Home > photography > opocot

opocot

between teluk intan and kampar
it’s enjoyable until you see some leeches

Me tukar tajuk tanpa sebab.

Me memang lama teruja hendak ambil gambar jelapang dan sawah padi.

Masa dari teluk intan, me tengok banyak bendang-bendang padi yg menghijau. Me singgah masuk keperbatasan bendang. Me tangkap gambar.

Dan bila keluar dari bendang, me lihat sudah banyak pacat-pacat yg melentik-lentik melekat di kasut dan stokin me. Me panik. Me geli. Me tanggal kasut. Me buang kasut ke longkang. Pakai kaki ayam saja. Sampai di tesco kampar, me beli selipar jepun saja.

Alahai.

Categories: photography
  1. March 23, 2009 at 12:13 am

    Alahai encik en_me.. apa yang nak digelinya dengan pacat tu sampai nak buang kasut tu… hehe

    eeeee.. kalo pacat masok suar dalammm.. geli ghitewww

  2. March 23, 2009 at 12:24 am

    eh baguslah pacat hinggap.. maknanya pacat dapat kesan tubuh ada toksin.. kalau sempat dia habiskan darah kotor, tu lagi best.. menyihatkan badan..🙂 bekam semulajadi tuh.

    ammvoiii akak maryam tewww..

  3. March 23, 2009 at 12:41 am

    hehehe..
    gambar sapa iteww?
    =)

    gambar kerabat me.. naperr cek zara?

  4. loq
    March 23, 2009 at 12:59 am

    omaigod!
    pacat2…jangan2 dekat…
    geli tol
    teringat kisah silam😀

    geli kannns.. ahaha

  5. March 23, 2009 at 1:31 am

    salam
    hehe kite pon geli ngan pacat… kalo g camping msti ada pacat naik kaki, ttmbh kalau lepas ujan2… tapi
    tak lah sampai buang kasut kat longkang huhu
    >> kite pon suke amik gmbr bendang🙂 saujana mata memandang <<

    sekang kaki me masih suci lagikks.. ihiks

  6. March 23, 2009 at 2:03 am

    sampai buang kasut?
    mahal tak kasut tu?

    kasut lamerr ghitewww.. memang dah patut kener upgrade.. ehehe

  7. March 23, 2009 at 2:16 am

    tak pernah pg ke bendang.
    tapi rasanya kalau ke situ, situasi yang sama berlaku.
    buang kasut beli selipar jepun.

    ahaha.. samerr tapi tak seghuperrr..

  8. March 23, 2009 at 3:06 am

    Uhu, kerana pacat, kasut ke longkang… Ngahaha.

    ammvoiii cek ikhmar.. gelak gelak ones uooolsss

  9. March 23, 2009 at 4:11 am

    bagai marahkan nyamuk kelambu dibakar. hahaha…

    ahaha.. tau takperrr..

  10. March 23, 2009 at 6:41 am

    cantiknya pemandangan!
    hohoho. sampai buat kasut ye en. me..
    bagila lintah2 tu peluang sikit. hehe.

    buat kasut? aper kesss abang itteww.. ehehe

  11. March 23, 2009 at 7:53 am

    teknik stobbing. walla. takutnya dengan lintah.

    bukannn lintahhhlarr abang yazid.. pacat jakkks.. uhuhu

  12. March 23, 2009 at 7:55 am

    hehe…en me pun geli dengan pacat..tak macholah cam gitu hahaha..

    macho untuk yg spesel jakkks.. ahaha

  13. ez
    March 23, 2009 at 8:14 am

    pacat kalo gigit nanti gatal2 kan en me..tp kalo lintah tu skrg jadi ubatkan en me..btul x gitewww..hehehe

    iyolarr tewww..

  14. March 23, 2009 at 8:15 am

    lebih takut pacat dari lintah

    kalo panjat masok suar dalammmm ghitewww.. eeee koserr uu

  15. March 23, 2009 at 8:18 am

    pacat kak tak kisah sngt, tapi lintah erkkk… yaks!

    kannn dari spesies yg samerr tewwww.. yakss jugerr

  16. March 23, 2009 at 8:22 am

    la… macam mana boleh geli dengan pacat ni.. baru panjat kasut belum isap darah lagi hehe..kesian kasut jadi mangsa..

    kasut memang nak kenerr buang ghitewww abg zino.. uhuhu

  17. March 23, 2009 at 8:43 am

    morning! lutut sapakah iteew?😀

    lutut kaum kerabat jugerrr.. ihihi

  18. fizah
    March 23, 2009 at 8:45 am

    xsangka en me yg macho tu penggeli ghupenye..hehehe

    auwwww.. koserrr uuuu..

  19. Azhan Kamal
    March 23, 2009 at 8:57 am

    Eleh en-me datanglah kat Sawah sempadan Tanjong Karang, dari zaman saya kecil sampai sekarang lintah tak ada. Cuma dulu masa kecil ada tungau je yang suka geget tempat *Tut* tu. Sekarang pun tungau dah pupus, boleh golek-golek kat sawah pun. Indah tau…di laman bonda.

    insyaAllah .. macam best jakkks..

  20. March 23, 2009 at 9:06 am

    dedulu kekecik asal balik kampung je musti meronda dan berkubang dalam sawah tu… tapi time takde padi le kan… hihihi… Mase tu, jangan kate pacat, cacing dan lintah pun tak geli… Tapi sekarang kalu kasi, harus ade yang lari lintang pukang gitu… kikikikikik😛😛

    geli kannns.. ikiki

  21. March 23, 2009 at 9:32 am

    hehehe.. lucu lak bab kastu ditinggalkan tu…
    pacat isap kejap je.. pastuh tanggal.. hehe.. tak rase pape pon..

    kalo isap kat kaki takperr one uoolsss.. tapi kalo panjat masok suar dalammmms – eee koser uuuu

  22. March 23, 2009 at 9:36 am

    lain kali en_me, kalau nak tangkap gambo sawah nie, pergi ler ke Kampung Sri Lukut, Mukim Kahang, Kluang Johor…
    Di kampung kami itu, segala pacat dan lintah tak ada…
    Dan en_me boleh mandi manda lagi kat situ..
    Kalau nak bermalam, turut disediakan homestay. Boleh makan satay….
    wakakakaka

    me carikks gakkk sawah padi kat johor, tapi masih tak jumperrr one uoolsss.. thanx abang maza, nanti me terjah ke sanerrr.. tunggguuuu

  23. March 23, 2009 at 9:43 am

    salam me..
    emmm rumah saya tengah sawah dan saya di besarkan di kelinlingi sawah padi yang menghijau tapi mata tetap rabun…

    salammm jugerr abang faizal tewww.. rabun naperrr.. hmmm

  24. ain
    March 23, 2009 at 9:47 am

    akak x pernah tengok sawah dn lps baca kisah me ni akak tak akan cari naya nak tengok sawah.hehehe

    ahaha.. akak ain takut pacat ghitewww.. kannns

  25. March 23, 2009 at 10:15 am

    wah~!
    en_me pOn amek gmbr lOmpat2..bagus2..

    lompat amoii lompattt.. lompattt.. ehehe

  26. March 23, 2009 at 11:02 am

    singgah di tanjng karang kah melihat sawah bendang???

    next time me gi larr tanjung karang k.. hmmm

  27. March 23, 2009 at 11:10 am

    Lintah orang buat ubat..kosmetik..dll..ko patut amik bawak balik..letak dalam bekas kanvas..buat duit woooii…Selisih ko dari Pkn Nanas jam 4ptg,kat Jln.G Pulai..tak sempat nak nyala lampu..

    me citer pacat larr bro..
    jam 4ptg? hari aperr? me tak balik kampong last weekend..hmm, orang len kotts

  28. March 23, 2009 at 11:25 am

    Oppps.op pacat…pocot!!! salah aje…..pukul berapa nih?..mimpi lah…ingat JFT 40* smlm ko punya…lupa lak no ko…

    ahaha abang zoolll iteww.. ko terlampau addicted to my blog ghitewww.. sampai mimpi ngigau segalaaa..

  29. March 23, 2009 at 12:39 pm

    sejak dari zaman bujang sampai ler ke anak 2 nih, hasrat nak bergambOr kat tepi sawah tak sampai2! padahal umah FIL kat sabak bernam yang memang kiri kanan bendang cam gambO en_me itewww..huhuhu =p

    bilerr lagikks.. takkannns nak tunggu bujang balikk kotss.. veryy derr

  30. March 23, 2009 at 1:58 pm

    hehe…lala =P
    lme tak menyinggah..salam geli2 en_me…

    ko gi manerr bahhh..

  31. March 23, 2009 at 2:16 pm

    siape je yg melompat tu?

    kaum kerabat me ghitewww.. ehehe

  32. March 23, 2009 at 3:06 pm

    huhuhuhuhu…
    udang!!!!!!!!.. goreng pon sodap…

    sodappp kannns..

  33. March 23, 2009 at 3:46 pm

    Alahai.. Pacat banyak ke. Takpe dia sedut yang kotor2 aje. Hehe~

    maner ko tahu bro.. very very derr one uolllsss

  34. March 23, 2009 at 4:25 pm

    Lain kali, bila pacat/lintah gigit biarkan saja. Pacat/Lintah tak makan orang pun. Dah kenyang depa jatuh sendiri. Lagi pun pacat tu nak tolong buangkan darah kotor kamu.
    Kakau akak ada depan mata tengok me terloncat-loncat geli tentu akak ketawa besar. hahaha 100x

    ammvoiii akak zara tewww..

  35. March 23, 2009 at 5:41 pm

    Dah lama tak bergelumang dengan pacat ni..dulu masa rajin naik2 gunung memang sure kena gigit dek pacat ni..mula-mula geli..tapi bila lame2 dah lali dah…
    Me lawa gambar tu..tapi kalau nampak muka lagi cun…hehehe

    sib baik me tak tunjuk pacat kannns.. ehehe

  36. March 23, 2009 at 7:13 pm

    cun arr gmbr tu!!

    naper.. nak teraiii jadikk model..

  37. March 23, 2009 at 9:36 pm

    mmg cun gambo tuh…jeles2…sgt suke la gmbo lompat2 neh…ngeh ngeh
    pacat? well, sgt gemok kalo dpt hisap darah manusia kenyang2… =)

    pacat yg gemok ghitewww.. kannns

  38. March 24, 2009 at 7:41 am

    weiii…….aku pengeli pacat..klu aku jadi ko..mau aku guling2 kegelian..

    auuuwww.. koserr uuuu

  39. March 24, 2009 at 8:32 am

    hehe kesian en_me kepacatan. hehe🙂

    siannn kat pacat kerr sian kat kasut me tewww.. uhuhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s