Home > Travel > melaka revisited, part quatre

melaka revisited, part quatre

wong melayu sugih, wolu loro limo limo (udhu kereto sapi ku)
medan ikan bakar, perdu umbai

Kalau dari umbai hendak ke lebuhraya plus arah selatan. Me nasihatkan jangan keluar ke persimpangan merlimau / jasin.

Walaupun jalan yg enak dan nampak singkat. Tapi sebenarnya lagi jauh dan pusing keliling gitu.

Me sarankan tuju ke bandar muar dan keluar ke persimpangan pagoh.

PASCA NOTA: Atau dari muar, boleh terus ke batu pahat, terus ke benut, terus ke pontian, terus ke pekan nenas, terus ke skudai. Gitu.

Alahai.

Categories: Travel
  1. July 13, 2008 at 8:05 am

    ~ En_Me pakai Mercedes ker? ~

    itteww merc oghang lain punyer.. me pakai kete lembu jak.. koser uuu uhuhu

  2. July 13, 2008 at 9:27 am

    wahhhh bergaya la en_me ngan mata belalang tuh. hehe🙂

    vukann mater belalang yg ittewww larrr.. ammvoii

  3. July 13, 2008 at 10:28 am

    Ni dari arah Johor yer nak ke Umbai.. jalan ni Abg Bear tak reti sangat tapi kalau dari KL memang reti sangat dan entah kenapa dari mana arah pun Umbai ni memang jauh… mungkin jalan sempit dan berbelok belok (hehehehe teringat iklan… go straight dont belok belok!!!)


    kalo dari masjid tanah ke umbai, jalan taklar sempit banget dan taklar berbelok2 sangat.. cumer manyak sangat lampu trafikkk.. tension beb! uhuhu

  4. buzzybug
    July 13, 2008 at 11:56 am

    en_me pun wong sugih gak kan? hehehe…

    sugih kowe ngomonge yoo..

  5. Princess Liyana
    July 13, 2008 at 1:22 pm

    uhuhu..ye ke pakai kete lembu en_me?tgk cikt;)ahaks..bila nak bawa princess jalan2 naik kete lembu:p

    ammvoiii.. kete lembu yg kelassss gittewww..

  6. aTiQah
    July 13, 2008 at 3:22 pm

    oh. gitu yeh. tapi lalu jalan dalam ni, saya takut sesat ntah mana2 je. ha ha ha.

    malu bertanyer memang sesat jalan ntah maner2 .. kannns

  7. July 13, 2008 at 4:48 pm

    kereta en.me hensem ah~
    i lyke

    gittewww yer.. alahai

  8. Polar Bear
    July 13, 2008 at 6:13 pm

    Me.. Me…
    En. ME..
    En. ME…
    Kereta baru… takmau gie london gitew..
    Mau bawa2 kereta baru..

    kete baghu katernyer.. koser uu

  9. July 13, 2008 at 6:58 pm

    yum yum, ikan bakar, lagi dan lagi iye en me itu😀

    sabor jer lar.. ehehe

  10. July 13, 2008 at 8:27 pm

    en_me

    mate belalang deh kete dier! mangan ikan bakar jaga-jaga jangan tercekik tulang!


    iye, me hati-hati sentiasa.. thanks bro..

  11. July 13, 2008 at 11:46 pm

    fuh..merc gitu..
    en.me makan kat mana?
    saya pernah makan kat restoran nelayan umbai..sedap juga🙂

    sodappp kanns..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s