Home > Travel > sawa dee kap

sawa dee kap

September 27, 2009 Leave a comment Go to comments

(insert a view from pengkalan kubor)

a view from immigration complex, pengkalan kubur

Selama ini me memang tahu, selain pintu masuk/keluar ke negara siam di sungai golok (rantau panjang). Pengkalan kubur juga menjadi pintu masuk/keluar di negeri kelantan.

Tapi kelmarin me baru tahu, di pengkalan kubur itu kena naiki sampan atau feri melintasi sungai golok pula.

Dan keadaan di sini amat tenang. Tiada kelihatan bot-bot peronda polis disetiap 500meter sepanjang sungai, tidak seperti di selat johor nun dibawah sana (itupun bot peronda polis negara lain yg punya.) Tidak hairan kalau kita selalu dengar kes-kes penyeludupan yg amat berleluasa di negeri ini.

Alahai

Categories: Travel
  1. September 27, 2009 at 7:10 am

    Seronoknya hidup berjiran

    selagi tidak bermusuh kannns pokli tewww..

  2. sis_nita
    September 27, 2009 at 8:41 am

    penah gak menyeberang ke golok dgn menaiki sampan jerr.. huhu! nak shopiin punyerr pasal.. tapi aderr pak polisi pon dia check beg jerr.. buat syarat kot.. kita idak ler seludup bom kanss😀

    seludup mee siam jerrr.. volleee

  3. September 27, 2009 at 9:04 am

    en_me itewwwwww…….
    Best kan bila kita “seludup-menyeludup” masuk ke negara Tom Yam Gong iteewwwww…..kita boleh makan Tom Yam byk2…..tapi jgn nikah byk2 kat negara Tom Yam Gong tu tauuuuuu. No…no…no. No Good!!! Listen to Akak tau….. Don`t nikah-nikah over there tauuuu.
    No…no….no….

    ammvoiii akak zyma teww.. macam mencabar jewww.. ihihi

  4. Titil
    September 27, 2009 at 9:33 am

    Vah vah vahh. Besnya dekat dengan Thailand. Saya belom lagi pernah ke sitew.

    brunei ponn kamik sik pernah ke sitewww..

  5. September 27, 2009 at 9:35 am

    wah..

    nanti bolehla buat aksi ‘ong bak’

    ongbak pon me tak tengokk lagikk..

  6. September 27, 2009 at 11:24 am

    kami pernah sampai gak kat golok…😉

    ader citer dalam blog akak intan takkks..

  7. September 27, 2009 at 12:28 pm

    wah bestnya jalanjalan jauh macam tourist ni
    sampai gak kat sg golok
    so far dengor ajer nama tuh
    pergi pun tak pernah lagi
    mesti shopping banyak nih…….:-)

    kat sempadann jerr.. ekeke

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s