Home > arts > lagi lagi kufi empat segi

lagi lagi kufi empat segi

selangor islamic arts garden complex
kuala lumpur international airport, sepang

(insert zzeed)Masa dalam perjalanan pulang dari seberang lautan kelmarin, di lapangan antarabangsa kuala lumpur itu. Me tidak menjangka juga – buah cempedak dah jadi nangka. Me terperasan ada rakan blogger yg amat me kenal dari gambar-gambar di blog beliau. Me yg tegur dulu sebab me tahu beliau tidak kenal me.  Zzeed yg baru saja membuka kembali pintu blog beliau setelah sekian lama ditutup. Beliau baru berkahwin rupanya. Menghantar isteri yg menyambung belajar di australia gitu.

Gambar cawan hiasan diatas me terjumpa di klia juga. Contoh seni khat kufi empat segi yg pernah me cerita di pelabuhan johor dan saratok. Ukiran itu ditulis ‘kompleks taman seni islam selangor’. Dapatkah kawan-kawan membacanya?

Cerita lain, ramai kawan-kawan yg tidak tahu rupanya. Me ke seberang lautan tempohari kemana agaknya. Ada yg ingat me ke brunei yg matawangnya sama nilai dengan negara liliput dibawah sana. Sebenarnya me ke lutong, miri, sarawak untuk pertama kali adanya. Pengalaman yg menyeronokkan. Nanti me cerita lagi.

Alahai.

Categories: arts
  1. February 9, 2009 at 12:09 pm

    mesti ade sebinier kan..??
    hehe~

  2. February 9, 2009 at 12:22 pm

    wah!!

    bestnya en me…

    sangat syok itew~

  3. February 9, 2009 at 12:28 pm

    erm…
    TAMAN KESENIAN ISLAM SELANGOR ek me??
    erm..
    aku cume dpt bace, TAMAN & SELANGOR je…
    huhu…
    jenuh arr nk bace…

  4. February 9, 2009 at 12:38 pm

    yeay! en_me dah balek!!!!!!!!!!!

  5. February 9, 2009 at 12:46 pm

    selamat kembali.itewww

  6. February 9, 2009 at 2:01 pm

    Salam..
    Yes!…saya dapat membaca tulisan empat segi itu dengan jayanya..selepas kecik-kecikkan bijik mata..dan teleng-telengkan kepala..

  7. Rya
    February 9, 2009 at 2:48 pm

    Ukiran itu ditulis ‘kompleks taman seni islam selangor’. Dapatkah kawan-kawan membacanya?

    dapat.
    yay!

  8. February 9, 2009 at 3:02 pm

    cantiknyer seni kat mug tuh…nanti bozzo nak cari satu buat hiasan kat umah…

  9. February 9, 2009 at 3:12 pm

    salam en_me, selamat dah kembali yer.. saya boleh baca selangor jer.. tu pun nasib baik sebab dia kat bawah sekali..

  10. February 9, 2009 at 3:22 pm

    selamat kembali… ke miri rupanya…

  11. February 9, 2009 at 4:01 pm

    walaupun aku boleh membaca kitab muta’al badrin dengan jayanya, namun, aku tak boleh membaca kufi empat segi itu

  12. February 9, 2009 at 4:30 pm

    wahhhhhhh sampai ke lutong eh
    saya pun belum sampai lagi ke sana lah. ehhe🙂

  13. February 9, 2009 at 5:11 pm

    ada my friends who went there mmg cakap ade lots of places to go. incl lutong.. teringinnya

  14. February 9, 2009 at 5:48 pm

    sonok aa beliau berjalan-jalanan kat sane eah..
    huu..
    dale tak coti rini.
    sungguh tak bes.😦

  15. February 9, 2009 at 6:26 pm

    alaa.. akak igt kan gambo en_me tadi. ropenyeer org len. kempunan den..

  16. February 9, 2009 at 6:37 pm

    haha…gmbo sy takdo pon…ekeke..

    btw, best ke miri tuh? i was stranded at miri last week for 2days..ujan jek…

  17. February 9, 2009 at 6:38 pm

    cantik kaligrafi tu, bak satu hehe

  18. February 9, 2009 at 7:19 pm

    Enchek meeeeee!!!!!

  19. February 9, 2009 at 8:19 pm

    hehe.. tak pegi sabah ke??

  20. February 9, 2009 at 8:25 pm

    owh abg me!
    lutong itu terkenal dgn minyak.
    di situ ofis shell dan di situ ofisnya petronas.
    di situ juga KRP orang2 shell dan petronas dan anak2 mereka melepak. di situ juga aku melepak.

    kerana rumahku tanah tumpah darahku ke lutong hanya 15 minit perjalanan.. miri ada 4,5 pantai. ada ke singgah?

  21. February 9, 2009 at 8:49 pm

    ~ lor, ingatkan gambar en_me. rupanya blogger lain ekh?? kuat juga ingatan en_me ituew…😉 ~

  22. February 9, 2009 at 9:36 pm

    en_me pengumpul koleksi mug yek?

  23. February 9, 2009 at 10:26 pm

    en. Me, jangan lupa ke Kampung Sri Jeram

    dekat sangat KMM dengan tempat kerja saya tue.

    Kedatangan ANDA dialu-alukan 🙂

  24. February 9, 2009 at 10:27 pm

    aku dapat membacanya sebagai..
    “selangor islamic arts garden complex”
    itu (iteww) pon dgn bantuan en.me..

  25. February 9, 2009 at 10:28 pm

    oh tmn kesenian islam slngor.. memang di situ tempat penulis2 khat otai..

  26. February 9, 2009 at 11:37 pm

    Seni khat kufi empat segi memang kreatif. Hanya yang arif dengannya saja boleh buat. Jadi jangan guna mug tu. Simpan elok-elok. Kalau tak nak. Kita angkat tangan dulu. cop… cop…

  27. February 10, 2009 at 12:41 am

    en_me sempat tak ke pantai2 menarik di Miri spt Tg Lobang, Luak Bay dan Hawaiian Beach? Saya rasa tentu en_me ada beli pasu Sarawak di Piasau.

  28. February 10, 2009 at 12:47 am

    ade bwk ole-ole dari sana? *kedip-kedipkan mata*

  29. February 10, 2009 at 1:16 am

    selamat kembali.

    en me…amboi boleh kenal orangnya, walaupun tengok gambo je…kalo jumpa saya tegur ye:)

  30. February 10, 2009 at 3:28 am

    bagusnya, banyakkan lagi info pasal khat ni. makin ditelan zaman dah.

  31. February 10, 2009 at 7:30 am

    menarik..
    prasaan pertama meneroka apa yg disuratkn pd tulisan itu..

  32. February 10, 2009 at 8:51 am

    jenguk2 en Me…lama tak datang ziarah….🙂

  33. February 10, 2009 at 10:46 am

    Tunjukkan gambar waktu diseberang laut.

  34. February 10, 2009 at 11:13 am

    wah, suka sangat khat kufi

  35. February 10, 2009 at 11:29 am

    yer sy boleh membacanya..:)

    p/s:not gimikla…i’m jiwa kacau..:p

  36. February 10, 2009 at 11:36 am

    bile la kite nk berjumpe ek

  37. February 10, 2009 at 1:32 pm

    kena byk menuntut lg nih….dpt baca pkataan last jeh…owhhh…selamat kembali en.me

  38. yus
    February 10, 2009 at 5:44 pm

    unique…mmg seni khat suatu seni yg betul2 memerlukan seni yg sgt halus..

    bestnye g miri..xpenah sampai seberang sana..bl la nk sampai agaknya..

  39. February 10, 2009 at 10:26 pm

    hm. Alhamdulillah, murah rezeki dan mmg lumayan dapat ketemu.

  1. March 21, 2009 at 6:52 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s