Home > Family > belaya sampai parai

belaya sampai parai

great hornbill (buceros bicornis 125cm)
birdpark, kuala lumpur

Sudah seminggu cuti sekolah. Seminggu lagi sekolah akan dibuka semula. Tapi me tiada cutilah pula.

Me kena hantar aDm balik ke kolej matrikulasi melaka londang itu. Tiap-tiap minggu me ke sana. Letih sehh. Lagipun aDm baru kena demam champax itu.

Tajuk entri me kali ini ‘belaya sampai parai‘ macam tiada apa-apa kan. Maksud terjemahannya ialah ‘bunuh sampai mati‘ dari bahasa orang dayak iban sarawak yg sedang merayakan hari gawai hari ini dan esok. Alamak, me kena telefon ‘rumah panjai kitai ba sedi‘ lah pula.

Alahai.

Categories: Family
  1. June 1, 2008 at 12:34 am

    Wah..nak telefon mana tu? Tak da paham le saya. huhu.

    Untungnya aDm ada kamu. Rindunya dengan KMM! Isk isk. Kirim salam kat pak guard KMM ye Me. He he.

    ala, macam kiter nak ucap selamat ariraya gittewww lar..
    pak guard yg maner satteww? yg me namfak, mak guard ramai jugak.. ehehe

  2. نورنانا
    June 1, 2008 at 12:48 am

    apa tu ‘rumah panjai kitai ba sedi‘???

    rumah panjai = rumah panjang
    kitai = kita, kami
    ba sedi = kat sedi (nama tempat)

    gitteww

  3. June 1, 2008 at 1:23 am

    apa special hari gawai nih?

    festival merayakan hari menuai padi.. macam ariraya kiter lar.. gitteww

  4. June 1, 2008 at 11:16 am

    boss.. gayu guru gerai nyamai.. hehe

    ammvoiii.. tergaru-garu me sekejap..
    ‘panjang umur sehat walafiat’ juger buat kuiey.. terimakaseh yo mampir nang kene..

  5. June 1, 2008 at 6:44 pm

    saya baru balik from londang. semalam ambil adik saya. map mmg tak leh harap. kena buat special posting pasal map yang salah. haha

    apahal bro? ko tersesat jugak ker? ehehe
    me lainlar, me kan oghang tua ..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s