Home > Family > sudah terhantuk baru terngadah

sudah terhantuk baru terngadah

tot-a-long helps keep your child close by [+ safety1st.com ]

Hendak dijadikan cerita. Sehari selepas yaasir (2) menyambut harijadi. Me bawa ke pusat beli belah angsana tampoi itu.

Me yg ditugaskan menjaga yaasir telah cuai. Dlm sekelip mata, yaasir hilang dalam pusat beli belah yg ramai orang itu selama lima belas minit. Lima belas minit yg paling lama me rasa. Nasib baik terjumpa kembali. Terkinja-kinja dihujung sana.

Untuk mengelakkan kejadian serupa berulang, me sudah beli tali pengikat budak kecil yg nakal. Di toys r us, klcc. Moga-moga dapat dimanfaatkan.

Alahai.

Categories: Family
  1. March 29, 2009 at 2:41 pm

    waaaahh..smpi begitu sekali..
    mujur tak jadi apa2..
    kene ikat la lpas neh si yaasir~

    itewwlarr cabaran seterusnyerrr.. uhuhu

  2. March 29, 2009 at 3:50 pm

    salam me..
    emmm klu org tua2 cukup pantang ikat tangan budak ntah la… tapi keadaan sekarang memaksa kita wat mcm tu so kena la wat klu tak emmm kita yang menderita

    kalo tak buat, nasib tak baik leh masuk tv3 ghitewww.. ohoho

  3. March 29, 2009 at 4:22 pm

    sayang anak ikat-ikatkan…

    ammvoiii cekgu tewww..

  4. March 29, 2009 at 4:31 pm

    erm…
    org yg tak biasa akan tgk bende ni mcm kejam..
    aku pon same gak..
    tp aku paham nape parent dorg buat gitu…
    buatlah ape yg terbaik…
    kalau dah ilang, mane nk carik ganti kannnss…

    janganlarr cakap ilang bro.. uhuhu, nauzubillah kannns

  5. March 29, 2009 at 5:05 pm

    naseb bek la yaasir xhilang..skang ni kne berjage2 kan..untuk Org besa bule x gune mende alah tu..??hehe

    orang beso kener pakey gps ghitewww.. ehehe

  6. March 29, 2009 at 5:16 pm

    alahai kesiannya kena ikat…takpe la utk kebaikan yassir gak kans en me…huhu

    kannns..

  7. March 29, 2009 at 6:55 pm

    mujo dah jumpe kan. syukur

    syukur alhamdulillah bro.. uhuhu

  8. March 29, 2009 at 7:38 pm

    Pandai pula si kenit ni bantu papa dier ya… bebudak pun dah faham tentang keselamatan diri… lebih baik kena ikat dari kehilangan…

    safety first.. ghitewww

  9. ain
    March 29, 2009 at 7:44 pm

    alahai…sian si yassir. Tapi mmg le penglaman hilang anak ni menakutkan. dulu akak hilang yg no 2 tu, kat angsana gak. gelabah giler..panikkkk. bapak dia relaxxx je. gerammmm!!!!!

    sib baik bapak dierr tak ilang .. kannnns, ekeke

  10. March 29, 2009 at 8:32 pm

    Ohoho..
    ikat-mengikat menjamin keselamatan. =)

    cabaran sebenornyer tewww.. ko maner tauuu .. hmmm

  11. March 29, 2009 at 8:41 pm

    mmg ikat kat tgn ke?
    yg ikat kat badan tu lain ek?
    slalu sy nmpak yg ikat kat badan tu kat sini
    comel je tgk
    hihihihih

    badan pong ader gakkks.. kat tangan senang sikittt

  12. March 29, 2009 at 10:08 pm

    Alahai… kesian si yaasir itu kans… berusaha nak cabut ikatan d tangan itew…🙂

    nak pasang tali tewww pong mencabar one uoolsss.. uhuhu

  13. March 29, 2009 at 10:29 pm

    dedulu memang rase cam tak sesuai sunggoh ikat-ikat ni… tapikan, bile fikir-fikir, daripada anak lari pi main ntah kemana, ade baiknya laa kene ikat nih…
    hehe… pasnih senanglaa mak abah yaasir nak menyopping sakan gitu… kikikikik😛😛

    jangan sampai mak yaasir fulakkks yg hilang ghitewww.. ikiki

  14. March 30, 2009 at 12:48 am

    saya bangkang cara ni! =p

    sumerr orang tak sukerr kannnns..

  15. March 30, 2009 at 8:06 am

    anak daku buazz juga bila g shoping cplx ni…tambah2 2 hero…dwang berlari udah mcm shoping cplx mama abah dwang punya…
    tapi daku x beli lagik tali ni..moga x perlu beli sampai bila2….amin….

    moga moga selamattt.. aminnn jugerr

  16. aida
    March 30, 2009 at 8:09 am

    sampai hati abah ‘tambat’ yaasir….x suka x suka !

    kannns..

  17. March 30, 2009 at 10:43 am

    ~ kesian pula kat yaasir tuh kena ikat. tak bahaya ke lilit kat tangan tuh en_me? takut boleh tersembam jatuh jer. ~

    kalo kena ikat, tersembam pong ader depan mater kanns..

  18. March 30, 2009 at 4:36 pm

    Pernah terhilang danial sekejap masa kat dataran bratislava dulu…sebab beli kentang panggang…dia pergi kejar burung merpati…terbeku sekejap kawasan tuh dengan jeritan bondanya.

    panik kannns joe..

  19. March 31, 2009 at 12:59 pm

    mencegah lbh baik dr mengubati…
    aset tu..jaga baik2..hehe

    thanx ..

  20. tojo
    March 31, 2009 at 9:06 pm

    bukan takat kami je yang panik…tokeh kentang panggang pun terjun tingkap tolong cari dan panik sama….

    Syukur Alhamdulillah semua selamat.

  21. March 31, 2009 at 9:20 pm

    fuhh..fuhhh…menakutkan….mesti muka en.me time tuh toreh pon x kuar darah dah….huhuhuhu

    okeh..blk nih kena tambat jugak c kecik kat rumah nih….dok cni xyah tambat pon…(sbb mak dia x cbuk2 nak p sopping…ngeee)

  22. April 2, 2009 at 9:28 am

    huh……….
    saya pun pernah berlaku mcm ni….
    huhuhuhu
    takot kan….
    apa pun idea yg baik beli tali tuh….

  23. April 6, 2009 at 8:45 am

    err tali tu pon ade jual ke incik?
    alahaii comel je si yaasir tu :p
    dukung je lenkali hehe

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s