Home > Travel > layang-layangku putus tali

layang-layangku putus tali

it’s not a bird, or a kite, or an island
layang-layang, johor, malaysia

Me sudah lama hendak jalan-jalan ke pekan layang-layang itu.

Dari ambil pesanan rempeyek wak tunot di parit tengah bandar kluang, me terus ke pekan renggam. Mrahfa yg fewwwittt yg kini berada dibumi kanggaroo itu mesti tahu dimana pekan renggam itu. Kalau tidak, me jotos-jotos endasse (bahasa jerman lagi).

Dari renggam me tidak terus ke simpang renggam pula. Me melencong sikit ke pekan layang-layang. Peta lokasi dibawah nun.

Sebab pekan layang-layang terletak di jalan lama yg kini jarang orang lalui.

Sememangnya, tiada apa-apa yg menarik. Tetapi jalan yg lengang dan suasana yg damai gitu. Ladang kelapa sawit muda yg baru disemai dikiri kanan jalan tentunya.

updated map for detail

Alahai.

(chicken pox counter: day quatre)

Categories: Travel
  1. May 22, 2008 at 7:24 am

    jalan2 kat johor ke?

    banyak lagi tempat kat johor belum me lawati.. namer sajer oghang johor nooo.. uhuhu

  2. t.a.t.a
    May 22, 2008 at 8:53 am

    Another jalan² trip from en me…

    jom jalan jalan dgn me lah fulakk..

  3. May 22, 2008 at 9:02 am

    baru ku dengar nama layang-layang ini! simpang renggam tahu la

    ko asal maner?

  4. May 22, 2008 at 9:21 am

    huhuhuhu, ganas kue yo😀

    baik-baik drive ye, en me demam tu kan🙂

    iye 3x, maser ko komen tadi, me memang tengah drive.. macam tahu2 jer..

  5. May 22, 2008 at 10:10 am

    kat perak pun ada layang-layang… tapi ada 2 pekan.. layang-layang kiri & layang-layang kanan…

    sebab zaman dulu, pekan tersebut berada dikiri dan kanan parit kan kan.. dan sememangnya, layang-layang di perak itu berada di parit kan kan.. alahai, bilalah me nak jalan2 gi parit lah fulakk..

  6. May 22, 2008 at 11:55 am

    ada kereta syok jln kat semennjung nih..
    org yg pg keje naik lrt jerk, tak dapek le..wakaka

    tp me gi keje pun naik skuter jak bah.. ahaha

  7. May 22, 2008 at 1:45 pm

    ingatkan kat bukit layang2 tadi. hehe🙂

    ammvoiii jauhnyer..

  8. May 22, 2008 at 2:12 pm

    huhu..
    tingat lagu shima dulu2
    layang2 terbang melayang.. terbang melayang di tgh padaang.. hmmm.. pstu apa ek.. ntah tk ingat dah.. eekkeek

    chop.. kemaner shima menghilang yer? hmmm..

  9. May 22, 2008 at 2:16 pm

    owh…layang2. sangat nostalgia. motorku dulu penah rosak di tengah kebun sawit sana….

    masa ittteww ko nak gi kemanor? nak balik bandar tenggara kah? ekeke

  10. May 22, 2008 at 4:06 pm

    berjalan sokmo encik me. jeles echah!

    kan hang dah pusing satu pulau ittewww.. ammvoiii

  11. May 22, 2008 at 4:19 pm

    sesaje je nak menyebarkan viruskan??…. sila jgn lalu balik2 melaka ok… keh keh keh…🙂

    me sudah letakpun ‘hos virus’ yg akan menyebarkan virus itteww di kawasan londang.. ekeke

  12. dakchomey
    May 22, 2008 at 5:57 pm

    x penah pown sampai ke sane..pegi johor skali sajew…ble nk cuti2 malaysia nie..

    takdok bf nak bawak jalan2 cuti2 mesia ker dakchomey yg jeliter ittewwww..

  13. May 22, 2008 at 6:22 pm

    tuan dgn chiken pox pun mampu melencong lencong…

    semoga korang enjoy2 santai2 bacer blog me yg inih yer..
    jgn serik2 noo

  14. May 22, 2008 at 11:01 pm

    kadang2 best jugak jadi penyebar virus

    ko nak sangat kener ker bro? ehehe

  15. May 23, 2008 at 5:48 pm

    lagu layang-layang tu shima nyanyi erk???ingatkan zur eda..dulu nyanyi lagu tu mase konsert tadika..:D

    lama tak balik kluang…rindu sama kampung..

    me pun xtahu saper penyanyi dier.. ekeke
    oooo kluang-girl kamu ghupernyer..

  16. May 25, 2008 at 7:45 pm

    gulp!.. tanak aa hehe..

    aper yg ko ‘tanak’ ittewww bro? me x paham..

  17. May 31, 2008 at 9:12 am

    bang.. bukan parit tengah.. tapi kampung tengah.. itu kampuang bondak tercinta aku.. wak tunut tu sedara mara mak aku.. hehe.. welcome to kampung tengah

    waduh waduh, kampung tengah gittewww.. me manyak sori oooo..
    first time me datang dulu, me sesat bebb..

  18. May 29, 2009 at 2:37 am

    layang=layang kampung halaman wa…..

    luv layang so much even skali skala jenguk kg..

  1. June 19, 2008 at 12:33 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s