Home > nostalgia > raya with a millionaire: part trois

raya with a millionaire: part trois

lower high school for naughty boys
sekolah menengah kebangsaan pekan nanas, pontian, johor [+ smkpn ]

Cerita sembang-sembang pasal rakan me yg jutawan di hariraya pertama belum habis lagi ya kawan-kawan. [+ part une | part deux | the archive ]

Me teringat dulu masa hendak periksa sijil rendah pelajaran (SRP), me dengar cerita zMi berhenti sekolah sebab kedaifan hidup dan nak bantu orang tua bekerja. Sampai guru sekolah amoi bangsa tionghua yg cun meletop-letop sanggup datang rumah buruk zMi pujuk suruh sambung belajar.

Jadi me tanya juga apa yg berlaku sebenarnya. zMi si jutawan itu cerita:

Sebenarnya masa cuti penggal akhir tingkatan dua, haku bersunat. Tapi haku kena bentan. Haku ponteng sekolah. Itu yg haku malas nak naik sekolah sebab dah banyak kelas haku tinggal. Tapi ramai cekgu dan PIBG yg datang rumah soh haku sambung bajar. Merasalah jugak haku duit PIBG itu.

Me tanya lagi, kenapa dulu dia bagi alasan nak berhenti sekolah sebab susah, nak tolong bapa bekerja. zMi jawab,

takkanlah haku nak bagitau sebab haku sunat kot.. malu beb..

Nota: me dan zMi si jutawan memang pernah bersekolah yg sama dari darjah satu hingga tingkatan tiga. Satu lagi, me sebenarnya tidak pasti maksud ‘bentan‘, tapi Laksamana Bentan itu me tahu lah. Dan bila me periksa kamus dewan, bentan bermaksud ‘berbalik sakit sesudah agak sembuh’.

Alahai.

Categories: nostalgia
  1. October 13, 2008 at 2:31 am

    dulu-dulu mcm tu kan peranan pibg sesemue.skunk ni.tataula~mesyuarat tak sudah2.tapi..

    ammvoiii, macam ader pengalaman jerrrk.. sodeyyy kannns..

  2. sHeqa
    October 13, 2008 at 8:49 am

    hehehehe..
    siap check kamus lagi..
    dasyat arr..

    aha, mestilarr.. ittewwwlarr tujuan kamus kannns..

    btw, ko datang dari maner nih.. takdok blog kerr..

  3. October 13, 2008 at 8:55 am

    wah, seronoknya cerita en me kat atas ni, sangat memberi inspirasi gitu, kelakar pun ada😀

    citer sembang sembang, sonok katernyerr.. uhuhu

  4. October 13, 2008 at 9:54 am

    mase abg sy sunat dlu, cekgu dtg umah…die gi kurung diri dlm bilik air…

    siannyerrr .. kannns

  5. October 13, 2008 at 9:56 am

    ~ tingkatan dua? org zaman skang kecik2 dah bersunat kan? ~

    tewww larrr me musykil gakkks.. me sunat pun darjah enam.. ehehe
    lagipun dulu cuti penggal ujung taun kann lamerr, sebulan setengah.. takkan lamer sangat nak baik kannns.. me dulu dua minggu jakks pastu leh men bolaa.. uhuhu

  6. October 13, 2008 at 11:01 am

    bentan tue sakit sih…mahu terkengkang kejang di buatnya…nk merasa x

    ko pernah kener bentan kerr abang frame? uhuhu

  7. October 13, 2008 at 11:51 am

    wah alasan munasabah sekali dpt sumbangan lagi tu X) murah rezeki betul ~.~

    gitteww kannns..

  8. October 13, 2008 at 12:14 pm

    xpernah…tp pernah tgk org yg kne…klu nk tgk org yg bentan cam mne..mintak la sape yg baru khatan tue g men bola ek melompat ke.. jgn lupe rkam plk ek..leh masuk dlm youtube

    ahaha, ko nih lawak gakkks..

  9. October 13, 2008 at 2:05 pm

    wakakak…
    bentan pon en_me xtau ka? hehehe

    iye, manyak mender yg me tak tau.. ko fandaiii sangatt kerr.. ammvoiii

  10. October 13, 2008 at 2:47 pm

    skrg nie pe2 pun youtube je tau..mne la tahu kot dpt jd pelakon tambahan ke nnt

    gitteww yerr..

  11. October 13, 2008 at 3:36 pm

    “Bentan” – ‘Bengkak’ kalau nak dibawak maksud orang-orang tua.

    selamat makan lomang puas2 en_me..

    abang muzem ittewww, me tak suker lomang nooo..

  12. October 13, 2008 at 4:29 pm

    hahaha…
    en_me nih…mestilah iKHMAR xtau!!! wakakaka

    why u r so happy my dear.. derr

  13. October 13, 2008 at 5:36 pm

    kiter kene happy selalu…baru awet mude,,,heeeheeeheee!

    ko memang kelakar.. thank u juger kerna menceriakan blog me yg inih.. ihihi

  14. October 13, 2008 at 6:19 pm

    kat rumah saya ada satu pokok nenas. buah nya kecik tapi manis nya subhanallah!

    wah, bestnyerrr .. kannns

  15. October 13, 2008 at 8:07 pm

    jadi ingat filem upin dan ipin yang cerite ma’el, kawan upin-ipin yang bantu org tue bejualan:mrgreen:

    emangnya..

  16. buzzybug
    October 13, 2008 at 8:30 pm

    lawak laa plak citer kawan en_me tu…

    lawak katernyerr..

  17. October 13, 2008 at 8:59 pm

    with pleasure…=)

    sori noo, me takdok adiah top komentator macam kamu.. uhuhu

  18. October 14, 2008 at 12:23 pm

    ekekeke.. tere sungguh kawan en_me tu cover line..😛
    tabik spring lah…

    maner maner pong samer.. kannns

  19. October 15, 2008 at 1:43 pm

    since en_me orang johor kan
    nak tanya sket la
    kat mana nak makan the best laksa johor in KL eh ?

    nizam, me tak tau larrr katnerr.. dan me minat pong laksa laksa nih.. uhuhu

  20. October 16, 2008 at 6:30 am

    hehe. bentan rupanya.🙂

    iyerr..
    anyway, thanx for singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih..

  1. March 17, 2009 at 12:10 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s