Home > Ho Hum > tag: lesung batu

tag: lesung batu

a rolling stone

Sekarang me kena jawab tag yg tiba-tiba datang berduyun-duyun menerjah dan menghentam belakang me. Padan muka me. Sepatutnya kelmarin me tulis entri bertajuk ‘no one gave me awards‘, barulah lumayan blog me kan.

Jadi, me kena layan tag dari abang penyubiru dan akak nurdaniella yg itu. Tag yg sama saja.

Sila berikan kegunaan lain yang digunakan oleh anda kepada barang-barang yang dinyatakan di bawah (maksudnya bukan kegunaan sebenar barang tu tapi kegunaan tambahan yang anda buat la dengan barang tu, kira diaplikasikan oleh anda… konon kreatif la tu!)

1) Anak Kunci
Kegunaan asal – untuk dipadankan dengan ibunya.. tak kira la ibu dia kat pintu ke, almari ke atau dalam kereta ke..
Kegunaan sampingan – selalu digunakan untuk mencucuk plug soket dua pin.

2) Penutup Pen
Kegunaan asal – untuk menutup pen bila dah tak digunakan.
Kegunaan sampingan – selalu digunakan untuk mencucuk plug soket dua pin.

3) Botol Mineral
Kegunaan asal – untuk menyimpan air.
Kegunaan sampingan – untuk bekas tuang minyak kereta.

4) Paper lama
Kegunaan asal – untuk di baca..
Kegunaan sampingan – untuk digunakan sebagai alas dalam bakul sampah walaupun sudah ada plastik sampah. Supaya makcik indon itu lebih mudah membuang sampah.

5) Seluar ‘D’ lama
Kegunaan asal – selagi boleh dipakai, me akan pakai.
Kegunaan sampingan – selagi tidak koyak, me akan pakai.

7) Langsir
Kegunaan asal – untuk menghias rumah..
Kegunaan sampingan – Dari bahasa indonesia, langsir adalah sebuah proses mengundur dari sebuah keretapi. Di dalam istilah kereta disebut parkir. Kegiatan langsir biasanya dipandu oleh seorang juru langsir.

8 ) Komputer pejabat
Kegunaan asal – untuk buat kerja rasmi.
Kegunaan sampingan – untuk buat imbasan (scanning.)

9) Duit syiling
Kegunaan asal – untuk bayar tambang bas..
Kegunaan sampingan – untuk menggores kad tambah nilai hotlink dan menggores kertas peraduan gores dan menang.

10) Laman Blog
Kegunaan asal – untuk meluahkan apa yang terpendam dan buat macam diari..
Kegunaan sampingan – untuk mengumpulkan kawan-kawan siber yg ada.

menyampah kan – tak kreatif langsung semuanya.. ooops mana nombor enam – si lesung batu itu. Hampir terlupa me. He he he.

6) Lesung batu
Kegunaan asal – untuk menumbuk bawang merah, bawang putih dsb.
Kegunaan sampingan – di kampung-kampung di afrika sebagai alat pemuas nafsu wanita gersang.. matilah en_me.. acah saja.. kat afrika mana ada lesung batu.. dia orang pakai batu giling saja.. ha ha ha (me gurau gurau one uoolsss – sukernyerrr abang penyu tewww – ammvoiii)

tadaaaaaaa… dah siap dah tag ni, tapi me tak hendak tag orang lain. Bukan hidup me hendak susah lagi menyusahkan orang lain. Voleee kannss?
Alahai.
Categories: Ho Hum
  1. February 21, 2009 at 2:34 pm

    tertbe teringan kat mbe2 yg ku bg “hadiah” time dorg kahwin hari tue

  2. February 21, 2009 at 2:40 pm

    ‘di kampung-kampung di afrika sebagai alat pemuas nafsu wanita gersang’

    erk..en_me nih!!!Huhuhu~

  3. February 21, 2009 at 2:52 pm

    Hehehe..

    terer la lesung batu itu..wewitt!

    ada di pejabat kah?

  4. February 21, 2009 at 3:19 pm

    yg last tu buat zino gelak.. ada ada je en.me ni

  5. February 21, 2009 at 3:40 pm

    hahaha. xsnonoh jer yg sal lesung batu tuuu.
    =P

  6. yus
    February 21, 2009 at 3:45 pm

    seronok menjawab tag ye me..hehe

  7. February 21, 2009 at 4:01 pm

    Saya suka prinsip en_me yg tak hendak susah dan tak suka menyusahkan orang tewwww.

  8. February 21, 2009 at 4:03 pm

    salam en.me itttewww.he..he…kreatif tul la yer…pandai ubah2 kegunaan brang2 tu ekkkkkk…he…he..tahniah!!!

  9. February 21, 2009 at 4:19 pm

    pasal seluar d pun kena cerite ek? kelakar lah tag ini….kah kah kah…

  10. February 21, 2009 at 5:42 pm

    en me…
    gurau ala ala ‘melampau’ nampak!!!

  11. February 21, 2009 at 7:19 pm

    en_me lupe satu la.. langsir kalau dulu2 mak2 slalu wat recycle.. langsir thn lepas buat bj raye anak2.. ahahahahha..
    p/s; nnt miss nuyui wat tag yg en_me bg tu ek.. ehehehehe..😛

  12. ain
    February 21, 2009 at 10:27 pm

    amboiii…melampau gitu fungsi lesung batu..hihi

  13. February 21, 2009 at 11:02 pm

    8 ) Komputer pejabat
    Kegunaan asal – untuk buat kerja rasmi.
    Kegunaan sampingan – untuk buat imbasan (scanning.)

    wahh..very the classs

    fungsi lesung batu lak…muhahaha

  14. February 21, 2009 at 11:35 pm

    wah~
    lesung batu berlatar belakang kan blOg penyubiru..
    hiks~

  15. February 21, 2009 at 11:42 pm

    lesung batu untuk …………? ish ish ish.. suke ek en_me..hehe

  16. February 22, 2009 at 11:43 am

    wahhh…ter lucahh dctu ok en_me…bababsss skali…hahahhahaha..

  17. February 22, 2009 at 6:31 pm

    he.. he.. lesung batu pun dijadikan tag ya en_me… tag yang kelakor…

  18. February 22, 2009 at 9:50 pm

    patut la tajuk entry nie tag:lesung batu..
    ada sesuatu pada lesung batu teww..

  19. February 23, 2009 at 9:07 am

    salam en_me, terima kasih sebab sudi layan tag ni.. kurang kreatif la en_me iteww.. tapi, tang anak lesung tu, melampau giteww.. marah lak pompuan2 afrika tu nanti..

  20. February 23, 2009 at 1:23 pm

    cni pon tader lesung batu….benda2 yg kita ingat remeh..bler tader baru ngelabah carik kan…nasib baik zaman skarang dah ader blender…xyahler giling cili lg….penat woooo

  21. February 23, 2009 at 1:59 pm

    patutla suka sangat jawab tag ni rupanya en me suka lesung batu yer. hehe..

    ps : thanks jawab tag dari saya. class en me itteww.. hehe

  22. February 24, 2009 at 11:28 am

    huuiikk.. apsal lesung tu naik sampai atas meja laptop ni?? musykil betul..

  23. February 28, 2009 at 2:22 pm

    Balik ni mmg plan nak bawak lesung batu! Windu woo sama lesung batu!!!!

  1. April 7, 2009 at 12:10 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s