Home > Ho Hum > what is not inside the museum

what is not inside the museum

i see national museum [+ previous story ] every day, except weekends

Cerita lain, pagi tadi me dengar radio muzik fm. DJ yg bertugas ada soalan teka-teki.

Dalam sebuah kebun terdapat banyak jenis pokok buah-buahan. Tiba-tiba kebun itu terbakar. Banyak-banyak pokok dalam kebun itu, buah apakah yg tidak terbakar?

Ramai pendengar hantar sms, jawab ‘pokok abu’, ‘benih pokok’ lah. Mungkin ramai kawan-kawan sudah tahu jawapannya.

Dan kawan-kawan yg tidak tahu, nak tahu jawapannya? Tapi jawapan yg tidak logik langsung. Suka-suka, segar-segarkan minda, apa-apa aje boleh kot. Ha ha ha.

Alahai.

Categories: Ho Hum
  1. May 8, 2008 at 9:43 pm

    buah cempedak diluar pagar, ambil galah tolong jolokkan;
    pisang emas dibawa belayar, masak sebiji didalam peti;
    sorong papan tarik papan, buah keranji dalam perahu.. ammvoiii

  2. HE
    May 9, 2008 at 10:04 am

    buah verangan…

    salah lah bro.. ehehe
    kan me dah bgtau jawapannye itteww..

  3. May 9, 2008 at 11:01 am

    en_me berpantun yo…
    jalan-jalan mari ke pekan
    di luar kota pekan terletak…
    buah keranji kah yang dimaksudkan?
    sebab ia ada dalam perahu…betul tak?

    buah keranji pun betul jugak..
    pisang emas dan buah cempedak..
    jgn buat buat tak tahu pulak.. ahak..
    cek echah yg jeliter memang bijak.. bijak..

  4. May 9, 2008 at 1:56 pm

    hahaha.. teka-teki lama ni..

    waaahhh, mesti cekpuan apple sudah tahu jawapannyer.. kan kan

  5. May 9, 2008 at 2:05 pm

    nanti lama2 blog en me ni pulak jadi muzium haha..

    ammvoiii, muzium katernyer blog me yg ini… uhuhu

  6. pengkomen blog en_me
    May 9, 2008 at 5:26 pm

    pergi kedai beli tauhu
    saya antara yg tak tahu..

    err boleh bagi saya tahu?
    hehehe

    me:
    Pi kedai tauhu takde.. Kan me dah bgtau mula2 .. ammvoii ngade2

  7. May 9, 2008 at 6:36 pm

    ha3..seriusly lupa prnh dpt tek teki cm tu..xlogik btul jwpnnya..

    me:
    apa apa aje cek noha .. ammvoiii

  8. May 9, 2008 at 11:49 pm

    bila la saya nak pegi muzium yang dah lalu2 hari2 neh. hehe🙂

    me:
    kalo dah lalu ari2 xyahlah pegi cek nizam dotcom ittewww

  9. buzzybug
    May 11, 2008 at 8:06 pm

    apa jawapannya?

    bukanke me dah bagitau jawapannya pada komen me yg pertama ittewww.. ammvoiii manjernyer.. ehehe

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s