee, finds him having sex with someone, leaves, then comes back with two cups of coffee.

Categories: Ho Hum, humor, work

Mandi Cik CT Mandi..

November 20, 2006 Comments off

Sebab lama dah x dimandikan, tengahari tadi, me hantar cik ct pergi mandi.. Terjumpalah gak dengan cik ct mamat nih tengah dimandikan jugak.. So, me ambik gambar pakai handset , then me stitchkan gambar2 tuh, dan inilah jadinya.. Perasan tak tuan punye cik ct satu lagi tuh tengok me semacam je.. he he

Categories: transport

Aku Benar2 Insaf

November 19, 2006 Comments off

(insert merc and handrails)

artist’s impression

Petang tadi, masa hantar bonda & ayahnda balik kampong dengan adik-adik me, kami berboraklah pasal besan ayahnda, Wak KM yang dah 5 bulan tak keje jadi jaga. Adik pompuan me cakap, apa susah nak keje lagi, anak dia si Dom dah kaya raya, pakai BMW baru dan tambah sebijik lagi lori 12 tayar ikat 12 tahun lagi! Bini si Dom cakap selalu makan angin kat oversea! Alhamdulillah.

Categories: Friends

cik mata kacang

November 17, 2006 2 comments

(insert c200 kompressor)

irresistable
kampung baru, kuala lumpur

Kesemuanya berjalan lancar.
Kereta idaman berada ditangan. Seperti dirancang.
Harap cabaran dapat diharungi.
Dapat gading, tanduk masih diguna lagi.

Categories: property

Ketaatan

November 7, 2006 Comments off


Nak buat cam na… sembahyang tetap kena buat walau kat atas module beralas grating dan bersejadahkan plywood, canvas…

kata ulama’ sekiranya dekat dunia kita sendiri yang memisahkan diri kita dari agama (tidak mentaati perintah)… maka dekat akhirat nanti Allah s.w.t pun akan pisahkan kita dari tempat yang sepatutnya (syurga).

so mana-2 sahabat yang masih lagi belum lagi tunaikan solat,atau masih lagi tidak cukup lima waktu… kita mohonlah(doa) pada Allah moga diberi taufik utk dpt jaga dan perbaiki mutu solat kita insyaAllah…

peringatan ini utk saya juga..

Categories: photography