Home > property > friday the 13th, again

friday the 13th, again

the number is no luck – some people say
eng hong collision motor workshop sdn bhd, jb perdana business park

Esok hari jumaat. Friday the 13th kembali lagi. [+ last month ]

Bulan lepas me memang malang. Cikcity yg merajuk kini sudah dibaiki. Insuran pun sudah diuruskan. Tapi ada saja yg tidak kena. Pagi-pagi bila me mulakan enjin, bunyi tali pinggang penghawa dingin pula yg bising. Mengilai macam hantu jembalang.

Minggu lepas cikcity asyik meragam. Susah untuk dimulakan enjin. Rupanya bateri sudah sampai di penghujung tempoh hayat. Kena gantilah juga.

Semalam, ternampak tayar belakang sebelah kiri cikcity sudah pancit. Bocor terkena pin penyidai baju. Kena tampallah juga.

Tapi ada satu masalah lagi yg me bengang. Sebelum dan selepas kemalangan. Tingkap berkuasa cikcity disebelah pemandu itu selalu tersangkut-sangkut.  Bukan tidak pernah diperbaiki. Memang malang dan basah kuyup sekali bila berlaku dalam hujan.

Dan semalam petang, ada pak guard tepi longkang terjerit-jerit. Tunjuk tuala wanita penutup enjin bawah cikcity sudah tanggal sebelah. Me lanyak buat tak tahu. Sampai rumah, me ikat dengan tali rapia saja.

Friday the 13th akan datang pada 13hb November 2009. Friday the 13th yg ketiga tahun ini.

Alahai.

Categories: property
  1. March 12, 2009 at 12:11 am

    Me testing first..

  2. March 12, 2009 at 12:18 am

    huhu..testing2..1,2,3..

    alaahai en_me..knapa cikcity..asyik meragam saja,sabar ek en_me;)

  3. March 12, 2009 at 12:37 am

    fuh, cikcity merajuk kot.. Ngehehe~

  4. March 12, 2009 at 12:55 am

    Dia suruh paai Merc’s kot

  5. March 12, 2009 at 12:57 am

    alahaiii..sian cikcity

  6. March 12, 2009 at 1:20 am

    jd mcm tu cikcity kamu eh..

  7. March 12, 2009 at 1:47 am

    tu dia suruh tukar yang baru tu…Kete baru..hehehe

  8. March 12, 2009 at 7:17 am

    en me…

    alahai..sabar yer?

    jangan percaya benda2 tak best iteww~

  9. March 12, 2009 at 7:19 am

    Alahai…siannya keta asyik meragam…

  10. ain
    March 12, 2009 at 7:25 am

    me…tukaq je le cik city tu ngan cik accord ke..???
    fri the 13th is a special day utk akak sbb bday hubby. hehe..

  11. March 12, 2009 at 7:42 am

    Tuan tanah ok, baguslah…

  12. March 12, 2009 at 7:43 am

    huhu..dugaan..same la kiter sbb tayar pancit mlm td..waaa…

  13. March 12, 2009 at 7:49 am

    pemandu ganas!!

  14. March 12, 2009 at 8:05 am

    mesti en_me ade sebut psl nk cari cik yg baru
    sbb tu cikcity en_me merajuk
    takut en_me cari cikcity yg baru, muda lagi cantik yg baru je bape bulan ade kat pasaran
    ahaxx!

  15. March 12, 2009 at 8:08 am

    OMG..teruk jugak cikcity kena. mesti byk duit abes.

  16. March 12, 2009 at 8:20 am

    cikcity yg latest tu mengancam jugek, enme😉

  17. March 12, 2009 at 8:36 am

    salam me..

    kesian la kat cikcity, me ada wat tak kena kot dgn dia..

    emm sebenarnya kereta ni pun ada roh dia pun makhluk Allah so kena jaga dia sebaik-baiknya, klu kita pandai jaga dia, dia kan jaga kita dgn berkat Allah laa..

  18. March 12, 2009 at 8:38 am

    cik city merajuk lagi. kesian kena belai selalu

  19. fizah
    March 12, 2009 at 8:45 am

    thn ni mmg byk kali friday the 13th ekk..hmm bejaga2la..hhehe..thn ni pon dh xde n3 sesi jumaat keww??😉

  20. March 12, 2009 at 8:50 am

    en me

    cikcity mahukan make over.. make up kan dia cantik cantik sikit..

  21. March 12, 2009 at 8:53 am

    OMG….cedera dgn parahnya…parah jugak duit yg bakal kuwar nti…bwk2 bsabo je….tenangkan diri…

  22. March 12, 2009 at 9:05 am

    Minta ditukar Cik City yang terbaharu rasanya:)

  23. March 12, 2009 at 9:07 am

    kesian cikcity….bawak la pi specialist:)

  24. March 12, 2009 at 9:14 am

    petanda nk cik city y baru laa..ape lg..terjah honda skg…

  25. March 12, 2009 at 9:23 am

    salam kenal..uhuhuu..kayoolah pakai cik city hehe

  26. March 12, 2009 at 9:31 am

    wah… macam-macam ragam cikcity tu ye?? Hihihihih

    Mungkin dah sampai masa dia… Friday the 13th?? Tak bek percaya… Itu suma qada’ dan qadar Allah…😀😀

  27. March 12, 2009 at 9:34 am

    Cik CT meragam lagi en_me… alahai…

  28. yus
    March 12, 2009 at 9:45 am

    fuh byk tul dugaan cikcity…

  29. March 12, 2009 at 10:12 am

    waduh… sabar ek bro..

  30. March 12, 2009 at 10:28 am

    out of topic–> waduh bro..die lagi cerdik dari aku…

  31. March 12, 2009 at 11:20 am

    bagi aku je la JJJ4 tu..F.O.C hahaha!

  32. zue
    March 12, 2009 at 11:42 am

    nape le cikcity ko tu buat hal je…ko ada cita2 nak cari […] baru kut.

    p/s: brapa kena bayor kat jpj no flat tu…
    (masa no jjj kluar ramai org booking)

  33. March 12, 2009 at 1:59 pm

    ~ cikcity meragam sebab en_me telah mendua dan mentigakan dia. dia pun nak perhatian lebih jugak. hehehe.. ~

  34. March 12, 2009 at 2:09 pm

    waaaaaaaaaa…. kesian kereta itu!!

  35. March 12, 2009 at 2:39 pm

    tukar keta lain baru dia tau!!.. asik majuk2 aje… tu bukannya nak bermanja2 ngan en.me.. tu namanya mengada2… hehee.. alahai..

  36. March 12, 2009 at 4:11 pm

    salam en_me, mungkin cikcity tu nak beralih tuan, kot.. dia suh en_me bagi kat saya tu.. ngee..

  37. March 12, 2009 at 4:16 pm

    jual…beli baru…warna pink mungkin?hehehehe

  38. March 12, 2009 at 4:18 pm

    hhmmm, masalah beratk ni. cuba bagi itu cik adik mandi air bunga….

  39. March 12, 2009 at 4:52 pm

    cikcity merajuk la ni. mesti en_me ada cakap2 nak beli kete baru ke apa ke. hmmm😛

  40. ain
    March 12, 2009 at 4:55 pm

    kete akak pun guna no 4..4040. it is not the number yg no luck. If you think so, then no luck la.hehe

  41. March 12, 2009 at 5:05 pm

    weh bro!
    aku lahir tarikh 4 februari.
    tapi sampai hari ni, ok jerk.
    segalanya takdir kan.

  42. March 12, 2009 at 5:42 pm

    en-me dia mintak ditukar pada merz tu.. hehe..

  43. March 12, 2009 at 5:47 pm

    EMMMM…

  44. March 12, 2009 at 6:14 pm

    sian cik city~

  45. March 12, 2009 at 7:36 pm

    dh lama x servis kot??

  46. March 12, 2009 at 8:06 pm

    aiyak!
    manyak suweyy wooo…
    apa mau bikin??
    mau kasi tuka kaa…??

  47. March 12, 2009 at 9:51 pm

    nie mesti kes nak beli keta lain nie, sbb tu cik city merajuk..hehehe,cian cik city,,plat num cantik arr..jual nk?..ahaksss..psttt orang johor ker en_me?

  48. March 12, 2009 at 11:07 pm

    Cikcity.. kereta idamanku..
    Jeles sehhh en_me…. Hua3..

  49. March 12, 2009 at 11:56 pm

    uh-hu.

    sabar ye encik me. setiap yg berlaku tu ada hikmahnya.

  50. March 13, 2009 at 12:01 am

    kesian cik j.co
    eh silap cik jjj. hehe🙂

  51. March 13, 2009 at 12:33 am

    macam dah cukup alasan utk bersarakan cikcity hehe

  52. March 13, 2009 at 3:35 am

    wuuu…friday th 13th..sereemm

  53. March 13, 2009 at 5:01 am

    redha sajalah en_me
    jangan dipercaya sangat akan nasib malang itu…

  54. March 13, 2009 at 10:26 am

    sebenarnya tak ada istilah hari suey pada sesiapa. Nasib malang yg menimpa adalah ketentuanNya. Perbaiki aje CikCity tu, nanti lagi bertambah merajuk lagi dia…

  55. March 13, 2009 at 11:54 am

    agaknya nk minta update dgn versi terkini terbaru kot…

  56. March 13, 2009 at 3:24 pm

    euwww. manyak problem masuk woksop. ape kate amek JE* 2. bkn den punye. tp kerabat den nk jual.

  57. March 13, 2009 at 3:54 pm

    Sian die asyik meragam jer..biasa laa dah nama pun pakai kereta..tapi flaet tu memang JJJ ker…orang johor ye…

  58. March 13, 2009 at 4:17 pm

    saya 13may😀

  59. March 13, 2009 at 4:45 pm

    teruk jugak kecelakaan friday the 13th yg ritu ek?

    en.me nih ada sesuwatu ke dgn friday the 13th? mebe sbb pk kan sgt kot…tu yg ‘dia’ ngikut….ngeee

  60. March 13, 2009 at 7:25 pm

    god..lama gila xsinggah..sampai tak terbaca en me punya entri..

    huuuu~

  61. March 13, 2009 at 10:58 pm

    sian en.me, sabor jerla..

  62. March 14, 2009 at 12:14 am

    tu petanda tuh en_me..petanda soh beli keta baru..ehekss

  63. April 9, 2009 at 10:01 pm

    Alahai… Bulan 3 memang banyak cabaran & dugaan. Mungkin petanda bulan ini akan lebih baik. Amin…

  1. March 15, 2009 at 5:16 pm
  2. April 9, 2009 at 12:10 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s