Home > Ho Hum > currency

currency

current rate
plaza pelangi, johor bahru

Tahun 1998 dulu, zaman kegawatan ekonomi. Duit ringgit jatuh merundum nilainya. Me ingat lagi, masa itu,

US Dollar = RM3.80
Singapore Dollar = RM2.30

Sekarang, sepuluh tahun berlalu, walaupun duit ringgit sudah stabil dan duit amerika jatuh nilainya. Tapi masih tidak dapat menandingi duit negara jiran liliput itu.

US Dollar = RM3.40
Singapore Dollar = RM2.36

Sebagai perbandingan, sebelum zaman kegawatan.

US Dollar = RM2.60
Singapore Dollar = RM1.20

Sebenarnya, me nak tukar duit gaji bBk yg nak cuti balik kampung di palembang, indonesia tidak lama lagi itu. Berjuta-juta hibu ghupiah juga.

Alahai.

Categories: Ho Hum
  1. rya
    November 11, 2008 at 12:15 pm

    hahah, sy suka n3 terputar camni..
    memang lumayan bBk anda menjelang percutiannya nanti..

    terputar katernyerrr.. uhuhu

  2. November 11, 2008 at 12:39 pm

    hehehe… bibik en. me balik kampung jd jutawan la yer

    kannns..

  3. November 11, 2008 at 1:04 pm

    wahh…jd jutawan la bibik en_me bile balik indon nnt erk…hiksss… kompem dia beli banglo sebijik nnt…gitteww!!!

    ammvoiii, akak umie teww..

  4. November 11, 2008 at 1:38 pm

    en_me, ko dok mana sbnornyer nih.. kat danau kota ke kat johor. konpiuss lerr..

    don konpiuss konpiuss one uooollsss.. ammvoiii akak itteww

  5. November 11, 2008 at 1:48 pm

    Mmg lumayan lah bibik dapat ME…peh lumayan-lumayan…jutaan-jutaan rupiah gitu. calculator tu dah tukar bateri belum takut nnti salah kira….lumayan..lumayan.

    aper nak pakey calculator fulakkks.. soh mamak pengurup wang jerrr kirakannns.. vollleee gitteww

  6. November 11, 2008 at 4:11 pm

    Tahun depan dijangka akan lebih gawat ekonomi.
    Better beli rumah pada zaman kegawatan ekonomi.
    Take care En_me!

    kalo larr me manyak duit gittewww..

  7. November 11, 2008 at 4:12 pm

    aku mahu jd jutawan di indonesia

    kalo ko ader sehibu hinggit jakks, sudah bisa jadik jutawan di sana di sana.. ehehe

  8. November 11, 2008 at 4:48 pm

    Teringin gak pi Indon, Spore pun dah lama x pi, akhir 1988,yang iteringat kita pernah keje sana 2 hari aje, masa tu duit sama nilai…la ni kat kedah,mesy lg.. dlm negeri je la, jadi la….

    ahaha, bukan 1988 tapi 1984 maser tewww aku bz nak gi oversea kannns.. siannyer kat ko.. takperr rejeki ader maner maner insyaAllah..

  9. November 11, 2008 at 4:55 pm

    hej! en_me…if me will be super duper billionnaire in indonesia…hehehehe…£1.00 = 17,349.59 IDR

    diaorang panggey ‘milyar’ gittewww.. ahaha

  10. November 11, 2008 at 6:07 pm

    Abis en_me ler kene jadik bibik……wakakakaka..

    me kanns ramai askar-askar kat umah.. n kebetulan cuti soklah.. me fulakkkss kener kais pagi makan pagi larrr gitteww..

  11. November 12, 2008 at 1:48 am

    hahha..
    tu lah.kalau pegi singapore mmg kayap..
    yonna ari tu pegi 3 hari je.
    tapi grr beratus2 abeh :)) hahaha..
    but singapore mmg damn beautiful🙂
    wahh..bibik nalik indon bila eh?

    *damn beautiful – tau takperr..

  12. November 12, 2008 at 1:49 am

    *balik*

    oke.. oghang tak nisah ponk

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s