Home > Ho Hum > padam is death

padam is death

(insert padam)

‘padam’ is death
kamus dewan, fourth edition

Kelmarin me sudah tulis dalam entri ~ ‘kalau esok, lusa atau tulat me tak kemaskini blog, maksudnya me dah padam’.

Ramai kawan-kawan ingat, me tulis begini ~ ‘kalau esok, lusa atau tulat me tak kemaskini blog, maksudnya me dah padam blog ini’.

Tapi sebenarnya yg me maksudkan (nauzubillah) ~ ‘kalau esok, lusa atau tulat me tak dapat kemaskini blog, maksudnya me dah mati‘. Seperti kata atokk ittewwww.

Tentang tajuk pula bila dapat inspirasi dari cerita ‘dadah is death‘ (1986). Kisah dua rakyat australia (barlow & chambers) yg dihukum gantung kerana mengedar dadah. Masa itu me masih menuntut di luarnegara. Dan cerita tersebut (ada 2 episod) ditayangkan di seluruh amerika di waktu perdana. Selepas hukuman gantung dijalankan, perdana menteri australia (bob hawke) mengecam kerajaan kita dgn perkataan ‘barbaric – tidak bertamadun, tidak berperikemanusiaan, kejam’. Tetapi chedet selamba menjawab,

ek eleh, ko cakap macam tu lahh kat pengedar dadah

Alahai.

Categories: Ho Hum
  1. October 18, 2009 at 1:09 am

    Tinggallah Memang Lumayan menjadi kenangan….😦 Semoga Allah panjangkan usia en me… amin….

  2. October 18, 2009 at 1:31 am

    itu ertinya tidak tutup blog la kan?
    bagus…

  3. October 18, 2009 at 2:01 am

    padam is hidup.
    (tagline untuk bomba,hahaha)

  4. October 18, 2009 at 3:54 am

    semua yg mnyala akan padam gitu.. kecuali Penciptanya..

  5. October 18, 2009 at 5:46 am

    Padam..tutup.. matikan lampu !!
    Jangan bazir letrik.

  6. October 18, 2009 at 5:59 am

    best je chedet ckp camtu ekek~

  7. October 18, 2009 at 7:00 am

    nasib baik en me tak berhenti berblog…
    ramai yg minat blog “memang lumayan ” ni..
    teruskan berblog okeh!!!

  8. October 18, 2009 at 7:36 am

    Australia sebuah negara yg tk menjalankan hukuman mati kan me? Betul ke?

  9. October 18, 2009 at 7:42 am

    zaman tu ada juga iklan pasal bawakkan ‘barang’ untuk orang…

  10. October 18, 2009 at 9:44 am

    semoga dipanjangkan umur untuk terus memberi manfaat🙂

  11. October 18, 2009 at 10:52 am

    sifir kehidupan

  12. October 18, 2009 at 11:13 am

    Salam en me~
    Alahai~

    Tak mau padam2 dulu en me~
    Mahu setia berguling di sini~

    Suka kalau Tun M bercakap, apa nama? apa nama.. hehhee~

  13. October 18, 2009 at 11:19 am

    encek me,
    lulus tak header baru ku?
    haha

  14. October 18, 2009 at 12:17 pm

    rindu la ngan komen2 chedet kat tv kan. hehe🙂

  15. October 18, 2009 at 1:21 pm

    mmg best tgk kamus dewan..sbb byk word yg biasa kite guna kdg2 ade maksud lain…cuba cari Liana lak….hehehhee…

  16. October 18, 2009 at 4:55 pm

    padam = mati utk lampu, api … bukan utk manusia
    manusia mati … kenangannya, tulisannya, nasihatnya tak akan padam

  17. October 18, 2009 at 6:48 pm

    1 of history yg teman terlepas he…23x chedet mmg berbisa he..23x kn gak engkau

  18. ain
    October 18, 2009 at 8:09 pm

    semoga me panjang umur dn murah rezeki!!!

  19. October 19, 2009 at 1:00 am

    tu pentingnya negara yg merdeka dan berdaulat kanzz..

    huhhu

  20. October 24, 2009 at 7:28 am

    selagi en me bernafas, selagi tu belog ni belum akan padam kaannnss….

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s