Home > Family > oh fatimah

oh fatimah

the real fatimah is holding younger yaasir (circa october 2007)

Ini bukan entri pasal fatimah rakan sekerja me yg jelita di syarikat baru ini. Bukan juga pasal ‘oh fatimah’ lagu a ramlie. Tapi fatimah H, pembantu rumah aka bibi (bBk) me yg itu. [+ cerita tahun lepas ]

Hujung tahun ini genap dua tahun bBk bekerja di rumah kaum kerabat me. Tapi bBk bersetuju untuk sambung kontrak dua tahun lagi. Jadi, me kena hantar bBk pulang kampungnya di indonesia masa cuti sekolah nanti.

Tapi bBk ada syarat. Kena turun kapalterbang kat palembang, sumatera [+ peta. ] Kalau turun jakarta, dua hari dua malam baru sampai rumah. Tapi air asia tiada penerbangan senai ke palembang. Kena naik dari lcct sepang.

Jadi me periksa kalau boleh tempah tiket kapalterbang dari pulau singapura. Dekat dari rumah. Tapi kena pakai silk-air. Harga tambang SGD509 (RM1120). Mahal tu.

Bila me booking air asia guna lcct pula. Harga RM350 saja. Tidak termasuk duit minyak dan tol, RM400 pergi dan balik dua kali. Tapi masih murah berbanding silk air kan.

Tapi kalau naik feri lalu batam memang lagi murah. Ha ha ha (gelak jahat aka kedekut).

Nota kamus dewan: bibi (bukan bibik) dari perkataan Indonesia, panggilan kpd perempuan yg agak tua, makcik.

| Bibi 1 | Bibi 2 | Bibi 3 | Bibi 4 | Bibi 5 |

Alahai.

Categories: Family
  1. September 9, 2008 at 5:31 am

    salam…wahh anak sapa cute mute yg bibik bawa tuh….

    iye, anak saper karr ittewww.. ammvoiii

  2. September 9, 2008 at 6:12 am

    kasi bibi adventure ler naik feri hihihik. mesti tak mau balik pas tu

    takperr, cepat balek naik kapalterbang, balek ke sini pun cepat jugerrr.. kanns

  3. t.a.t.a
    September 9, 2008 at 9:02 am

    takutnya lepas tu dia tak nak balik sini lagi dah. huh lagi naya!

    abes, takkan taknak kasik dia balik kampong kottts? dia nak sambong keje kira oklah teww.. takyah nak susah carik maid baghu .. tapi kalo dia taknak balik, nak wat camnerr kannns.. bukan rejeki namernyer.. uhuhu

  4. September 9, 2008 at 9:02 am

    salam,
    baby tue cumel laa..geram nono nengok..ekekeke

    ader baby yg tak chomey kerrr.. ammvoiii

  5. September 9, 2008 at 9:16 am

    banyak masalah bibik sekarang ni kan. hehe

    ada juger yg okay bro.. ehehe

  6. September 9, 2008 at 9:43 am

    ~ comelnya baby tuh.. anak en_me ker tuh? ~

    namfakks sangat ko x mgikuti perkembangan kaum kerabat me yg ittewww yerr.. uhuhu

  7. September 9, 2008 at 10:07 am

    dasar kedekut gak sebijik cam aku ek…cari la mana yang tersenang

    kedekut katernyer.. ammvoiii

  8. jue
    September 9, 2008 at 10:35 am

    hehehe dah nek tongkang pehtu bibik takmo balik Mesia balik….
    Mabuk laut katerrnyerrr

    bibik saperkarr itteww..

  9. September 9, 2008 at 11:12 am

    Bagusnya Bibik en me ni..dah dua tahun..lama tu.bibik pakcik saya setahun sampai 2-3 kali bertukar ganti

    sebenarnya ini bukan bibik pertama me.. sebelum nih, belum sampai tiga bulan ader juger yg lariikkks.. tapi ader juger yg sampai empat tahun gitteww.. uhuhu, nasib badanns kanns

  10. September 9, 2008 at 11:40 am

    bibik yg baik perlu dilayan dgn baik… he he… sila sediakan jet peribadi… ahaks…

    ammvoiii.. akak tasek tewww..

  11. September 9, 2008 at 12:23 pm

    “Ha ha ha (gelak jahat aka kedekut”

    aku suka gelakmu itu

    naper abang ros teww.. ader gemerr kerr..

  12. September 9, 2008 at 1:26 pm

    kalau diberikan pelampung jer……?

    me taklarr sekejam ittewww.. naper tak disoh letak sterika panas belakangnyerrr.. maksu nih ammvoiii

  13. September 9, 2008 at 3:07 pm

    Kim slm kat bibi ya en_me..
    selamat pose.. selamat beribadat..

    salam ramadhan bro nizam yg ittewww jugerr..

  14. September 9, 2008 at 5:55 pm

    hah…apa lg nak pk….silk air tuh mahal sgt….lg jimat lg bagusss kannn…hehehehe…dah alang2 sampai lcct blh langsung turun kl sopping raya…wahhhh

    btw yassir kacak betul rupanyer…(yassir kan tu…kan kan….takan adik yassir plak…)

    silk air ittewww tokk checking jakkks.. alala

  15. September 9, 2008 at 9:54 pm

    oh xkedekut rupenye huhuhu

  16. September 10, 2008 at 7:18 pm

    kasik can lah kat bibik nak balik kg naik kapal terbang kannns

    maser datang sinih pong naik kapalterbang gakks.. uhuhu

  17. buzzybug
    September 10, 2008 at 10:59 pm

    so, bibi en_me balik naik apa ini? hehehe… naik feri best gak apa…😛

    akan balik naik kapalterbang larrr..

  18. September 12, 2008 at 2:06 am

    wow..
    what a different price la :p
    hehe..
    kesian dia.
    dia nk cuti gak kan..
    naseb la die ok kat umah bro..
    jgn la jadi mcm sesetengah maid tu

    sib baik tak kener stereka kat belakang.. kannns

  1. September 22, 2008 at 12:12 am
  2. October 14, 2008 at 12:07 am
  3. November 11, 2008 at 12:07 pm
  4. November 26, 2008 at 12:04 am
  5. September 2, 2010 at 1:10 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s