Home > nostalgia, property > the first house

the first house

the first house me bought

Semalam me jalan-jalan tengok rumah lama me di jalan tembusu itu.

Rumah lama me masa zaman [ aDm dan aTi ] masih kecil.

Me jual rumah itu pada pasangan muda berbangsa tionghua yg bekerja di [ temasik.] Amoi itu kata dia beli rumah me sebab dekat dengan rumah ibu dia.

Tapi me tahu rumah itu sudah lama dilelong bank sejak 5 tahun yang lampau. Sampai sekarang pun rumah itu tidak berpenghuni. Me sedih. Kalau mQ tengok rumah ni pun mesti dia menangis.

ferris11.gifteh-o panas kurang manis di flickr

Alahai.

Categories: nostalgia, property
  1. December 31, 2007 at 2:26 am

    rumah bukanlah hakmilik..

  2. January 1, 2008 at 12:46 am

    hepy new year to u too..

    ehehe.. thank u 3x

  3. January 1, 2008 at 1:05 am

    tapi umah adalah tempat tinggal.. haha takde kaitan.. sorry.. hepi new year 2008.. semoga tercapai segala azam dan hajat.

    pernah ayahnda bilang, rumah adalah kubur untuk orang idup..

  4. January 1, 2008 at 1:10 am

    selamat tahun baru buat me, cantik lap top me tu, aku minat le =D

    Good luck for this 2008!

    aha.. ko nak beli laptop apple itu ker bro?
    pls let me know..
    thank u for d wish..

  5. January 1, 2008 at 8:01 am

    salam tahun baharu semua

    salam tahun baru untuk kamu juger..

  6. January 1, 2008 at 9:06 am

    Kenangan indah sekali. Aku pun slalu lalu umah aku duk kecik2 dulu. Syahdu tol. Hehe.

    umah me duk kecik2 tu maseh ada lagi sbb ayahnda n bonda maseh idup lagi kat kampung.. ehehe
    me jer dah berpindah randah 7 buah rumah beb..

  7. January 1, 2008 at 10:50 am

    salam tahun baru 2008

    salam tahun baru 2008 juger..
    thank u to be my cyberfriend juger, walopun x pernah jumper..

  8. January 1, 2008 at 4:40 pm

    lalala… selamat tahun baru bro… moga2 tercapai azam…

    ehehe.. salam tahun baru 2008 juger untuk ko..

  9. athirah
    January 1, 2008 at 8:37 pm

    huhuhu.. sedih reading this entry.

    Kenangan lama sememangnya tak dapat dilupa.

    Salam tahun baru en Me!

    Semoga tercapai segala AZAM!
    🙂

    iye 3x dhik thirah iteww,
    kita cuma berAZAM, Tuhan Maha Kaya tentukan..
    mr herve tuh nampak cool dgn me, tp me pernah tengok sendiri dia tengking engineer sorang itu (pasal kerja lah).. ehehe

  10. January 2, 2008 at 12:14 pm

    Sedih ya… mesti banyak kenangan dekat situ…

    memang sedih.. kenangan mengusik pipi itu..

  11. Zatil
    January 2, 2008 at 3:18 pm

    uiyo… rajinnye nak melawat… kalau la saye bole gi lawat rumah pertama, tmpt membesar dulu… tapi jauh beratus km le plak… kat ipon nun… haieee…

    encek me yginsaf, ape kate, alang² dah gi tmn rinting, lajak la lagik ke nusa damai… kehkehkeh… selamat tahun baru pacik!

    cik zatil, mcm me bilang, me melawat kemana kaki me mahu melangkah.. mana tau esok lusa tulat me xleh nak melangkah lagi..

    nusa damai tu kat taman kota masai kan 3x? [ … ]

  12. Zatil
    January 3, 2008 at 11:06 am

    aaa… nusa damai kat ngan tmn scientex… hehehe… jauh lagi… bukan… dalam lagi… hehehe… [ … ]

    ok 3x.. me paham

  1. April 13, 2008 at 7:10 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s