Home > photography > the choice is in your hand

the choice is in your hand

yes you can, the motto
captured by Ixus 50

Sudah enam bulan me pakai kamera digital SLR Canon EOS 40D itu. Dengan lensa 17 – 85mm.

Dari kamera digital biasa Canon Ixus 50 (5 juta piksel) ke dSLR tahap pertengahan, memang pengalaman yg amat teruja.

Ramai yg hendak tahu,

Mengapa me tidak beli dSLR tahap permulaan, 400D itu?

Sebenarnya me sudah buat penyelidikan juga. Dari internet tentunya. Memang, mula-mula hendak tangkap EOS 400D. Harga separuh dari 40D me sekarang. Tapi ramai pemilik EOS 400D mahu ‘upgrade’ ke tahap lebih tinggi. Bukankah begitu, brader chot?

Ramai yg hendak tahu juga,

Mengapa Canon, bukan Nikon, atau Olympus, atau Sony?

Me pun ada baca internet juga. Canon dan Nikon adalah dua jenama dSLR yg terkenal. Popular gitu. Jadi kalau me pilih Canon, tidak salah kan kan. Lagipun kamera digital Ixus 50 itu memang sempoi. Mudah pengguna gitu. Dan me akui dengan EOS 40D me ini.

Itu cerita macamana me pilih Canon EOS 40D. Nanti me cerita pengalaman menggunakannya pula.

Alahai.

Categories: photography
  1. Polar Bear
    May 4, 2008 at 2:09 pm

    Waduh2..
    High performance dikira gitue..
    Tak beli hp baru ker?
    Or a higher performance car

    aper yg gempaq bro..
    bukan hi performance, tapi mid-performance jak..

  2. May 4, 2008 at 7:24 pm

    salam..wahh bestnya…btw..what happen to another blog..mmg dh pindah terus ker

    memang mancongkam beb!

    btw, the other blog is there as it is..
    thank u bro jenguk2 ke sinih.. tanpa korang saperlah me yg inih.. ihihi

  3. May 4, 2008 at 7:29 pm

    hebaq2🙂
    dulu2 ayah saya guna canon (ms zaman guna filem lg)
    mmg bgs & perfect gmbr2 canon
    skg,ayah tkr sony..ok gak..saya suka🙂
    brand lain saya tak tau..tak pnh guna..no komeng..hehe

    tahniah utk anak en.me yg dpt ke matriks melaka iteww🙂
    study rajin2..usaha tangga kejayaan..chaiyok!!

    fulamak, kire turun temurun laa ko men kamera nih..

  4. May 5, 2008 at 8:57 am

    aku bermula pun dgn kamera kompak ixus60..kemudian beralih ke basic slr canon 350D. ternyata canon mmg mudah utk di kendalikan dan berkeupayaan lebih dr nikon. cuma aku beralih ke nikon kini utk memuaskan nafsu ingin tahu…rich colour yg ada pada nikon membuatkan aku tertarik..tetapi utk keadaan gelap/indoor ternyata Canon tiada bandingan.

    ahaha, ex-canonite sudah mengomen.. Smoga ko mcapai tahap kpuasan dgn D200 baru ko itteww.. Keep it up bro..

  5. May 6, 2008 at 11:23 am

    wahh kagumm

    wahh sampai kat sini jugak my laydee yg jeliter ittewww.. fuyoh, lajunyer..

  6. May 7, 2008 at 5:48 pm

    for performance & price i will choose maxis broadband rather than celcom. hehe.. choose beb..

    me pakey DIGI gprs jak.. sesuai wat mamat gendut.. uhuhu

  7. May 10, 2008 at 1:51 pm

    ini kemera sgt besar, saya pun mau……

    ammvoiii, besar sungguh selera kamu yer.. cek intan yg jeliter itteww

  1. May 16, 2008 at 9:27 pm
  2. May 19, 2008 at 12:11 am
  3. May 23, 2008 at 7:07 am
  4. June 3, 2008 at 7:21 pm
  5. September 10, 2011 at 7:13 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s