Home > green > 66 reasons why cucumbers are better than men

66 reasons why cucumbers are better than men

(insert cucumbers)

cucumbers (cucumis sativus) sold in tesco seri alam

Sila abaikan tajuk entri lagi. [+ 20 reasons ]

Kebetulan me baru tahu juga bahawa timun cina (citrullus lanatus) itu panggilan orang negeri kelantan untuk buah tembikai, buah semangka, atau buah boci.

Teringat pantun pasal timun. Begini bunyinya.

Pisau sudah di tangan kanan,
Timun sudah di tangan kiri.

Bila lagi hendak dipotong?

Pascanota: Walaupun me sudah bilang suruh abaikan tajuk entri kali ini,  tapi ramai kawan-kawan yg masih bertanya. Menyampah kan. Tapi tidak mengapa, untuk yg masih keliru dan mencari jawapan kepada tajuk entri, sila ‘copy paste’ tajuk dan google sendiri. Atau kalau masih gedik-gedik manja-manja, klik saja di SINI. Tidak cukup? Lu tambahlah sendirik.

Alahai.

Categories: green
  1. September 4, 2009 at 12:34 am

    en_me dok kat sri alam ke ?

    ko dok manerr..

  2. September 4, 2009 at 1:55 am

    aduhaiiiii en_me..

    mendalam betul maksud entry kali ini!

    kuikuikuikui…

    hanya minachi kenal maniam gitew… hehheheh

    vukann johari kerr.. ekeke

  3. September 4, 2009 at 2:05 am

    tajuk entry nak kena gempak. ahahaha

    maner aderr..

  4. intifaday2k
    September 4, 2009 at 3:39 am

    hahaha… timun timun.. hahahaha

    takkan terong terong ghitewww.. ahaha

  5. ain
    September 4, 2009 at 3:50 am

    we all mkn timun hari2 utk sahur!

    akak ain sodapkannns..

  6. September 4, 2009 at 5:17 am

    urrghhh…timun wat tempek mata mlm2 sblom tdoo

    nak jeliter larr tewww.. ahaks

  7. September 4, 2009 at 6:38 am

    buat ulam mmg sedap.

    cecah sambal bacan.. sodap kannns..

  8. September 4, 2009 at 8:10 am

    kt iklan tu, mahal giler cucumber
    3 pound sbijik
    tapi man, free kOt
    ahahhaa!!!
    man yg kene baya woman
    kurang2 5k😛

    p/s: buah seto = buah manggis dlm bhsa klntn🙂

    sawo nilo = buah ciku kannns..

  9. September 4, 2009 at 8:12 am

    en. me…jom makan timun😀

    ahaha.. timoon saperr

  10. September 4, 2009 at 8:24 am

    daku –> tersenyum tersipu2…ntah kenapa…hehe

    sukerlarr tewww.. ammvoiii akak intan teww

  11. September 4, 2009 at 8:36 am

    ops.ehehehehe..
    (tiba2 pipi blushing baca tajuk entry ni)

    tak paamlah,en_me.( pura-pura😛 )
    kihkihkih

    blushing jerrr.. ikiki

  12. September 4, 2009 at 8:41 am

    sapa makan timun, dia lah yang terasa…wakakaka..

    jus timun bagus untuk penyejuk badan, juga sesuai untuk berbuka puasa..

    mokcik terasa ghitewww..

  13. September 4, 2009 at 8:43 am

    Timun tu nampak sedap..bulan2 puasa ni nampak apa pun sedap.
    huh.

    sodapp kannns..

  14. September 4, 2009 at 9:02 am

    timun cino sgt sedapppp bile air nye byk!! timun sgt sedap cicoh nga buduuu😀

    sodappp sokmooo ..

  15. September 4, 2009 at 9:11 am

    Hahaha~
    Aduyai~

    dulu time gi klate pon kena gak~

    kena aper teww kak.. hmmm

  16. art
    September 4, 2009 at 9:42 am

    suka timun ittew

    yg maner sateww.. kiri kanan? tengah? ehehe

  17. September 4, 2009 at 10:03 am

    betul itu, hint boleh makan timun dengan nasi. nampak lazat

    ganass hint kanns.. ehehe

  18. ije
    September 4, 2009 at 10:07 am

    haha. yup. kat sini ore klate panggil tembikai, timun cino. he3.

    ije pun baru tau semangka tu adalah tembikai.
    hari tu pergi lunch kat kedai berpekerja indon..
    mintak tembikai, dia cakap. mau semangka?
    erk..

    bahasa jiwa bangsa tak ghiteww..

  19. September 4, 2009 at 11:13 am

    alahai ??…
    baru guna timun buat jelatah semalam…

    acar jelatah timun nenas kerrr.. sodapnyerrr

  20. September 4, 2009 at 12:05 pm

    mana ada pantun 3 kerat encik Me yang itewww???

    akak zita itteww.. betulke takder? nak me buktikann ghiteww..

  21. zue
    September 4, 2009 at 2:31 pm

    hai me smpai timun seri alam ko pekena.
    ya ke…timun iteww 66 lebih baik dari lelaki….

    vukannn 66 kali lebih baik, tapi 66 alasan lebih baik.. ader berani akak tewww.. ekeke

  22. fadzilah
    September 4, 2009 at 2:43 pm

    timun byk2 tu nk buat pe en_me?
    antar sikit kt umah boleh?

    cekgu, ko nak watperr..

  23. September 4, 2009 at 2:53 pm

    memang la kt kelantan orang panggil tembikai tu timun cino…

    salam hari jumaat en_me…
    solat jumaat di mana pula ari ni?🙂

    me vukanng oghe kelate wehhhh..

  24. September 4, 2009 at 3:10 pm

    ahhaa…en_me guna tembikai ke semangka ke timun cina?

    timun buat jus je….blander letak ais…freshy…..

    semangka volleee..

  25. September 4, 2009 at 4:08 pm

    nampak sedap timun tu…🙂

    sodapp kanns..

  26. September 4, 2009 at 6:44 pm

    salam.. timin nih wat acar kan sedap atau makan ngan garam pun terangkat gak

    terhangkattt sehhh..

  27. September 4, 2009 at 8:17 pm

    oh itu timun..cikpingu teringat plk kat kawan yg benci giler2 ngn timun..haha.. ade kisah disebalik timun…

    aper kisah itteww.. citerrlarr cikpingu

  28. September 4, 2009 at 8:18 pm

    terima kasih comment tuk n3 cikpingu

    samer samer cikpingu ittewww..

  29. September 4, 2009 at 8:48 pm

    timun mkn dgn laksa…sgt sedap…sy hanya boleh mkn timun dgn kuah lksa…selain dr itu sy hya akan termuntah blk…huhuhuhu

    fulakkkkks..

  30. September 5, 2009 at 12:08 am

    sebab timun tu murah,tahan lama, tak memudaratkan dan yang penting berkhasiat..hehehehehe

    berkhasiat ghitewww..

  31. vivavogue
    September 5, 2009 at 6:27 am

    mana lg 46 sbb en.me?

    cuber akak vogue copy paste tajuk entri n google.. veryy derr one uoolsss

  32. September 5, 2009 at 11:05 am

    salam…aa timun bagus untuk kulit……..errr napa pantun tu cam tergantung jer en me?

    sik ader tergantung tokk..

  33. September 5, 2009 at 1:35 pm

    Orang Terengganu pun panggil tembikai ‘timun cina’ jugak.

    tak sebut pun dalam wikipedia me yg itteww.. uhuhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s