Home > exhibition > jb bikers week

jb bikers week

selecting rainbow colors on big bikes
dataran bandaraya johor bahru

Walaupun tidak banyak tempat menarik didalam bandaraya johor bahru. Tetapi dari masa ke semasa ada saja acara warna-warni di dataran bandaraya itu.

Ahad kelmarin me sudah singgah di pameran penunggang motor-motor pelbagai kuasa kuda di situ. Minggu motor jb ataupun ‘jb bike week 25 -27 dis 2007‘ [+ lang bikers ].  Motor besar, skuter dan kapcai juga. Kebetulan masa me tiba, acara gerombolan gotong royong baru saja hendak berangkat. Tapi me tidaklah tahu, gotong royong aktiviti apa. Mungkin membersihkan pantai agaknya.

Pascanota: diatas permintaan ramai yg masih tidak percaya, me masukkan dan tambah gambar gerombolan kapcai pula.

ready for gotong royong

Alahai.

Categories: exhibition
  1. December 29, 2009 at 12:16 am

    kalerful gitu. ehehe🙂

    • December 29, 2009 at 4:47 am

      ghiteww lorrr..

  2. December 29, 2009 at 12:24 am

    ade gadis mandi buih tak kat show tu? hehe

    • December 29, 2009 at 4:47 am

      mandi peloohh ader .. ammvoiii abang penyu tewww

  3. December 29, 2009 at 12:33 am

    Salam en_me…..

    Sungguh kalerful ye itu motor!! Mcm kaler 1 M`sia gitewwww!!!
    😉

    • December 29, 2009 at 4:58 am

      kaler pelangi jerr.. volleee

  4. December 29, 2009 at 12:59 am

    Salam en_me…

    eh.. eh… cam kaler motor saya lak… hehehe

    • December 29, 2009 at 4:58 am

      biler nak beli tayar empat fulakkks.. ihiks

      • December 29, 2009 at 9:12 am

        Tayar 4? huhuhu… tak mampu memilikinya… nak tunggu org kasi hadiah… hahaha

      • December 29, 2009 at 9:25 am

        hadiah jerrr.. ahaha

  5. December 29, 2009 at 7:14 am

    Besttnyer kalau dapat moto besar sebijik..erkk

    • December 29, 2009 at 7:24 am

      ko nak kerr.. ahaks

  6. December 29, 2009 at 8:32 am

    mnemonic masa sekolah – michael jackson kena hantar balik india utara, hihi…

    • December 29, 2009 at 8:56 am

      me tak taww uoolss.. citerlarr

      • December 29, 2009 at 10:07 am

        en me hafal kale pelangi camne?
        time sy dulu pun guna mnemonic yg tu hehe psl klo tak mmg xingat wakakka

      • December 29, 2009 at 10:09 am

        wiki wiki my dear.. alala

  7. December 29, 2009 at 10:06 am

    skuter la comel~

    • December 29, 2009 at 10:09 am

      chomeyyy sokmo..

  8. December 29, 2009 at 11:08 am

    cantiknya kaler2 motor tu sumer

    • December 29, 2009 at 11:14 am

      chantekk kanns.. ehehe

  9. December 29, 2009 at 11:09 am

    stailo gilark moto kat depan skaleh kaler kunin tuh..hehe

    • December 29, 2009 at 11:14 am

      motor batman and robin tapi kaler kuningg ghitewww..

  10. December 29, 2009 at 11:21 am

    motor en me join x?

    • December 29, 2009 at 11:28 am

      me takk joinn.. volleee

  11. DrSinga
    December 29, 2009 at 12:06 pm

    lelaki bermotor besar kaler pink tak ada??
    semua kaler lain ada…

    • December 29, 2009 at 12:20 pm

      doc nak watper dgn kaler pinky tewww.. ammvoiii

  12. December 29, 2009 at 2:23 pm

    kalerful betul ni.. menurut kaler2 pelangi kekdahnye

    • December 29, 2009 at 2:28 pm

      vollee kaanns.. ekeke

  13. December 29, 2009 at 2:53 pm

    ramai tak awek motor kat sana? ke semuanya jantan je? ;p.

    • December 29, 2009 at 3:05 pm

      jantan sokmoo.. ohoho

  14. December 29, 2009 at 3:00 pm

    gotong royong tayang moto la en me

    • December 29, 2009 at 3:09 pm

      ahaha.. lawaklarr ko

  15. December 29, 2009 at 3:41 pm

    bes nya..byk motor besau2
    kapcai tk nampak la lam gamba tu

    • December 29, 2009 at 3:52 pm

      gambo kapcai ader banyakk tapi me taknak tunjuk sumerr uooolss.. nanti ader org bilang aper klise macam blog motor jakkks.. ahaks

  16. December 29, 2009 at 4:23 pm

    tumpang naik motor boley hihihi

    • December 29, 2009 at 4:26 pm

      voleee kerr.. uhuhu

  17. yus
    December 29, 2009 at 8:12 pm

    mak aih ckp 7 kaler rainbow tu..caya la..hehe

    • December 29, 2009 at 8:15 pm

      suker sukerr jer mak.. ehehe

  18. December 29, 2009 at 9:28 pm

    saya selalu risau bila bertembung dengan kovoi bermotor mcm nie kat jalanraya…..

    bila banyak sgt motor kan, mcm tak berapa safety untuk pengguna jalanraya keseluruhannya….melainkan ada polis trafik eskot bersama…

    • December 29, 2009 at 9:43 pm

      ada polis trafik tak semestinyer selamatt gakk.. hati2 dijalanraya mak tewww..

  19. zareda
    December 29, 2009 at 11:52 pm

    wow besnyer.. motor saya kaler itam merah je gitu..

    • December 30, 2009 at 6:27 am

      naper akak tak joinnns.. ahaks

  20. December 30, 2009 at 1:06 am

    owh! as long as activity menyihatkan bagus la! lebih baik buat mcm ni sambil2 boleh kurangkan gejala rempit😉

    • December 30, 2009 at 6:27 am

      aktiviti sehat sambil merempit.. volleee

  21. cen
    December 30, 2009 at 4:57 am

    JB, bandar yang penuh dgn memacam jenis motor…sbb raja dia suka naik motor…

    Masa 6 bulan praktikal kt JB, anak acik yg tk minat motor pun tetiber mintak beli motor biler udah hari2 tgk org bekonvoi motor slalu kat sana agaknya.

    • December 30, 2009 at 6:28 am

      yep, motor kuning belang rimau kat atas teww motor TMJ lorrr.. ohoho

  22. December 30, 2009 at 5:11 am

    Banyaknya motor…..

    • December 30, 2009 at 6:28 am

      kannns..

  23. December 30, 2009 at 7:45 am

    bagus juga khidmat masyarakat yang dai orang lakukan. saya juga ada motor kapcai untuk gi surau dan kedai dekat2 rumah. dah dekat 5 tahun umurnya, baru jalan 4,000 km.

    • December 30, 2009 at 7:50 am

      ghitewww..

  24. December 30, 2009 at 9:53 am

    V for violet, suka bunga lavender..orange colour yg paling menyerlah, dari jauh dah nampak..hehe

    • December 30, 2009 at 10:19 am

      lavender? al-lavenderi? ahaha..

  25. December 30, 2009 at 12:53 pm

    kalerful. meriahnya. motor en me di mana?

    • December 30, 2009 at 12:59 pm

      me tak bawak motor uooolss..

  26. December 30, 2009 at 1:04 pm

    baguz lah tuu, drp dok merempit…
    lepas nie turn “JB Speda Tua Week” plk!!!

    • December 30, 2009 at 1:14 pm

      ko bio btoll.. ahaks

  27. December 30, 2009 at 3:55 pm

    moto tu sumer bukannya murahkan en_me ?
    tengok je lah.. kalerful ..

    • December 30, 2009 at 4:00 pm

      ekzos dier yg mahall.. ekeke

  28. December 30, 2009 at 4:02 pm

    re: hi me… apa lg jom lah jenguk2 pizza hut
    dana nih tak blh nk jenguk pizza selalu kene tunggu gaji je heheheh

    suke nengok gambar2 kt sini… menarik

    • December 30, 2009 at 4:13 pm

      thanx akak dana cute ittewww..
      kalo suker bagitau kawannns noo.. ehehe

  29. December 30, 2009 at 4:04 pm

    moto2 lama yg mmg mencuri minat sesiapa je…
    terutama bile berkonvoi bersama2

    • December 30, 2009 at 4:14 pm

      akak pernah join convoii ker.. ahaks

  30. December 30, 2009 at 4:49 pm

    Akak minat Ducati saja. Tapi bila terserempak dg konvoi motor klasik, teruja juga.

    • December 30, 2009 at 5:04 pm

      ammvoiii ducatii mak tewww..

  31. December 30, 2009 at 7:19 pm

    m-mat
    j- jeng
    k-kuat
    h-hungga
    BIU

    sampai skang masih ingat turutan warna pelangi versi BM itewwwww

    • December 30, 2009 at 7:35 pm

      mnemonics tewww.. uhuhu

      • December 31, 2009 at 10:41 am

        RoY Gi Beli Ikan Villis

        lupa taruk versi PPSMI..hoho..

      • December 31, 2009 at 11:15 am

        terimakaseh cekguu..

  32. December 31, 2009 at 1:02 am

    @slkm,gud info n gud blog. […]

    • December 31, 2009 at 2:45 am

      wslm bro, sori no IKLAN erk..

  33. December 31, 2009 at 1:21 am

    wah.. rajinnye dia orang.. bagus betul..

    • December 31, 2009 at 2:46 am

      bagus kanns..

  34. December 31, 2009 at 1:50 am

    lorr udah tenggelam motor nya gue.. huhuhu

    • December 31, 2009 at 2:46 am

      abg maza ader joinn kerr.. aiyooo

  35. December 31, 2009 at 3:29 am

    pegh..
    mcm2 arna ade…
    x try baak satu ke? hehehe

    • December 31, 2009 at 3:38 am

      tengokk jerr.. vollee

  36. December 31, 2009 at 10:07 am

    Wow….

    • December 31, 2009 at 10:17 am

      terkezott makk..

  37. zue
    December 31, 2009 at 12:27 pm

    tahu aje me ni ada pameran motor. zue yg gi keja ulang alik dari kulai ke jb x tahu pulak.

    kejab2 utara kejab kan dah ada kat selatan …merata negeri ada aje citer me.

    • December 31, 2009 at 12:35 pm

      kejab kat rumah panjanngg jerrr kannns.. ekeke

  38. December 31, 2009 at 12:37 pm

    Pelangi! aku ingin lah lihat wajah en-me.. pasti buat hatiku berwarna-warni😛

    • December 31, 2009 at 12:44 pm

      me orang biasa jer bundoo ittewww.. ehehe

  39. December 31, 2009 at 2:00 pm

    pergh..miss nuyui dulu slalu terigin nk ikut konvoi moto.. tp moto yg bsr2 la en_me oi.. ekekeke

    • December 31, 2009 at 2:29 pm

      ammvoiii, ganassz miss nuyui teww.. ihiks

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s