Home > Travel > sedili besar sedili kecil

sedili besar sedili kecil

September 12, 2009 Leave a comment Go to comments

(insert pantai tanjung sedili)

you can see pulau tinggi (tall island) from here
although secluded, the beach in this cape is not particularly good

Dulu tanjung sedili hanyalah sebuah kampung nelayan. Dulu kalau hendak ke pekan sedili besar dari kuala sedili, hendaklah menaiki bot penambang di jeti kuala sedili.

Tapi sejak adanya jambatan hj mohd lazim yg baru dibina itu, maka nampak pesat pembangunannya. Banyak pula kenderaan dari pulau liliput yg singgah kemari. Tempat hiburan, liburan dan syurga sebagai tempat peranginan orang kata. Tapi jalan memasuki ke pekan dan pusat resort masih sempit juga.

Setelah me pulang dari sana minggu lepas, baru me tahu, ada pekan yg agak jauh ke selatan dipanggil sedili kecil. Dari kuala sedili, melalui pantai teluk mahkota (jason bay) yg cantik. Kata risalah pelancongan itu. Mungkin dilain kali me terjah kesana.

Alahai.

Categories: Travel
  1. September 12, 2009 at 10:03 am

    jalan-jalan lah terus en_me.. **hmm, kapan aku bisa seperti en_me..?

  2. September 12, 2009 at 10:16 am

    dah lama tak tengok pantai~ ihi..jom ke PD~

  3. September 12, 2009 at 11:18 am

    huyyoo.. lawa gambar tuh

    sedili? macam penah dgr..

    trimas kasus sudi dtg blog wa nu..

  4. September 12, 2009 at 11:25 am

    wahh..kak jie tiap thn ke sana, ada keluarga angkat sejak 20thn dulu program Desa Siswa. Mandi kat Farmor ( tak tahu nak spell nama tempat ni ) dan tengok orang mandi kat Jason Bay. Lepak kat jambatan

  5. September 12, 2009 at 11:27 am

    en me..

    saya nak tambah sikit okeh.

    Selain Tanjung Sedeli .. Teluk Mahkota (Jason Bay),
    juga terdapat Tanjung Leman .. Tanjung Lembu..
    actually, namanya berlainan tetapi dia berkongsi
    sepanjang persisiran pantai itu .

    Time kecik dulu itulah tempat hiburan kami
    sekeluarga bermandi-manda. sebab ianya free.

  6. September 12, 2009 at 11:43 am

    rindu ah nak ke sana!

  7. September 12, 2009 at 2:50 pm

    sedili….hmmm…sha sangat tak pandai pasal tpt…
    kat mana tuh ye?
    jason bay….macam nama org putih la plak…

    * sangat curious!

  8. September 12, 2009 at 5:09 pm

    SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. MAAF ZAHIR DAN BATIN.

    Tq terus mengunjungi blog t.. t dh pindah ke blog baru..

    Cantik gambar2 di sini. Buat t tertarik sajok!!

    Selamat berhujung minggu.

  9. September 12, 2009 at 8:00 pm

    Salam en_me,

    Nampaknya anak nak ikut jejak bapanya…

  10. hall_me
    September 30, 2009 at 11:48 pm

    sedili tempat yang cantik..
    […]

    wehh.. sape nih?

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s