Home > games > raya with a millionaire: part une

raya with a millionaire: part une

blessed be kids

Hariraya pertama me pulang ke kampung. Sebelah petang.

Memang sudah lama me hendak berjumpa dengan kawan lama sekampung yg seorang ini. Bekas pemenang setengah juta hinggit peraduan courts mammoth. Tahun 1992 dulu, sudah lebih 16 tahun kannns.

Banyak cerita yg tidak sedap sudah me dengar dari orang-orang kampung. Pelbagai obrolan, tomahan dan ejekan rakan taulan juga.

Jadi itulah tujuannya. Me hendak bertanya sendiri pengalaman zMi menjadi jutawan. Me sampai juga rumah zMi yg sedang ditenggelami banjir sejak malam sebelumnya.

Walaupun dapat durian runtuh, tapi me tengok keadaan beliau yg amat sederhana. Masih bujang trang tang tang. Tiada sebiji kereta pun dilaman rumah. Rumah itulah yg me lihat sejak dari kecil-kecil dulu. Tiada perubahan. Jadi me hendak tahu apa muslihatnya. [+ bersambung: part deux ]

Alahai.

Categories: games
  1. dbi
    October 3, 2008 at 1:05 am

    salam aidil fitri utk En_me dan keluarga…

    salam aidilfitri juger buat abang dari bilik ittewww..
    thanks for jenguk2 singgah2 komen2 blog me yg inih..

  2. Polar Bear
    October 3, 2008 at 10:12 am

    salam aidilfitri utk me sekeluarga juga..
    yang kecil tuew.. tgk aper?

  3. October 3, 2008 at 11:43 am

    hahha.. apala yang kecil berbaju merah tu tengok ek… ada lipas kot… hahaha

  4. October 3, 2008 at 1:20 pm

    wow!
    en_me biler lagi nak bergelar ‘wan juta’??

  5. October 3, 2008 at 5:13 pm

    Nyimpen jenang nang jero tin, arek digowo mareng suro, keluputan kulo lahir batin,
    salah silap njalok ngapuro.

    Bocah cilik mangan sego,
    sego dipangan karo gulo,
    wes suwi orak ngomong jowo,
    dino royo njalok ngapuro.

    Buko poso lawuh’e gereh,
    njegor sunge dicaplok boyo,
    keluputanku sing akeh-akeh,
    kito 0-0 eh!

  6. October 4, 2008 at 10:25 am

    Selamat Hari Raya En Me
    Semoga lebih lumayan tahun ni

    selamat dan selamat juger.. insyaAllah abang azwan tewww

  7. October 4, 2008 at 10:48 pm

    Bersempena dengan Aidil Fitri tahun 2008 ini, Abang Bear mintak maaf atas segala keterlanjuran …..kita melangkah meninggalkan ramadhan yg barakah dgn berat hatinya di samping gembira menyambut tibanya syawal yg mulia…. semoga persaudaraan kita kekal dan sentiasa dalam redha Allah…..

    Ketupat diletak di atas para
    Rendang diletak di bawah titi
    Andai ada tersilap bahasa
    Maaf dipinta menyusun jari

    Adat jauh kata mengata
    Adat dekat puji memuji
    Andai ada tersilap kata
    Maaf dipinta sepuluh jari

    Sungai disusur sepanjang sehari
    Dalam gelap menangkap ikan
    Kami menyusun sepuluh jari
    Salah dan silap harap maafkan

    Selamat Hari Raya Aidilfitri
    Maaf zahir dan batin dari Abang Bear

    wassalam

    ammvoiii, fantun fantun lagikkks.. thanks abang bear tewww

  8. October 4, 2008 at 11:13 pm

    wahhh…tak sabar nak menunggu cerita part deux nanti.. hihihi
    en me iteww..dah terer berbahasa perancis gitu..
    salam aidilfitri..0-0 yek.😉

    0-0? betul kerrr.. tak nyosallll.. ekeke

  9. October 6, 2008 at 8:29 am

    alala..
    awat yang kecik tu baju kaler merah? huhu..

    btw,
    ish tak sabar nk bace cite millionaire tu😀

    aha, ada gakks oghang terperasan baju yaasir kaler merah yerr.. sebenornyer yaasir dah pakai baju kaler samer dengan yg lain, tapi biasalarr budak tak reti diammms sampai air sirap tumpah basah satu badanns.. sodeyyy kannns

  10. October 6, 2008 at 1:48 pm

    selamat hari raya buat en_me sekeluarga
    raya sakan tuh. hehe🙂

    selamat dan selamat ariraya juger wat ko..

  1. October 7, 2008 at 12:08 am
  2. October 13, 2008 at 12:07 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s