Home > Travel > i went to petrosains, klcc

i went to petrosains, klcc

ngguyu dewe ndelok gambar aQi nang tipi

Minggu lepas me pergi ke petrosains klcc itu.

Sudah lama me tidak ke situ. Kali terakhir, me bersama aDm dan aTi. Masa itu, aQi berumur setahun dan tidak cukup tinggi untuk masuk ke kabin helikopter seterusnya ke pelantar minyak petronas.

Tapi kelmarin me bengang dengan kamera EOS me yg itu. Sebab lebih seminggu me tidak guna, me ingat semuanya baik. Tapi bila sampai di klcc, me cuba-cuba tidak mahu hidup pula. Me risau kalau-kalau EOS me sudah rosak. Jadi sepanjang dua jam meneroka dunia petrosains itu, tiada tangkapan gambar atau tembakan EOS me kedengaran. Frust sungguh.

Bila me keluar, me singgah di pusat Canon itu. Mamat cina jurujual bilang, kamera EOS me habis bateri. Aiseh. Hendak beli bateri gantian baru, harga pun mencecah tiga hatus hinggit beb. Mamat cina tolong caj selama 5 minit dan sempat me tangkap dan tembak gambar aQi dan aBo di depan petrosains sahaja.

Cerita lain, maya karin nak kahwin tak lama lagi.

wis lumrah nek bocah cilik senenge dolan

Alahai.

Categories: Travel
  1. July 5, 2008 at 12:38 am

    hehe…bleh plak ade iklan maya karin kat sini~

    ahaha, ramai pemuda dan bapak pemuda yg kecewa nanti..

  2. July 5, 2008 at 12:39 am

    bocah cilik ojo pecicilan waei…

    hehe..test2 jawa..test..test..hihi

    ammvoiii, ngomong ngomong jowo gadis ayu iki kambek me yo..

  3. July 5, 2008 at 1:29 am

    Last saya ke Petrosains, tahun lepas. Jadi guru pengiring (olok2) sekolah mak saya. Uih, susah betul jaga budak2 sekolah rendah. Tak reti penat. Haih.


    memang sesuai tok budak2 sekolah.. banyak dapat pengetahuan..

    fuyoh, cekgu pengiring tewww.. mesti dapat upah kannns

  4. July 5, 2008 at 2:48 am

    eh..
    maya karin nk kawen ngan sape eh :p

    ngan lelaki larr, xkan ngan hantu fulakkks.. ekeke

    sebenornye ngan mat salleh yg disunatkan.. volleee gittewww

  5. Polar Bear Demam
    July 5, 2008 at 8:36 am

    Dear Mr. Me..
    The last time I went there 3 years ago.

    The story began when an instructor asked me & my friends…
    “Draw me a picture of upstream and downstream facilities”

    Minutes later…

    “This are we call IMAGENEERING..”
    “uh..sapa buat lif kat refinery”
    “Eh.. ada bat cave and bat mobile”

    “Sapa lukis storage tank bawah platform?”

    Then he made a decission.. school trip to petroscience for free..

    Hehehe..

    His famous quote, “Petroscience is better than Nasa Houston.”

    Me teringat… first time naik chopper gitew..

    wahhh, smartnyer ko jawab yerr.. keep it up bro

  6. Princess Liyana
    July 5, 2008 at 2:27 pm

    Alahai, jangan sedih maya karin kahwin..huhu..bestnye g jalan2:)

    memang sodeyyy kannns..

  7. July 5, 2008 at 4:40 pm

    ~ last g Petrosains masa tingkatan tiga which was back then to 1999. dah lama sangat tuh. hikhikhik….

    asal la jejaka2 malaya semuanya kesedihan bila maya karin nak kawin nie? untung kan mat salih tuh. ;P ~

    sodeyyy kannns..

  8. July 5, 2008 at 8:51 pm

    best ke kat petrosains ni?
    tak penah pegi oooo…
    tingin gak pegi sana gak..
    tapi bila erk..??

    sesuai benor wat budak budak soklah gittewww..

  9. July 7, 2008 at 9:00 am

    tak pernah lagi pergi..
    dulu zaman sekolah tak mampu.. dah kerja takde masa.. memang tak boleh pergi le jawabnya! he!he!

    tunggularr nanti anak-anak ko yg bawak pergi saner yer.. ehehe

  10. buzzybug
    July 7, 2008 at 4:51 pm

    saya x penah masuk petrosains… huhu…

    on caption gambar last, bukan stakat budak kecik je yang senang hati pi jenjalan, orang besar pun sama… hehhe…

    gittewww yerr..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s