Home > Family > agi idup agi ngelaban

agi idup agi ngelaban

now you can study at your own backyard
plus highway near simpang renggam

mQ mengadu pada me semalam masa hantar aDm balik asrama kolej matrikulasi melaka itu. Abang mQ, bilang anak dia, sAm (sepupu aDm juga) mendaftar di unikl kulim kedah awal bulan, macam aDm juga. Tapi cuma sehari saja disana. Me tanya mengapa. Panjang ceritanya jawab mQ.

pendekkan!

tegas me.

sAm sebenarnya satu-satunya bumiputera bukan melayu yg mendaftar pada hari tersebut. Pada malam itu ada ceramah biro tatanegara gitu. sAm tidak puas hati dan takut. Penceramah yg garang asyik cakap ‘melayu melayu melayu’ saja. sAm memang panas baran, kata abang ipar me. Esoknya juga, abang ipar me datang dari sarawak bawa balik sAm ke labuan. Urusan pendaftaran kolej matrikulasi labuan berjalan lancar.

sAm sebenarnya anak ketiga abang mQ yg itu. Kakak dan abang sAm sekarang sedang belajar medik di UK, bakal doktor gitu. Sebab spm sAm tidak cemerlang seperti kakak dan abang dia, dia kena belajar dalam negara lah pula. Tapi aDm tidaklah secermerlang mereka pula.

Alahai.

Categories: Family
  1. June 1, 2008 at 1:43 pm

    agi idup agi ngelaban….

    selagi hidup selagi melawan! motto ni rejimen pertama renjer gunakan. tercetus oleh perwira gagah berani rejimen pertama renjer — kanang anak langkau

    sori tokei blog, ter off topik la pulak!!

    gittewww..

  2. June 1, 2008 at 2:20 pm

    hmmm… kalau dia sorang cuak jugakle…

    rezeki ada di mana2…

    hakikatnyer bergitteww..

  3. June 1, 2008 at 6:45 pm

    wahhhh ada bau2 bachang kat sarawak eh. saya tak pernah pun sampai ke sana. hehe🙂

    jodoh ajal maut sumer itteww tuhan tentukan.. kannns

  4. June 1, 2008 at 8:24 pm

    me… bukan dia sorang je gerun… saya pun gerun jugak…

    supaya kiter insaf jadik rakyat bumiputera yg baik.. pd bangsa, negara dan agama.. tapi biro tatanegara takdok letak unsur2 keagamaan dalam agenda mereka – itu yg musykil.. hmm

  5. June 2, 2008 at 7:56 am

    dimana juga hidup mesti diteruskan gitu kan…

    wah, fandainyer ko

  6. June 2, 2008 at 5:53 pm

    berani dalam hidup! berani mempertahankan prinsip!

    waduh, sungguh jitu prinsip ittewww..

  7. June 2, 2008 at 8:42 pm

    yahh caya la.. agik idup agik ngelaban.. sarawak YO! heheh… kena dinilai semula la modul BTN..

    chewah cek nono tewww..

  8. June 3, 2008 at 12:27 am

    btn ni kan me.. memang agenda kerajaan b* pun… so tak heran sangat kalo deme tu dok sebut2 pasal melayu je… neway, kita tak pi btn walopun dulu wajib pergi..

    kalo wajib tak pi tak kener denda ker? hmmm

  9. June 3, 2008 at 9:05 am

    tak de la pulak sampai sekarang ni sihat walafiat je tak kena denda.. rebellious punya jenis ni..

    me:
    fuyoh akak memang ganassz

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s