Home > property > pulau pisang bercabang dua

pulau pisang bercabang dua

mangan pisang goreng yok
perarakan pesta floral, teluk danga

Kelmarin me tertengok majalah tiga di tv3 tentunya. Cerita berkenaan pulau pisang, pontian.

Sememangnya dari kecil, kalau ke pantai pontian itu, me akan nampak pulau pisang. Sayup-sayup nun disana.

Pulau warisan bugis dari sulawesi itu. Keturunan lanun juga adanya. Mungkin ada yg marah. Tapi hakikatnya begitu, cerita dari orang tua-tua.

Tapi majalah tiga telah menunjukkan keadaan pulau pisang sekarang. Lagi dekat dan eksklusif. Kontroversi rumah api yg dibina oleh bekas penjajah yg durjana itu. Kini dijaga dan dibangunkan dan dipagar oleh negeri pulau liliput yg baru memiliki pulau yg itu dgn angkuh dan sombong.

Adakah kita akan berputih mata lagi.

Alahai.

Categories: property
  1. July 29, 2008 at 12:49 am

    owhhh semua pulau dia nak
    tak cukup tanah kt tpt sendirikan


    strategy perang stail israel gitteww..

  2. fieza
    July 29, 2008 at 8:51 am

    sudah hilang baru nak buat bising…jgnla tergadai lagi apa yg sedia ada ni…

    kannns..

  3. July 29, 2008 at 10:41 am

    dah terhantuk baru nak terngadah.. dan masih pelanduk yang lupakan jerat.. aduhai..
    masihkah begitu negara-ku yang satu?..

    doakan yg baik baik jer..

  4. July 29, 2008 at 11:12 am

    hambik la kalau nak sgt!

    ammvoiii masennyer mulut.. nanti dihambik yer betul betul kanngg

  5. July 29, 2008 at 11:59 am

    errm pulau pisang x pernh dgr pon~ yeoh tapi …
    errm entah..no coment..apa ah diorg tu…nak rampas-ing apa yg kita ada, kalau susah negara jiran gak yg dicariđŸ˜„

    strategy perang stail israel.. percaya atau tidak..

  6. July 29, 2008 at 12:54 pm

    biru mata hitamku

    ammvoiii.. takyah pakai contact lens lagik kannns

  7. suealeen
    July 29, 2008 at 12:55 pm

    masalahnya kan me.. kita sendiri tak pandai jaga tanah kita sendiri… dolu² (even sampai sekarang ni) asyik berlembut je dengan ‘orang’ tu, maklumlah pernah jadi anak sendiri. kita yang pi bagi orang tu bina rumah api apehal? sendiri yang tak reti manage jangan nak salahkan orang lain.

    yg lepas usah dikenang.. sekarang nih kita kena bangunkan pulau itu..

  8. July 29, 2008 at 1:49 pm

    nak buat macam mana, kerajaan kita agak siput sedikit dalam hal sebegini

    siput sedut ker.. nyot nyot

  9. t.a.t.a
    July 29, 2008 at 2:13 pm

    huh.. nak masuk pun tak leh kat rumah api tu. aku bakar karang, haa berapi betul rumah tu karang.

    nak pegang pagar dia pun takleh gak.. kena tengking macam anjing jak.. uhuhu

  10. July 29, 2008 at 3:25 pm

    ya tuhan selamatkanlah kami!!..

    aminn

  11. July 29, 2008 at 8:12 pm

    urrm x tau ah srategi israil~ errm errm adakah masih aman~

    hmmm..

  12. fa
    August 20, 2008 at 1:05 am

    keturunan lanun? emm.. i’m a part of them..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s