Home > exhibition > balai seni lukis negara

balai seni lukis negara

(insert balai seni lukis negara)

デッサン(Dessin、デサン、素描)は、単色の描画材料でものの形体、明暗などを描いたもの。線画はドローイング(Drawing)とも呼ぶ。他に、物事のあらすじや概要を指す場合もあり、下絵を意味する場合もある。

Tengahari khamis yg lepas me sudah tiba di balai seni lukis itu. Tujuh minit saja merempit dari pejabat. Terletak di jalan tun razak, bersebelahan istana budaya. Seorang diri dgn skuter kesayangan me yg itu juga macam biasa.

Ada pameran lukisan dari pelukis negara cina, encik zhang zhou. Tapi lukisan senario dalam negara kita yg masih aman damai sentosa sejahtera. Lukisan yg besar-besar belaka, bertajuk ‘mosaics of malaysia’.

ferris11.gif Gambar-gambar lain di aminus3.

Alahai.

Categories: exhibition
  1. August 12, 2009 at 1:13 am

    “Drawing (Dessin, DESAN, drawings), a feature of those monochrome drawing materials, and depicts the light and dark. Drawing the line drawing (Drawing) called. Other than a point and a summary outline of things, even if it means a design”

    Terima kasih pakcik gugel ye walaupun tak tepat 100% translation…kekeke

    BTW,2 thumbs up utk en me kerana berjaya meng-invisible-kan kepala sendiri.. saya sangat kagum & saya rasa ianya sungguh artistik..seolah2 bersatu dengan lukisan ittew…omedetou!!!

    ingatkan umie dah berangkat meninggalkan kiterrr.. ekeke

  2. August 12, 2009 at 4:08 am

    waahh!! cOngrats jgk en_me~
    asyik menginzibelkan kepala aje ehehe

    volleee ghiteww..

  3. August 12, 2009 at 5:33 am

    en_me…
    Hati-hati merempit kat Jln Tun Razak tu!!!

    kita je hati2, orang len tak hati2.. guano

  4. August 12, 2009 at 8:04 am

    Huwaa~

    bestnya en me!

    best kannns..

  5. ain
    August 12, 2009 at 8:12 am

    invisible man in action!!!

    maner maner.. uhuhu

  6. August 12, 2009 at 9:41 am

    ada jugak cina luar yg sudi lukih senario malaysia….

    Entryku kali ini

    Lama tak apdet fp bersawang
    Entry baru kita hasilkan
    Bukan mat bunga bukan mat jiwang
    Walau berada di laman bungaan

    ader cina dalam ker bro.. uhuhu

  7. August 12, 2009 at 10:21 am

    kalau yek pon en_me…jagan lah ilangkan kepala tu…
    swirly je muka tu….

    seperti ketidakcantikan manusia tanpa kepala….

    cek qaseh itteww.. doeloe me ader letak pose maut me siap ada kepala lagiikkk.. tapi ramai yg tak caya.. nak wat guano.. ohoho

  8. August 12, 2009 at 10:37 am

    Jangan ‘dihilangkan’ kepala yang lagi satu tu sudahlah … hahahahahahahahahaha

    ammvoiii abang long tewww..

  9. August 12, 2009 at 11:01 am

    salam…

    fuyoo leh hilangkan kepala hihihi

    <

    em>salam juger mama mya itteww..

  10. August 12, 2009 at 11:08 am

    bestnyer dapat pegi sana..
    naperlah diinvizibelkan pala tu…sian dia

    saya cdgkan wat cam holoman jer…hehehe..

    kalo holoman nanti korang tido kena tutup tingkap ghitewww.. ahaks

  11. pB
    August 12, 2009 at 11:26 am

    kdg kdg tengok lukisan , macam blur jerrr

    mmg bukan jiwa artis

    xper.. layann jerr

  12. August 12, 2009 at 12:04 pm

    yg pelik, kenapa gambar org itewww tanpa kelapa ehhh kepala

    ahaha kelapa katernyerr ..

  13. August 12, 2009 at 2:13 pm

    tak pernah gi sana.. ehehe.. nnt nk gi jugak la.. tp tunggu h1n1 takde ar.. bhy kuar2 skang neh.. huhuhu

    tipula ko.. ko nak tunggu dapat title ‘b1n1’ dulu kannns.. ekeke

  14. August 12, 2009 at 2:39 pm

    asyik seorng diri je nih..hihi..btw, gmbo takdo kepala kalo terjumpa dlam balai tuh bukanlah antu..ia adalah en_me…

    alone mcm biase lorr..

  15. August 12, 2009 at 3:19 pm

    alahai… kepala invisible pula.

    Invisible man tapi tangan ada bah!

    tangan mcarik rejeki teww

  16. August 12, 2009 at 3:19 pm

    Perahu jenis apa tu.

    perahu kayu je

  17. August 12, 2009 at 3:35 pm

    pameran tuh besh x?

    biasa jerr

  18. August 12, 2009 at 3:40 pm

    abg me tew….kim salam kat skuter…hehee…..ambik gambo skuter byk2…daku suka!

    ek elehh.. me punyer tag pun ko tak vuatt lagikk

  19. August 12, 2009 at 4:57 pm

    takotnyeee tgk org takde kepala itteww.. hihihhih

    jangan takot disiang ari one uoolsss.. ihihi

  20. August 12, 2009 at 5:11 pm

    pameran kat balai seni? wah klu ada cik abe mokcik nie memang suka ni..maklum la dia tu memang peminat hasil2 seni nie…mokcik jer yang buta seni huhuhu

    uikss…kat mana ada jual mask merah sepenuh muka erkk kepala cenggitu ek???

    cik abe mokcik teww enginior kerr.. ihiks

  21. August 12, 2009 at 5:24 pm

    en_me mmg takde kepala kah? hikhik

    syyyyh.. biorlarr rahsia
    btw cek linn itteww, thanx singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih..

  22. August 12, 2009 at 5:44 pm

    aku segan nak singgah sinih sbb aku belum reply TAG ko lagik…
    (^_^)

    abang long selamberr jakkks..

  23. August 12, 2009 at 5:49 pm

    tak pernah sampai lagi ke balai seni lukis itew.. hanya sekadar lalu lalang sahaja..

    entah bila agaknya boleh berdiri di tempat sama en_me itew.. huhuhu

    ko nak berdiri kat siteww nak watperr.. ekeke

  24. August 12, 2009 at 7:12 pm

    dah pun selesai tag itew ku jawap eh…hehehe
    (^_^)

    oke, me notis (slps spontan me masuk blog ko).. ehehe, thanx

  25. August 12, 2009 at 7:23 pm

    sian lelaki itu..
    x berkepala

    siann kanns..

  26. August 12, 2009 at 7:51 pm

    yelah..yelah…org buat skrg jugak tag tu….
    x kesian langsung kat org peknen…hehehe

    no mercii.. ekeke

  27. August 12, 2009 at 8:17 pm

    en me, kem salam ngan abang hollow man tu ye.😛

    takkan salam kosong jerr.. ahaks

  28. August 12, 2009 at 8:36 pm

    SELESAI…ahaks

    n secepat kilat me ucap timekaceh akak intan yg tengah peknen tewww.. jaga diri baik2 noo..

  29. August 12, 2009 at 9:46 pm

    aku tak pernah singgah lagi

    xper bro, banyak tempat lainn ko nak singgah kanns..

  30. August 12, 2009 at 11:27 pm

    terlalu asyik tengok lukisan sampai hilang kepala hehe.. jangan marah en.me gurau je …macam opis en.me ni tak jauh dari opis zino hehe.. mungkin 10 minit je jarak nya hehe

    iyolar tewww.. jumperr kat masjjid jamek pun tak nak tegor.. ekeke

  31. August 12, 2009 at 11:35 pm

    tollongggg hantu takde kepala mengadap lukisan. haha

    mengadap lukisan xper, bukan dalam lukisan erk.. ahaha

  32. August 13, 2009 at 12:42 am

    amvoiii en me itteww…

    aper dierr chekgu..

  33. tintaHati
    August 13, 2009 at 9:53 pm

    macam hantu kat muzium pulak…hiks….

  34. August 27, 2009 at 1:48 pm

    agak2 […]

    terjah ke ape nih..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s