Home > property > still your property

still your property

yok kelonan karo gulingan (udhu cerito seng ngisor)
sarikei, sarawak [+ foto seng gedi ]

Bulan lepas me balik kampung. Bawa yaasir jumpa ayahnda dan bonda.

Adinda me, aZz, yg tinggal dibelakang rumah ayahnda jumpa me. Disuruhnya me ambil duit rebat cukai jalan motorsikal buruk me di pejabat pos. Motorsikal pertama me yg penuh nostalgia itu. Adinda me yg guna sekarang. Dia baru saja perbarui cukai jalan. Tapi nama geran masih guna nama me.

Semalam me pergi juga ke pejabat pos jalan tun sambanthan. Proses yg mudah dan cepat. Cuma tunjuk mykad, isi borang kiriman wang dan cap jari kiri. RM150 saja. Duit yg masih baru dan siap dikokot gitu.

Dan sehingga hujung tahun, me masih ada beberapa kereta dan motorsikal lagi untuk dituntut dari duit kerajaan yg memerintah itu. Masyuk kan.


iki motor ku adek ku sing kanggo
kampung melayu raya, pekan nenas

Alahai.

Categories: property
  1. aTiQah
    July 23, 2008 at 2:20 am

    Woh! “beberapa kenderaan’???
    Perghhh…

    cakap siang pandang pandang.. ihiks

  2. July 23, 2008 at 7:27 am

    mana gambar motorsikal nostalgia ituuu?

    click kat sini >>> JBB

    dan disini >>> 1043

  3. July 23, 2008 at 9:54 am

    ~ bestnya kalau ada sampai beberapa kereta dan motosikal. banyak tuh leh claim…. ~

    manyak jugak kuar.. uhuhu

  4. July 23, 2008 at 10:26 am

    vov! varvellous, masyukkk

    kannns..

  5. July 23, 2008 at 10:39 am

    wah! kaya ah en_me kok cenggini

    kaya kater nyerrr? hmmm

  6. July 23, 2008 at 11:41 am

    wa.. banyak kenderaan… hehe

    banyak kenderaan.. banyaklarr kerak nyerrr.. ooops

  7. July 23, 2008 at 12:38 pm

    waahh..bleh bw sy jalan2..heh~

    iye larr tewww..

  8. Julietchun
    July 23, 2008 at 2:51 pm

    pakcik kayo! pakcik kayo!

    wal hasil balik asal.. gittewww

  9. vivavogue
    July 23, 2008 at 3:02 pm

    masyuk […]


    spt kata uncle kamal itu, memblog mengeratkan silaturrahim..
    kalo kita suker komen itu, kita tayang kat orang ramai..
    kalo kita xsuker, kita padam.. supaya yg keroh menjadi jerneh.. dan supaya x mjadi duri dlm daging..

  10. July 23, 2008 at 4:29 pm

    aahhh.. masyukkk sekali.. […]


    spt kata uncle kamal itu, memblog mengeratkan silaturrahim..
    kalo kita suker komen itu, kita tayang kat orang ramai..
    kalo kita xsuker, kita padam.. supaya yg keroh menjadi jerneh.. dan supaya x mjadi duri dlm daging..

  11. buzzybug
    July 23, 2008 at 4:49 pm

    err… saya thn dpn baru claim kot…

    semoga bersabar .. volleeee kanns

  12. July 23, 2008 at 5:28 pm

    banyak betui kenderaan dia nih…. lempaq sebijik kt aku… ha ha…

    kenderaan sebagai wadah kehidupan.. kannns

  13. July 23, 2008 at 7:50 pm

    tenkiu2 dpt tengok motorsikal tuuuu..

    agaknye motorsikal pertama bujang2 mmg nostalgia laa…sama mcm hubby and abah…tapi dua2 sudah jual…hubby siap nak beli balik/cari motorsikal dia…tapi takkan sama kannn

    me tampal lagik kat luar.. puas hati kannns.. ehehe

  14. July 23, 2008 at 10:09 pm

    alif pon belom claim lagik duit itu!

    jangan sampai terluper nak claim fulakkkks..

  15. July 23, 2008 at 11:06 pm

    motor klasik tuh en_me. hehe🙂

    memang classsics.. memang nostalgia beb.. pernah masuk parit dengan mQ.. ekeke

  16. July 24, 2008 at 2:37 pm

    beberapa kenderaan? kira boleh top up la duit rebat minyak tu utk belanja petrol barang sebulan dua yeee..

    gittewww larrr..

  1. September 18, 2008 at 3:33 pm
  2. October 15, 2008 at 12:06 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s