Home > Travel > babi haram*jadah

babi haram*jadah

on the left, not the boar’s islands i thought initially

Pantai mersing memang terkenal dengan pulau-pulau. Kalau hendak ke pulau tioman pun boleh naik bot dari jeti mersing.

Kelmarin, bila tiba di kampung makam, me ternampak ada pulau yg seakan-akan dua ekor babi hutan bentuknya. Lagipun bila me tengok di peta dan gprs, memang ada pulau bernama pulau babi besar dan pulau babi tengah.

Tapi bila diamat-amati (dalam peta), ianya bukanlah pulau babi. Sebetulnya ianya adalah pulau batu gajah berdekatan dgn pulau setindan yg lebih besar disebelah kanan itu. Kata orang juga, kalau air surut, boleh berjalan kaki saja dari tanah besar ke pulau setindan. Entahkan betul entahkan tidak.

they really look like two boars

Alahai.

Categories: Travel
  1. November 30, 2009 at 1:35 am

    hehe..
    ade rupe la encik me!!

    • November 30, 2009 at 2:10 am

      kanns.. ehehe

  2. November 30, 2009 at 2:02 am

    cOpppp!!! ade ke name pulau tu? nape xpenah dgr pOn?

    • November 30, 2009 at 2:11 am

      sebab ko vukanns oghang mersing ghitewww.. uhuhu

  3. November 30, 2009 at 2:17 am

    saya x sempat sampai lagi en_me kat kepulauan mersing tuh
    nyesal plak tak detour kat pulau sibu dan pulau2 cantik sekelilingnya kan. hehe🙂

    • November 30, 2009 at 2:21 am

      xper bro, xkanns lari pulau dikejor.. ohoho

      • November 30, 2009 at 2:36 am

        eh x tido lagi ke en_me
        rajin bloghopping ni. hehe🙂

  4. November 30, 2009 at 8:01 am

    yg belakang tu duk wat ape la tuh..
    mnyondol ke??.kui3,..

    • November 30, 2009 at 8:11 am

      ammvoiii nyondoll ghitewww.. ekeke

  5. November 30, 2009 at 8:15 am

    Tajam sungguh mata en-me ni.

    Saya pernah sampai ke mersing 2 kali. Saya ada nampak pulau ni tapi imiginasi saya tak cukup tajam agaknya, saya nampak pulau ini hanya pulau.

    • November 30, 2009 at 8:18 am

      taklahh setajam mata suparman.. ehehe

  6. November 30, 2009 at 8:40 am

    eh, memang ada lah~
    dasat tu~

    • November 30, 2009 at 8:46 am

      aper yg dasat tewww.. uhuhu

  7. November 30, 2009 at 8:59 am

    Salam en_me….

    Pulau apa?? Pulau dot dot dot dot? Akak takut nak sebut la itu nama haiwan. Sgt takut maaaaaa…….(sambil control ayu nihhhhh…..).

    Pulau apa en_me?? Pulau apa? (TAK DENGAR en_me CAKAP laaaaaaaa). Kuat lagi…..TAK DENGAR!!!! Testing! Testing! Alamakkkk, telinga ada problem la. Pulau apa?? oooooooo….dah dengar dah. Dah jgn sebut byk kali sgt…..huhuhuhu.

    Ahakkkksssss…. 😉

    • November 30, 2009 at 9:02 am

      takut kena samak larr tewww.. ekeke

  8. November 30, 2009 at 9:20 am

    boleh memancing tak kat pulau tu en me

  9. danial ma
    November 30, 2009 at 9:38 am

    hej! en_me…nice islets…

    • November 30, 2009 at 9:45 am

      nice kannns.. hej danialma itteww

  10. November 30, 2009 at 9:59 am

    oh.. ade ek… 1st2tcari2 gak tang mne menatang 2.. haha..
    rupenye ade kat tepi 2..
    mcm2 org leh nmpk.. hehe

    • November 30, 2009 at 10:05 am

      len kali pakey topongg.. ehehe

  11. November 30, 2009 at 10:40 am

    jenuh juga membelek …….. atlast baru nampak….a’ah ada rupa.

    • November 30, 2009 at 10:42 am

      sibbaik korang ponn nampakk gakk.. uhuhu

  12. November 30, 2009 at 11:01 am

    agak2nya lah en_me, kalau tetiba landing kat pulau itew, tentu balik nanti kena samak kanzzzz?

    hehehhehe

    • November 30, 2009 at 11:09 am

      kena kuarantin dua poh hari dua poh malam tewww.. ahaks

  13. November 30, 2009 at 11:08 am

    2 ekor babi bermain laut

    • November 30, 2009 at 11:11 am

      jomm mainnns lautt.. ahaha

  14. November 30, 2009 at 11:47 am

    boars… atau tikus gemok

    • November 30, 2009 at 11:57 am

      ahaha.. gemokk katernyerrr

  15. November 30, 2009 at 12:37 pm

    laaaa…mmg ada ruper vavi itu pulau!

    • November 30, 2009 at 12:45 pm

      memangggs lorr.. ehehe

  16. November 30, 2009 at 12:53 pm

    tukar jd pulau H1N1 atau pulau khinzir pulak…

    • November 30, 2009 at 12:59 pm

      volleee ghitewww.. ihihi

  17. November 30, 2009 at 2:02 pm

    macam ghopa tikus mondok jerk…

    • November 30, 2009 at 3:19 pm

      mondokk kanns.. ehehe

  18. November 30, 2009 at 3:00 pm

    memang macam nak “bertindan” pun. huhuhu…

    • November 30, 2009 at 3:20 pm

      bertindan ghitewww.. uhuhu

  19. November 30, 2009 at 3:42 pm

    he…23x yup nmpk sebijik la pulak….

    • November 30, 2009 at 3:47 pm

      oke bro.. cool

  20. November 30, 2009 at 4:16 pm

    ingat en_me marahkan siapa td..

    • November 30, 2009 at 4:20 pm

      maner ader.. ihihi

  21. November 30, 2009 at 4:29 pm

    he he he.. kena renung2 tenung2 baru nampak lah!!😛

    • November 30, 2009 at 4:45 pm

      namfakkk kanns.. ehehe

  22. zareda
    November 30, 2009 at 5:34 pm

    memang ada bentuk khinzir disitulah en me…

    mesti ada legendanya..

    • November 30, 2009 at 5:36 pm

      lagenda ghitewww.. ihiks

  23. November 30, 2009 at 5:53 pm

    pulau babi besar penah dgr
    babi tengah tu?erm…hehe

    unik betul bntuk pulau neh~tp asal xbntuk ayam ke, comel sket ;p

    • November 30, 2009 at 8:14 pm

      cuber ko google, mesti jumperr babi yg tengah tewww.. uhuhu

  24. OJO
    November 30, 2009 at 6:31 pm

    Bab* @ celeng, ermmm tp mmg ada rupa lah pulau tu😀

    • November 30, 2009 at 8:15 pm

      salam bro, thanx singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih..

  25. November 30, 2009 at 6:34 pm

    boleh jalan kaki? kalu air pasang tetiba? waaaa takoooot!!

    • November 30, 2009 at 8:33 pm

      iteww blom tsunami lagikks.. ahaha

  26. November 30, 2009 at 6:45 pm

    laa…memang sejibik lah..
    sbb tu namanya pon vavi ek..

    • November 30, 2009 at 8:34 pm

      vukann, itteww pulau batu gajah, kann me dah tulis teww.. aiyooo

  27. November 30, 2009 at 8:15 pm

    pulang dayang bunting.. bro ada pergi x

    • November 30, 2009 at 8:34 pm

      blomm.. ko citer larr

  28. November 30, 2009 at 8:20 pm

    ini mcm babi hutan, kalau yg biasa licin ghiteww..

    • November 30, 2009 at 8:35 pm

      ghiteww lorrr.. ehehe

    • December 2, 2009 at 7:09 am

      wah?
      byk jnis plak

  29. November 30, 2009 at 8:29 pm

    kurang sopan perkataan babi itu. apa kata dikhizirkan sahaja pulau itu

    • November 30, 2009 at 8:35 pm

      hingatkan disamakkanns duluuu.. uhuhu

  30. November 30, 2009 at 11:08 pm

    salam…
    en_me,
    Kanan lebih macam tikus mondok.
    Kiri tu ada la kut..
    .
    .
    .
    anyway..ianya tetap pulau yang indah..
    Rupa bentuk hanya mainan fikiran yang imaginatif!

    • December 1, 2009 at 5:13 am

      salam juger ash tewww..

  31. December 1, 2009 at 4:21 am

    hahaha mcm2 nama pun iskkk~
    sian bukit tu xpepasal nama mcm tu hihi

    • December 1, 2009 at 5:21 am

      bukit katernyerrr.. hmmm

  32. December 1, 2009 at 10:22 am

    cam tikus je huhu

    • December 1, 2009 at 10:23 am

      tetikus katernyerr.. aiyooo

  33. Mokcik Azwa
    December 1, 2009 at 10:32 am

    Sapa la sumpah dorang tu jadik pulau kannss…

    • December 1, 2009 at 10:44 am

      kannns..

  34. December 1, 2009 at 11:01 am

    perghhh!!
    betul la sama!!!
    dahsyat2!!

    • December 1, 2009 at 11:04 am

      ahaha..

  35. December 1, 2009 at 12:00 pm

    selalu ke mersing masa kecik2… gi kg bahagia tak silap.. tapi bila dah besar, langsung tak pernah sampai dah..

    • December 1, 2009 at 12:33 pm

      dah besar sangatlarr tewww.. ahaha

  36. December 1, 2009 at 12:44 pm

    Salam incek me..

    haah lah.. tgk dekat2.. memang ada sipi2 aje rupanya.. hohoho..

    • December 1, 2009 at 1:14 pm

      sipi jerr.. ohoho

  37. December 1, 2009 at 12:53 pm

    vavi juga dpt nm

    • December 1, 2009 at 1:15 pm

      saper punyerr susu.. uhuhu

  38. December 1, 2009 at 1:55 pm

    Tengok tajuk tadi macam menyumpah je…ingatkan cklah nak larik balik…

    He..he..

    Betul-betul macam babi menyondol lah pulau tu…
    Imej pegun yang menarik!

    • December 1, 2009 at 1:59 pm

      tajuk jerr.. ehehe

  39. December 1, 2009 at 1:57 pm

    babi dalam cerita babe pandai bercakap, agaknya dia pandai menari juga

    • December 1, 2009 at 2:00 pm

      iyolarr tewww..

  40. Kak June
    December 1, 2009 at 2:28 pm

    Memang osah gupo babi…. kalau ado maso, ondak bona akak gi Mersing…

    • December 1, 2009 at 2:32 pm

      pegi jerrr.. uhuhu

      • Kak June
        December 2, 2009 at 9:56 am

        tu la pasal.. asben akak nih susah bona nak bawak akak gi jalan2.. anak akak mmg nk gi umah kwn dia kat sana.. topi pantai lak tu.. mmg dio suko bona mandi laut ni.. nk boronang cam itekkkk.. donga kaba ombak eh bosa …betul ke?

    • December 8, 2009 at 4:02 pm

      musim tengkujuh ombak bergeloraa ghitewww.. ader bra?

  41. December 1, 2009 at 5:32 pm

    salam. pjgkan langkah ke tioman, more nice view..🙂

    • December 1, 2009 at 5:33 pm

      panjangg kannns.. ekeke

      • Kak June
        December 17, 2009 at 4:14 pm

        ermmmm… Tioman… best gak tu….

      • December 17, 2009 at 5:36 pm

        jomm gi .. ikiki

  42. December 1, 2009 at 6:11 pm

    ingatkan en_me marahkan sape bila baca tajuk entri ni..

    • December 1, 2009 at 6:38 pm

      saperlar me nak marah2 korangg ghitewww..

  43. December 1, 2009 at 8:55 pm

    lamanya saya tak pegi ke laut.. rindu la pulak…alahaiii!!!

    • December 1, 2009 at 9:26 pm

      nak mencandatt larr tewww.. ehehe

  44. December 1, 2009 at 9:26 pm

    xde name len nk bg ke?
    sian pulau2 tu.. xbrsalah dlm hal ni
    n xhram pun

    isk3,,,

    • December 2, 2009 at 2:51 am

      kata orang dulu dulu ada babi dalam pulau tewww.. uhuhu

      • December 2, 2009 at 7:10 am

        oh?

  45. December 5, 2009 at 1:09 am

    pulau babi besar dkt mersing tu ada bentuk mcm babi tak??? atas dasar aper org dahulu ambil nama itew???

    • December 5, 2009 at 7:11 am

      mengikut citer orang2 dulu, ada babi disitu.. wallahualamm

  46. vivavogue
    December 14, 2009 at 1:33 am

    indeed! menariks tertariksnyaaaa…

    • December 17, 2009 at 3:41 pm

      ghiteww lorrr..

  1. December 7, 2009 at 12:23 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s