Home > Family > promise you have to honor

promise you have to honor

perfectly score

Minggu lepas aBo dan aQi menduduki peperiksaan.

Me sudah janji tempohari. Kalau matematik dapat seratus markah, me belikan permainan video PSP. Iye, PSP yg mahal dan selalu mereka jenguk-jenguk bila ke pasaraya itu.

Petang jumaat lepas, aBo balik dari sekolah cina. Terkejar-kejar bagitahu dia dapat seratus markah. Matematik Cina dan Bahasa Inggeris. Subjek lain pun aBo cemerlang.

aQi masih dalam tahap kelemahan pembelajaran gitu.

Memang aBo teruja pasal PSP itu. Dia sudah pilih warna ‘merah jambu’. Tapi me sudah psiko. Me bilang, aBo tak pandai main. Nanti aQi saja yg main permainan video PSP itu. aBo angguk-angguk akur. Me benarkan aBo main PS2 yg lama itu sementara cuti sekolah ini.

Sambil itu, me janji masukkan duit itu ke dalam akaun bank beliau.

Alahai.

Current music: P. Ramlee “Menceceh Bujang Lapok”

Categories: Family
  1. March 9, 2008 at 4:52 pm

    satu psp sajer hargenyer lapan hatus hinggit, itu belum lagik game dier.. bukannyer murah mcm CD lima hinggit satu.. uhuhu

  2. March 10, 2008 at 12:56 am

    saye nak jadi anak angkat leh?hehehehe..

    silakan 3x.. Buatkan me ‘green tea’ satu! Ekeke

  3. March 10, 2008 at 1:27 am

    Uhuhuhu, Mr Ah Fa pon nak😀 ehehehehe, bijak-bijak anak en me ni, inspired seh Mr Ah Fa, terima kasih😀

    kalolah anak2 me yg lain sebijak inih.. uhuhu

  4. March 10, 2008 at 5:19 am

    yeyyy….give compliments when due,will inspired them better. Good parenting tactics!

    Have a gr8 day, keep smiling.

    thank u bro..
    u too keep smiling always..

  5. March 10, 2008 at 11:43 am

    huwaaa. terrornya abo!! dapat markah penuh! huhu.

    iye, abo baru masuk darjah satu soklah ciner gitteww..

  6. March 10, 2008 at 11:59 am

    memang terer abo dan aqi…saya baru tahu adik saya yang darjah dua ittew belajar bahasa arab…🙂

    abo sajer yg cemerlang..

    adik ko itteww soklah arab ker echah?

  7. March 10, 2008 at 12:26 pm

    mungkin aQi n anak2 en_me y lain berbakat di bidang yang lain~

    insyaAllah adernyer..

  8. March 10, 2008 at 12:33 pm

    adik saya sekolah kebangsaan biasa je…tak tahu pulak lah ada subjek bahasa arab yang diajar…

    inih kener Edisi Siasat nih.. ehehe, gurau2 je cik echah itteww..
    bagus juger dpt belajar baser quran itteww

  9. March 10, 2008 at 12:56 pm

    wahhhh tahniah buat anak2 yang cemerlang🙂

    thank u bro.. semoga cemerlang sokmo..

  10. March 10, 2008 at 1:55 pm

    huuuuuu
    jelesnye aku ngn budak sekarang~
    dulu aku zaman sekolah rendah
    matematik selalu je dpt 100
    tp mengapakah mak aku tak kesah pon T_T
    dah naik sekolah menengah pon cmtu~
    pmr n spm dpt result baik pon dia xkesah
    apetah lg bile da masuk matrik n universiti
    sob sob sob
    sudikah kamu jadi ayah angkat saya~😛 muahahaaa

    weh, geniusnyer blogger yg jeliter inih..
    meh.. isi borang dulu.. ekeke

  11. HaNie aDLeeN
    March 10, 2008 at 4:21 pm

    Hanie dulu selalu dpt markah 100 and mak n atok selalu kasi hadiah.. Tapi selalunya dpt hadiah barang kemas.. Sukanya time tu.. Lagi bila dpt rantai emas sampai tiga.. cincin, anting2, gelang.. Hehe nasib baik rajin belajar bolehlah dapat.. Malas belajar tak dapat.. Dengan anak pompuan bolehlah ajar kasi mcm gitu.. anak lelaki nak kasi apa erk?

    wah, uoollss nih memang blogger genius yg jeliter erk? uhuhu

  12. March 10, 2008 at 7:23 pm

    eh, ayat komen td mcm pelik jer
    i mean masa skolah rendah je maths dpt 100
    pasal cikgu nye garang
    klu teruk kena rotan~
    bile da spm, matrik n uni
    takde la genius~
    biasa2 jerr
    not that bad, not excelent enuf tho~
    huhuhuhu
    tp klu ayah saya pancing dgn psp @ digicam ke
    msti sy lg semangat
    haha~

    lor, macam gitteww pulak.. good luck on your study cik iziana itteww..

  13. March 10, 2008 at 7:54 pm

    congratulation kids..

    thank u bro..

  14. March 10, 2008 at 9:25 pm

    reti berbahasa cina, cerah masa depan..🙂

    alahai, untuk kemudahan masa depan diaorang juger.. insyaAllah..

  15. March 10, 2008 at 11:09 pm

    alahai..bestnya jadi anak en me ini.. boley dpt PSP free!! waakkakkaa..

    PSP itu boleh di ‘crack’ & boleh main game pirate lepas tu.. murah aje.. org kata dlm sepuluh hinggit..ala-ala beli cd pirate gitu..

    PSP lavender purple itu mmg cantik & menawan.. 🙂

    uhuhu, sepohinggit jer..

  16. March 12, 2008 at 12:26 am

    Kadang2 terfikir, bertuahnya anak zaman sekarang. Semuanya ada imbuhan… Saya, dari kecil, tiada imbuhan…. Hummmmm

    samelah dgn zaman me dulu2.. uhuhu

  17. anakkawi
    March 13, 2008 at 1:12 am

    sapa suh mulot gatal2 berjanji, padan muka en_me… haha, da janji kene tunai lor, klo slalu sgt tak tunai nt mereka takkan percayakn en_me lg…

    ahaha, mampu berjanji.. tp bukan janji manisku noo

  1. June 3, 2008 at 11:36 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s