Home > nostalgia > gebeng story: breakfast

gebeng story: breakfast

semambu is a big rattan

Setiap pagi ke tempat kerja di gebeng itu, me akan singgah gerai semambu.

Ada roti canai. Ala macam roti bom, orang KL bilang.

Tapi memang kena dengan selera me. Seperti roti perata yg bonda me buat selalu. Masa zaman me kecil dulu-dulu.

Tapi me bengang juga. Selalu me tiba jam tujuh tepat. Gerai itu baru hendak di buka. Kerusi meja baru hendak disusun. Cadar meja baru hendak dibentang juga. Peniaga orang kita.

Nasib baik periuk belanga tidak terbang melayang-layang.

Tapi me kesian juga. Me selalu sediakan wang siling duit kecil. Buat pembayaran. Kalau tidak, jawapannya sebegini,

maaf encik, takdok duit kecik laa..

Alahai.

Current music: Butterfingers “1000 tahun mahu hidup”

Categories: nostalgia
  1. March 5, 2008 at 1:49 am

    Tak dok yehhh, doh pandei yerrr cik me, cakap pahang… Hahahhahaha… Hummmm, makan kat Kuantan agak Mahal. En me, pi lah restoran zaman, jalan dekat dengan air putih. Pukul 5 pagi dah buka. Nasi lemak dia sampai satu mesia tahu…

    sebenarnya gerai semambu itteww dipertengahan jalan dimaner me tinggal dan pergi ke tempat keje..
    tapi nasi lemak itteww, manyak kolesterol gitteww.. uhuhu

  2. March 5, 2008 at 5:33 am

    bestnya jalan2.. esok tempat lain pulak ar..

    lawatan sambil belajar bro..

  3. March 5, 2008 at 8:46 am

    biasalah..pagi2 bang, bank pun tak bukak lagi nak tukar duit syiling…🙂

    iye 3x, memang x leh dinafikan, bank belum bukak lagik..
    tp, x leh ker gi bank kul 10 pagi (masa bank sudah dibukak) untuk tukar duit syiling untuk keperluan esok hari? hmmm, planning seyyy planning..

  4. March 5, 2008 at 9:34 am

    Ahahaha, Restoran Zaman yg enche Azhar bgtau tu kan en me, nasi lemak dia meemang kelass😀

    uhuhu, nasi lemak yg mancongkam yg manyak kolesterol ittewww.. ooh tidak ..

  5. mamawafiy
    March 5, 2008 at 9:58 am

    patutnya nak bukak bisnes kenalah prepare duit kecik pagi2…ecah, bank tak bukak, korek duit tabung buluh ‘semambu’ ler…

    buluh semambu gitteww..

  6. March 5, 2008 at 11:09 am

    adus..kite plak tensen kengkadang tu dengan jawapan yang cam tue..

    sabor beb..

  7. March 5, 2008 at 12:32 pm

    kelas mmg la kelas rest zaman tu kan..tp kes tuan kedai meninggal hr tu lg kelassss yuuuu~😀

    eyh icit me, alang2 kat semambu singgah ar ns beriani kamaruddin,
    perghhhh power o0oo😀

    laa nasi beriani la puler..

  8. March 5, 2008 at 8:18 pm

    saya paling benci bila takde tukar duit camtuh. haha

    me not alone.. ghupernyer.. ahaha

  9. March 5, 2008 at 10:10 pm

    setuju dengan en azhar..nasi lemak kat restoran zaman itu sangat la popular..tp betol ke mknn kat kuantan mahal?tidak setuju di situ..haha..

    fuyoh! begitu fofular restoran zaman itteww..

    makanan mahal untuk yg x berkemampuan.. ahaha

  10. March 6, 2008 at 12:03 am

    bila reply camtu …
    kesian la pulak…

    biasanya kedai org kita yg reply camtu…

    me pun sedey juger.. uhuhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s