Home > property > langit tidak selalu cerah

langit tidak selalu cerah

(insert the red sky)

red sky over my orchard

Selalunya kalau me buat majlis kenduri di rumah ayahnda dan bonda di kampung. Tapi hari sabtu yg baru lepas, me sudah buat kenduri kesyukuran di rumah adinda perempuan me.   Sebab me pun kasihan kat ayahnda dan bonda sebab sudah lanjut usia. Lagipun rumah mereka bersebelahan saja.

Tujuan pertamanya sebab aQi (11) selamat di’zrass’. Dan keduanya sebab aDm (19) berjaya menjejak ke menara gading.

Tapi bila me pulang (lepas usai kenduri), tertinggal pula jam tangan orient automatic me. Dan tetiba pagi tadi adik ipar (suami adinda perempuan me) telefon bilang nak beli jam orient itu. Terminat lah tu.

Alahai.

Categories: property
  1. June 24, 2009 at 12:37 am

    first ke?
    hehe..
    aDm dapat mane en_me?

    unimas kota samarahan..

  2. June 24, 2009 at 12:57 am

    Gambar tu sesuai je dengan tajuknya =)

    tajuk yg ikhlass .. volleee

  3. June 24, 2009 at 1:39 am

    lawa gambar langit tu…
    kau tangkap sendiri ke?

    ofcoz larr.. guner dslr ..

  4. June 24, 2009 at 3:52 am

    cantik gambaq tue

    alhamdulillah pakndak teww..

  5. June 24, 2009 at 6:10 am

    terzrass tuh ape en_me? tahniah aDm berjaya menjejak ke menara gading…

    pitya, me xckp ‘ter’.. me bilang ‘di’ .. sebab ko nk tahu sangat, me tulis nooo .. ‘zrass’ = potong kemaluan.. volleee.. ehehe

  6. June 24, 2009 at 7:36 am

    en meee….
    nak komen apa ekkk ?
    sbb tajuk ngan jalan citer tak sama .
    Saya tengok langit tuh cantikkk.

    ammvoiii cek linda maness tewww.. tajuk kena mengena dgn gambo langit.. gambo langit kebun me dikampung itteww kena mengena dgn jalan citer.. volleee ghitewww..

  7. June 24, 2009 at 7:56 am

    wahh..dah banyak bende noli ‘terminat’..cane nih..nasib xbeli..kalo x,kopak kopak..hehe

    salam en_me iitteww..

    citerlarr ape bende yg noli ‘terminat’ ghiteww.. uhuhu

  8. June 24, 2009 at 8:27 am

    sekurang2nya Me masih ada ayahnda & bonda…meskipun sudah uzur

    jam orient tu, kira sedekah aje lah me..bukan dgn org lain pun
    nnti, bila beli yg baru..tunjuk sini eh..

    ahaks, betulla me dah sedekah je kat adik ipar tewww.. me beli yg len samer modelll..

  9. June 24, 2009 at 8:28 am

    mau jual ke en me?

    hehehe~

    sedekah jer larr.. ghiteww

  10. June 24, 2009 at 8:29 am

    Hujung minggu ni kak jie pun buat kenduri kat kampung mertua…jom

    jom kemaner kak jie tewww.. ammvoiii

  11. June 24, 2009 at 8:55 am

    Kalau jual orient tu en_me nak beli jam apa pulak?

    abang yb itteww.. olekerna me dh selesa dgn jam orient itteww, me dah pun terbeli jam orient yg sebiji samer model yg itteww, cumer len kaler jerr.. voleee

  12. rya
    June 24, 2009 at 9:22 am

    generous

    nak jam juga.. ehehe

    ko nak watper.. ehehe

  13. June 24, 2009 at 9:29 am

    jual jangan tak jual…

    me bagi ghitewww jerr.. volleee

  14. June 24, 2009 at 9:36 am

    cantik gambar langit tu… Hohohoh😀😀

    Murah hati en_me bagi terus jam tu… Mudah-mudahan murah lah rezeki en_me…😀

    aminnn..

  15. June 24, 2009 at 9:38 am

    Syukur Alhamdulillah selamat segalanya. aQi selamat sihat sejahtera dan aDm selamat menjejakkan kaki ke menara gading. Alhamdulillah. Amin.

    alhamdulillah jugerr.. tapi cabaran masih belum tamat.. uhuhu

  16. June 24, 2009 at 9:38 am

    kekekeke…. “terzrass” – ada gak yang tak pasan maksud… welcome to the club to aQi… kelab bujang-bujang…

    ni langit kat pontian ker?

    langit pontian.. betul betul wahh fandainyerr abang romzie tewww..

  17. ez
    June 24, 2009 at 10:10 am

    cantik pict tu en me..tahniah en me utk aDm tu..dan aQi da melangkah ke alam dewasa…heheh

    oke thank u ateq

  18. June 24, 2009 at 10:13 am

    ala… sy kat kl lagi ni…. belom confirm bile ke miri…. tak per ler… jalan2 ler ke miri lagi…

    kl katne? leh ngeteh.. ehehe

  19. June 24, 2009 at 10:47 am

    Salam En Me..
    SAlam ziarah…
    En Me keje di pelantar ke?…
    saya Agent kekekekke…

    salam jugerr.. ko agent aper..

  20. iza
    June 24, 2009 at 11:12 am

    langit tak selalu indah
    mendung tak bererti hujan
    tertinggal jam tak bererti pelupa😀

    tapi melayu mudah lupa kannns.. ehehe

  21. June 24, 2009 at 11:29 am

    orang dah minat gitu ler..
    beli jam baru ler tu..

    dah beli baghu ponnn.. ehehe

  22. June 24, 2009 at 11:31 am

    Ku meniti awan yang kelabu
    Ku tempohi lorong yang berliku
    Mencari sinaran menerangi kegelapanku

    Ku percaya nanti suatu masa
    Sang Suria kan menyinar juga
    Membawa harapan yang mengunung bersamanya

    layannns bro..

  23. June 24, 2009 at 11:41 am

    …dan sebagai seorang abang ipar yg baik hati, berkemungkinan en_me akan menghadiahkan saja jam itu kepada si adik ipar.

    murah rezeki en_me, mana tahu, dapat pula ‘tag heuer’ model *monaco calibre 12 auto-chrono sebagai pengganti…

    *idaman hati gua ni bro, tapi gua mampu model yg sama tapi di butik Petaling Street saja!!

    ko macam tau jer me pun minat ‘tag heuer’ yg tiger woods pakey tewww.. uhuhu

  24. June 24, 2009 at 11:43 am

    terminat???? oohhh sy tergoda pic awan yg kelabu itu..
    smbil ikut framestone nyanyi…

    framestone memang fandai nyanyi ghiteww..

  25. ain
    June 24, 2009 at 11:52 am

    beli je jam baru yg lagi canggih!!!

    dah beli samer jenis samer brand.. sebab dah selesa ghiteww.. vollleee

  26. ain
    June 24, 2009 at 11:53 am

    ekh…lupa nak congrates anak me yg dah kena potong tu ngan adik me yg dpt melanjutkan pelajaran!

    aiyooo akak ainn teww.. ‘adik me’ katernyerrr.. veryy derr

  27. June 24, 2009 at 12:06 pm

    jual la..kasi margin untung 30%..ok kan? hehe

    duit vukannlar segalanyerr.. tapi segala2nyer nak pakey duit kannns.. ehehe

  28. June 24, 2009 at 12:12 pm

    sentiasa melayan..cam tue la hari2 ku..xsecerah dulu

    out of topic–> lawa ek gigi die..entah mulut sape la yg kite tempek kan tue

    ko ader krisis rumahtangge ker bro.. hmmm

  29. June 24, 2009 at 12:13 pm

    hahaha..zrrraazzzz….zaapp~!! ilang

    ammvoiii.. sukerrnyerr pitya teww

  30. June 24, 2009 at 12:47 pm

    Ha, aQi sudah masuk kelab orang bujang! Adm masuk kelab freshman. en_me, kelab tertinggal barang sama macam aliff he!he! (selalu juga tertinggal barang kat rumah ipar duai -jam,hp)

    aper barang kanns aliff.. ehehe

  31. June 24, 2009 at 12:49 pm

    alorrr…suh laa die bli kt kdai jekk..tu kn jam org….x beshnyerr…

    xperlar N.. me dh bagi ponn

  32. June 24, 2009 at 12:56 pm

    cantiknya gambar tu en me…adam tak jadi la masuk usm..takpe la..dah rezeki kat lain..itu yang terbaik untuk dia barangkali🙂

    sebenarnyer pilihan dier nak gi jauhh ghiteww..

  33. June 24, 2009 at 1:05 pm

    adalah alasan en_me nak beli jam baru yg lagi canggih manggih …

    me dh beli jam baru yg samer brand sebab dh selesa .. volleee

  34. June 24, 2009 at 1:11 pm

    Syukur Alhamdulillah
    Kenduri dah selamat dijalankan
    Tahniah buat adik yang berjaya ke menara gading🙂

    Kalau tak nak jual jam tu, katakan aje tak nak
    Bgtau ada memori yang tersendiri
    Kang kalau dah jual, menangis tak berlagu pulak
    Hehehe ~

    alhamdulillah.. xpe akak lily .. me dah let go punn jam tewww..

  35. yus
    June 24, 2009 at 1:29 pm

    tahniah bt aDm krn berjaya melangkah kaki ke seberang sana..belajar elok2 mg nnt blh bls jasa ibu ayah🙂

    cantik gambar tu..penuh simbolik

    simbolik kannns..

  36. sebaliktabir
    June 24, 2009 at 1:42 pm

    nasib baik terminat tak terambil….huhuhu gurau je..kitakan sedulor!
    Salammms..

    salamm jugerr..

  37. ibusinga
    June 24, 2009 at 1:55 pm

    kalau kiter kenduri nak ajak en_me lah…
    boleh tertinggal jam kat rumah kiter lak…

    ammvoiii ibu itteww..

  38. June 24, 2009 at 2:16 pm

    en.me kalau kat pajak gadai jam tu laku lagi,kah…

    entahh.. me tak tanya lagikkk.. tapi jam teww baghu empat bulan me pakaii..

  39. June 24, 2009 at 3:02 pm

    lol.. abeh tu incik nk jual kan la jam tu eh> hehe
    wahh hero dpt masuk unimas! hehe dpt kos ape incik? tahniah2🙂

    mechanical engineering.. thanx

  40. June 24, 2009 at 3:04 pm

    adeh pemberian isteri tu

    wah.. camaner ko sorang jerr yg leh hingat tewww..

  41. June 24, 2009 at 3:27 pm

    wat aQi..
    dah seronok main2 kan, bila di’zrass’ tu..
    baru la tau..
    langit tidak selalu cerah..

    brader joe.. kiter kann jantannn kanns..

  42. June 24, 2009 at 3:32 pm

    langit tak selalu cerah, klu x silap noorkumalasari yg berlakon…😉

    citer retro tewww..

  43. June 24, 2009 at 4:17 pm

    en_me…
    something happened kat my blog…tetiba rasa kesunyian. Laaa…rupa-rupanya thumbnails ‘memang lumayan’ terhilang kat situ…rasa macam tak lengkap je …aduhai…

    veryyy derr kannns..

  44. June 24, 2009 at 4:51 pm

    waa….baiknye die..bg je..

    xpela..bukan org lain pun kann….

    kannns..

  45. June 24, 2009 at 5:13 pm

    so..kesudahannya apa en me?jam tu jual tak?

    me bg ghiteww jerr..

  46. June 24, 2009 at 6:07 pm

    uiks! sudah ada org minat pada kekasih en_me rupanya… heheheh
    apa lagi en_me, boleh buat modal benda alah lain lak…
    hehehhee

    kos barang pon xlehh coverr balikk ghiteww

  47. June 24, 2009 at 7:53 pm

    hej! en_me…congrats both of en_me’s boys…studies across the south china sea…;-)

    ittewwlarr bro.. me hingat leh terbang2 gi london.. ahaks

  48. June 24, 2009 at 8:27 pm

    Salam en me..
    Tahniah buat ank2 en me… slmt menempuh alam dewasa buat aQi….🙂
    jam en me tu sayang dijual…. kalau dpt yg baru tk kan sama ngan yg dolu… kann….

    thx atik.. xper, jam bukanlah hakmilik kekalls kanns

  49. June 24, 2009 at 8:44 pm

    Salam.
    Jangan lalu jak.
    Link sekali la.. hehe

    salam. n thanx singgah2 jenguk2 komen2 blog kamek yg inih..

  50. shahori
    June 24, 2009 at 8:47 pm

    kalau bmw tertinggal kat umah aku, kira jual ngan aku la ye…. tahniah sekali lagi

    bmw? kete ‘banyk makanns wang’ tewww? aper kelise .. ko silap blog la kang..

  51. June 24, 2009 at 9:46 pm

    hahaha

    bg free jer

    memang ponn..

  52. June 25, 2009 at 11:27 am

    tahniah aQi dah dewasa😛

    tapi maseh takutt tido soghang ghiteww..

  53. June 25, 2009 at 5:44 pm

    wahhhhh jam nostalgia ke en_me
    ceritala sket. hehe🙂

    tungguuu..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s