Home > myself > sesi jumat (masjid india)

sesi jumat (masjid india)

masjid india, kuala lumpur

Sudah lama bertahun-tahun juga me tidak ke masjid india. Selalu limpas jalan masjid india, tapi tidak pernah singgah bah.

Jadi, me bersembahyang jumaat di masjid india tadi. Tazkirah dan khutbah semuanya dalam bahasa tamil. Doa saja dalam bahasa arab.

Dulu masa zaman sekolah di itm (sekarang uitm), me akan singgah di sini. Tempat ‘pelabuhan’ popular kumpulan tabligh. Kalau solat subuh berjemaah, me ingat lagi tiada doa qunut. Berlainan mazhab gitu. [+ hukum doa qunut. ]


the minaret and some of the needy people

Alahai.

Categories: myself
  1. November 7, 2008 at 3:25 pm

    owh really dalam bahasa tamil. x pernh dgr pon. menarik

    iye, bukan bahasa hindustan.. nehi nehi

  2. November 7, 2008 at 3:54 pm

    ~ lor, dlm bahasa tamil ker? tak pernah masuk pun masjid india tuh. lalu lalang jer kat depan dia. hehehe… ~

    jalan masjid india memang fofularrr.. gittewww

  3. November 7, 2008 at 4:06 pm

    pernah smbhyg kat masjid india 2x je…seperti yg bro me ckpkan… mazhab mereka berbeza.. terutama untuk solat subuh…

    nostalgia dan unikks.. kanns

  4. November 7, 2008 at 4:27 pm

    masjid india….hhhmmm, saya hanya lalu-lalng di situ utk cari kain2 ela😦

    kain2 ela dan ubat ubatan kaum jantannn jugerrr..

  5. rya
    November 7, 2008 at 4:27 pm

    selamat ari jumaat

    moga moga selamat sumerrnyerr.. aminnns

  6. November 7, 2008 at 4:57 pm

    area masjid india tu mmg dekaaaattt jek kat ati sya. i laikkkk dat pless. hehehe

    kat ati kamuuu.. ammvoiii

  7. November 7, 2008 at 5:42 pm

    hehe. masjid jamek jugak yg ku pergi. lalalalla!

    me dah pergi jumat yg lepasss ..

  8. November 7, 2008 at 6:28 pm

    Assalamualaikum,
    Masjid India dah makin cantik dan berseri sekarang ya. Dulu-dulu ada juga iktikaf di dalamnya. Kenangan lalu…

    waalaikumsalam juger abang itteww..

  9. November 7, 2008 at 9:39 pm

    kenapa tak datang masjid jamek.. takut kantoi lagi ke hehe

    aper nak takut kantoi.. lenkali kalo me gi masjid jamek, me ping ping larrr abang itteww

  10. November 7, 2008 at 10:57 pm

    Salam Me,
    Yang penting sembahyang Jumaat ditunaikan,
    tak kira di masjid mana. Kan?
    Selamat berhujung minggu🙂

    hepi weekends gakks wat akak itteww..

  11. November 10, 2008 at 3:30 pm

    wah…dah 3 masjid ni ME solat Jumaat…cukup 40 masjid doa ME makbul lah…insyaAlah…haa..doa aper tu?

    itteww yg me update dalam blog me setakat nih..

  12. November 14, 2008 at 2:48 am

    Tak silap 2 masjid khutubah dalam bahasa tamil kat Masjid india dan kat Klang jln tengku kelana.. Ada satu masjid khutubah dlm bahasa pakistan tapi tak pasti kat mana

    gittewww yerrr.. tapi kat masjid india ituari khatib ader cakap dalam bahasa melayu – ‘sila tutup telefon bimbit anda.’

  1. November 14, 2008 at 12:13 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s