Home > Travel > menate mu

menate mu

September 28, 2009 Leave a comment Go to comments

(insert duit royalti kelantan)

hok pehe tu pehela
laman siti khadijah, kota bharu, kelantan

mu bagi duit royalti kat aku.. aku nak berniago..
mu patut bagi duit royalti kat rayak jelate..
mu sembahyang mu sembah sapo? Allah kan? mana dia Allah..
duit royalti! bukan duit mu! aku nak duit royalti – bagi kat aku!
aku nak niago..

Lepas dari melawat muzium-muzium di tengah kota bharu dan singgah di padang merdeka. Me lepak-lepak pekena air teh-o di gerai laman siti khadijah itu. Tiba-tiba terkejut bila pakcik kat atas tu terjerit-jerit seorang diri macam orang gila. Tapi me pelik juga. Kalau pakcik itu orang gila, macamana dia boleh tahu pasal isu politik semasa? Dialog diatas adalah sebahagian drpd ucapan beliau. Dan me tidak tunggu lama.

Sempat juga me rakam aksi pakcik itu. Tangkap gambar dan tangkap video. Tapi me tidak boleh tayang dan tunjukkan video beliau di sini. Takut nanti ada orang yg minta royalti dari me pula.

Alahai.

Categories: Travel
  1. September 28, 2009 at 12:19 am

    Pokcik tu nampak glamer weh… patut ler mintak duit royalti…

    glamer ghitewww.. ekeke

  2. September 28, 2009 at 8:09 am

    aikk?en_me ke kelate?wat gapo?hehe.napo x maghi jale umoh nyee??heee~ salam aidilifitri en_me & keluarge~

    salam aidilfitri maaf zahir bathin jerrr wat faeeza tewww..

  3. September 28, 2009 at 8:19 am

    salam en me …

    emmm org gila pun sekarang dah pandai bab-bab politik ni hehehehehe

    selamt hari raya maaf zahir dan batin

    salam aidilfitri maaf zahir bathin abang faizalpoyan ittewww..

  4. sebaliktabir
    September 28, 2009 at 8:38 am

    Salam en_me…

    Kawe lamo doh tok gi kelate..dekak sepuloh tahun…
    Saing-saing ramai dinu….🙂

    salam juger..

  5. September 28, 2009 at 8:41 am

    bukan gile tu…
    kalu gile takkan cakap pasal duit royalti segala kan..
    😉

    agaknyerr ghiteww..

  6. September 28, 2009 at 8:42 am

    Uikssss…..itewwww pakcik en_me ke?? Glamer…glamer.
    🙂

    kowserrr uu..

  7. September 28, 2009 at 9:14 am

    selamat hari raya en_me. tahun nie xde buat “Open House” ker??? hehehe…

    open house sentiasa open nooo.. ehehe

  8. September 28, 2009 at 10:47 am

    kesiannya…

    sian kannns..

  9. September 28, 2009 at 10:53 am

    kalau dapat tengok video lagi best…🙂

    xper bro.. wat simpanan me jerrr.. just incase ader orang tak caya ..

  10. September 28, 2009 at 11:25 am

    Dah habih doh demo berayo kek Kelate? Ada make Nasik Dage koh?

    Salam Raye…

    salam raya bro.. me bukan jalan jalannn carik makangg noooo..
    nasik goreng kampong jerrr vollleee..

  11. September 28, 2009 at 11:36 am

    bukan senang nak cari pembidato solo menyampaikan siasah dikahayak ramai di tengah2 pasar..

    satu pengalaman yg menarik tu en_me.. huhuhuhu

    sentap gakk abang maza tewww.. uhuhu

  12. September 28, 2009 at 11:51 am

    selamat hari raya encik me…:p

    same same juger akak mardihah ittewww..

  13. September 28, 2009 at 12:02 pm

    dia minta en.me sampaikan nak bagi paham org KL hehe

    ahaha.. tak dapek me nak nolongg

  14. September 28, 2009 at 12:06 pm

    waras x bro.. ke tertekan…

    selalunya orang gile or kurang waras…. dorg punye iq peh… semua topik experd gitew

    me tak tanyer fulakkk kalao 2 x 2 baper .. ghiteww

  15. September 28, 2009 at 12:31 pm

    nampaknya politik pun boleh isim…?

    isim = mantera yg mengandungi nama Tuhan ghitewww.. uhuhu

  16. September 28, 2009 at 12:54 pm

    takkan gila kut, hensem tu siap spek itam laei.

    Entryku kali ini

    Kampong halaman menggamit mesra
    Buat perantau yang jiwa tersiksa
    Kenangan Syawal masih terasa
    Meriah suasana gembira senantiasa

    salam aidilfitri maaf zahir bathin abang ouled ittewww..

  17. September 28, 2009 at 12:59 pm

    sunglass dia cam xtahan tgk…

    xtahan kannns.. ekeke

  18. September 28, 2009 at 1:09 pm

    Salam… terima kasih sudi berkunjung di blog saya🙂

    * Saya boleh tuntut royalti gak ke😛😀 hehehehehe

    salam jugerr..

  19. za
    September 28, 2009 at 1:31 pm

    wah..g kelantan! seronoknyaaa…

    biaser jerr..

  20. September 28, 2009 at 2:04 pm

    muka pakcik tuh mcm muka juara AF musim ke-4. tapi versi tua lah..
    glemer ek pakcik tu masuk blog ini.

    tua katernyerr.. ammvoiii

  21. September 28, 2009 at 3:29 pm

    dulu2 dia ada syarikat minyak kot…

    mungkin tidak kot..

  22. pB
    September 28, 2009 at 3:41 pm

    Salam …

    tok saro tapi tok kosek orghe tak por …
    (tak betul tapi tak usik orang , tak per)

    harap2 ghitewww lorr..

  23. ibusinga
    September 28, 2009 at 7:15 pm

    pakcik tengah tension tu..
    anak tak balik raya..

    ghiteww fulakks..

  24. September 28, 2009 at 7:39 pm

    Pakcik tu jerit-jerit kat sapa? Alahai (jangan pula en_me nak tuntut royalti sebab saya guna tagline en_me ni ye hehe)

    kasik kamik lima poh hinggit.. ikiki

  25. September 28, 2009 at 10:48 pm

    halal ke duit royalti?

    tanyer me larr fulakkks..

  26. September 28, 2009 at 11:25 pm

    Zaman ni, orang tak gila pun boleh jadi ala-ala gila gitu kerana politik!

    Salam Aidilfitri untuk Me sekeluarga, maaf zahir batin.

    salam aidilfitri juger wat akak rampai ittewww..

  27. fadzilah
    September 28, 2009 at 11:30 pm

    jeng..jeng..!!!en_me saya muncul kembali..jgn marah ye!
    fullamak! pokcik tu muka cam mat salleh je..tapi kecek kelate pulak!

    saperlar me yg inih nak marah marah cekgu ittewww..

  28. September 29, 2009 at 1:34 am

    dia buat gitu sebab tau en me ada situ.. boleh masuk blog yg insaf.. masuk2 terus insaf..

    ko takk insaf kerr.. hmmm

  29. September 29, 2009 at 7:58 am

    Salam en_me,

    masih kt kelantan ker?

    nampak sangat ko tak bacer entri me yg pendek2 ghitewww.. uhuhu, sodeyynyerrr

  30. September 29, 2009 at 8:38 am

    Ada laa benda yang pak cik tu tak dapat tu..kalau tak masakan boleh jadi cam tu kan..

    kanns..

  31. September 29, 2009 at 9:03 am

    Salam Syawal. Bagi duit raya sikit ? Heheheheh …

    Tolong jawab soalan ini. APAKAH KUIH ATAU JUADAH YANG PALING DISUKAI SETIAP LEBARAN ?

    TERIMA KASIH🙂

    salam abang long ittewww..

  32. September 29, 2009 at 11:09 am

    tu kes gila royalti ke?

    giler katernyerr.. ammvoiii..

  33. September 29, 2009 at 11:31 am

    pakcik tu nk glemer jugakkk..ahaha🙂

    glemer dalam blog me jerrr.. ekeke

  34. September 29, 2009 at 11:36 am

    br kuar mahkamah kot..

    ko pernah jumperr pakcik teww dalam mahkamah kerr.. stail macam lowyerr kannns.. hmmm

  35. September 29, 2009 at 12:26 pm

    Sala en_me..

    alahai sodeh kerrrr?? kdg2 tak terbaca entry yang pendek2 tu…🙂

    sala en_me? salah me katernyerr.. veryy veryy derrr

  36. September 29, 2009 at 1:35 pm

    ha.. ha.. ha.. silap taip ler… nak tulis salam… jangan majuk2 no…

    iyolarr teww..

  37. September 29, 2009 at 2:38 pm

    oo..
    tak gile kot..
    tekanan tue..huhu

    pressure kanns..

  38. zue
    September 29, 2009 at 3:26 pm

    alahai me mmg patut kelate dpt royalti.

    byk betul tmpt yg me dah lawati. mcm2 citer ada.

    royalti dah dapat kannns – tu yg rakyat jelata dok mintak tewww..
    citer ader lagikk.. blomm abes.. itu baru sehari di kota bharu .. ikiki

  39. September 29, 2009 at 4:04 pm

    Me..
    Terima kasih atas teguran itewwww….

    Errrr…nek ngejo ‘itu’ opo koyo kuwi toh?
    Ha…ha..ha..ha..Gurau je…Njalok ngapuro meneh yo…

    ammvoiii.. pulang paku serpeh yoo..

  40. September 29, 2009 at 4:22 pm

    akhirnya sampai juga me ke klate… welcome, welcome

    dah balik ponn.. ehehe, thanx..

  41. September 29, 2009 at 6:51 pm

    menate mu = binatang kamu

    ha3

    fandainyerr ..

  42. September 29, 2009 at 10:53 pm

    glamer pakcik itu seglamer en_me itewwww…

    me glamer katernyerr.. uhuhu

  43. September 29, 2009 at 11:21 pm

    jgn jadi gila psl ikut sgt politik dah le…

    atau sebaliknyerr.. ekeke

  44. September 30, 2009 at 2:45 am

    tapi gaye pak cik tu tak nampak mcm gila pun…
    bergaye je…

    ghitewwlar namfaknyerr..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s