Home > nostalgia > my village

my village

gunung pulai

Dulu kampung me digelar kampong kubur. Tapi sekarang bernama kampung sepakat jaya.

Selepas kejadian hujan lebat luarbiasa, taman rekreasi air terjun gunung pulai (dibelakang tu) sudah binasa. [+ arkib ] Tapi ramai juga yg singgah. Sekarang ada dua jalan utama kalau hendak ke gunung pulai.

Yg pertama dari lebuhraya plus, keluar persimpangan kulai, tujulah ke kampung seri gunung pulai. Jarak sejauh 9 kilometer.

Yg kedua dari pekan nenas, ikutlah jalan sawah ke gunung pulai. Sejauh 8 kilometer.

Juga me suka tengok pandangan gunung dari ioi mall.

Alahai.

Categories: nostalgia
  1. October 12, 2008 at 1:09 am

    salam perkenalan dari pakcik

    salam juger pakcik tewww,
    trimas singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih..

  2. October 12, 2008 at 7:24 am

    kat mne ek tempat nie

    ingatkan me dah tulis tewww.. masih tak tau kerr.. aisehh

  3. October 12, 2008 at 8:50 am

    zino juga tertarik dengan keindahan alam semula jadi.. tapi keindahan ini semakin hari semakin pupus.. akibat kerakusan manusia..

    kitakan manusia.. ingenius but fragile.. gittewww

  4. October 12, 2008 at 10:40 am

    Bestnye suasana kampung…

    best kannns..

  5. October 12, 2008 at 11:19 am

    xtau la…ioi mall je yg kite tahu

    ioi mall kulai, johor.. bukan yg satewww lagikks di puchong puchong teww.. ahaks

  6. kenalan lama
    October 12, 2008 at 3:13 pm

    aduiushh……en me….malaysia oh malaysia…..kena pulak bulan syawal nih…syahdunya…

    aku pong tengah tunggu biler lagik ko nak buat blog oversea ko sendiriikkss.. nanti kalo ko balik kampong, leh lah blog buat kenangan.. kannns..

  7. October 12, 2008 at 3:34 pm

    tahu yg kat puchong je..coz situ je yg terdekat n kite tahu

    gittewww yerr..

  8. October 12, 2008 at 4:44 pm

    wah…dekat giteww dengan kampung bapak aku.
    kayu ara pasong.
    memang kalau ke kayu ara pasong aku akan lalu gunung pulai, masuk kampung melayu raya

    weii ros, mai larr singgah umah bapak me fulakkks..

  9. October 12, 2008 at 6:57 pm

    wah pertukaran nama kampung yg luar biasa kubur ke sebakat haha OPP~

    ko gelakkks yerrr..

  10. October 12, 2008 at 7:31 pm

    taman rekreasi tuh dah musnah sebab air besar kan dulu. masa tuh teruk rasanya

    ghamai jugerr oghang kamfongg yg terkorbann.. sodeyy kanns

  11. October 12, 2008 at 9:25 pm

    uiks…nape nama kg en_me yg lama tu menakutkan..hu…
    erm..best ek ade kg..nyaman jer tgk..nuyui duk kl jer..lahir+besar+raya sume kt kl..

    memang ada kawasan kubur disitewww..
    ko dok kl katnerrr cek nurul tewww.. kamfong baghu ker kamfong fandannns ker

  1. October 22, 2008 at 5:43 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s