Home > Family > doktor yg garang

doktor yg garang

untitled piece of art [+ bigger image ]
persada johor international convention center

Hari ahad yg lepas, me sudah terjah ke karnival pengajian tinggi negara 2010 di pusat konvensyen antarabangsa persada. Sambil mencari peluang pembelajaran aTi (18) selepas mendapat keputusan spm nanti.

Siapalah tidak hendak melihat kaum kerabatnya berjaya dalam hidup kan? Tetapi aTi tidaklah sebijak anak kawan-kawan blogger dalam blogspot adanya (tiadalah yg tidak pintar dalam blogspot dan tv3, kecuali semuanya pintar-pintar belaka). Jadi me tidaklah mengharapkan aTi mendapat panggilan ke universiti. Mungkin menjadi jururawat yg garang atau pelukis pelan yg garang juga pun sudah memadai.

Pasal gambar lukisan diatas amat menarik perhatian me. Sebabnya me berfikir kerana dipamerkan diruang penyambut tetamu persada mestilah memberi makna yg penting pada negeri darultakzim. Tapi bila diamat-amati lukisan yg tiada penerangan. Me tidak pasti lukisan cuba mempamerkan detik sejarah apa? Kenapa ramai askar benggali dan india yg menyerah kalah? Kepada bala tentera mana?

Alahai.

Categories: Family
  1. kak gerau
    January 13, 2010 at 12:11 am

    Dr yang garang?Ni gerau yang garang. he he he. Terima kasih kerana sudi singgah kat blog akak.

    • January 13, 2010 at 1:06 am

      samer samer kakak tewww.. don serik2 one uooolsss..

  2. January 13, 2010 at 1:14 am

    hmm rasanya askar banggali itew ambil senjata kot.. hehe

    • January 13, 2010 at 1:17 am

      ahaha.. simbolikl kanns

  3. January 13, 2010 at 1:19 am

    ckp dkt ati
    kalau dpt jd jururawat
    kene jadi jururawat yg baik
    baru pesakit doakan

    doa org sakit dimakbulkan
    hehehe

    • January 13, 2010 at 1:21 am

      jururawat yg garang tapi baik takdok ke kak? ehehe

  4. January 13, 2010 at 4:21 am

    gambar tu suruh kita berpikir secara kreatif & kritis…

    bagi pandangan saya: rasa nya askar india tu tgh serah senjata… mengaku kalah

    • January 13, 2010 at 6:15 am

      menyerah kalah pada saper? masa biler johor bperang dgn india? verr derr..

  5. January 13, 2010 at 7:24 am

    huhu..
    entah,
    (psl gambo tu)..
    sje2 kot?
    (ha.ha, ade ke patot..)
    supaya sjarah tidak brulang
    tp pelik gak..
    hurm.. kmpius2..
    xde tny pihk pganjur kew?
    hi.hi.hi…

    • January 13, 2010 at 7:35 am

      nantilar me tanyerr.. volleee

  6. January 13, 2010 at 7:29 am

    Sekarang ni banyak universiti dan kolej swasta yang boleh kita timba ilmu.

    Hutang belakang kira, janji ilmu dapat. He he

    • January 13, 2010 at 7:35 am

      btollar teww akak kunang kunang.. ehehe

  7. DrSinga
    January 13, 2010 at 8:01 am

    Dr ni baik…
    tak garang…
    sweet je…
    Ecehh!!!

    • January 13, 2010 at 8:05 am

      hingatkann sumerr singa garang.. formula Singa = Garang ghitewww.. ekeke

  8. January 13, 2010 at 8:53 am

    kalau Ati jadi doktor yang garang,
    pesakit lari nanti..hehe..

    • January 13, 2010 at 9:02 am

      nak larikk kemaner uoolsss.. ahaha

  9. January 13, 2010 at 9:15 am

    moga2 aTi mendapat keputusan yg baik dlm SPM nanti..
    boleh jadi jururawat yg tak garang.. dan tak sombong gitewww…

    • January 13, 2010 at 9:19 am

      insyaAllah.. thanx akak madu itteww..

  10. Tie
    January 13, 2010 at 9:40 am

    Err…. Tie takut pada yang garang, tak kiralah doktor ke, misi ke , cikgu ke, tukang kebun ke….. semuanya laa………….

    • January 13, 2010 at 9:43 am

      me takk garangg lorrr.. ehehe

  11. kenalan lama
    January 13, 2010 at 9:49 am

    Ala.en me Cikgu garang pun en me boleh lalui inikan pulak doktor garang .. […]

    • January 13, 2010 at 9:57 am

      salam joe.. ko buatla satu blog sendirik.. asyik komen orang punyerr jerr.. tak aci lorr

  12. January 13, 2010 at 9:55 am

    jangan jadi jururawat yg garang … kecut perut kalau duduk hospital … hehehe

    • January 13, 2010 at 9:58 am

      garang tapi baik.. ghitewww

  13. January 13, 2010 at 11:08 am

    pelukis pelan yang garang??hmm..menarik tuh..hihi

    • January 13, 2010 at 11:11 am

      aper yg menarik tewww.. ihihi

  14. January 13, 2010 at 11:43 am

    Salam en_me..

    Harap aTi tak menjadi Dr yg garang gitu…. heheh..

    • January 13, 2010 at 11:59 am

      tak garang takper, asal jadik doktor.. voleee ghiteww

  15. January 13, 2010 at 11:49 am

    ooo tajuk lukisan tu adalah ‘Lu Pikirlah Sendiri’ ataupun ‘Paham-paham Jelah’

    agaknye laa..

    • January 13, 2010 at 12:01 pm

      ghiteww fulakks.. ohoho

  16. January 13, 2010 at 11:51 am

    kena jadik garang ek? nanti senang nak seligi😉

    mengenai lukisan tu? maksu dah teliti gamba besar kecik mata ni dibuatnya, agaknya ada masalah rifle tu rosak kot…. (?)

    • January 13, 2010 at 12:01 pm

      seligi teww amender maksu teww.. ammvoiiii

  17. January 13, 2010 at 12:10 pm

    Hehhee..aTi ni garang ke..? Sebab semua pun ada garang kat belakang dia…

    • January 13, 2010 at 12:12 pm

      abahh dier lagikk garang.. ekeke

  18. January 13, 2010 at 12:29 pm

    doktor garang
    jururawat garang..
    pesakit naik seram
    sakitnya tak baik-baik
    bertambah-tambah naik
    hospital pun jadi kusam
    semuanya jadi suram

    pantun 6 kerat
    pantun kew?
    kui kui kui….

    • January 13, 2010 at 12:30 pm

      op.. 7 kerat

      • January 13, 2010 at 12:35 pm

        pantun ghitewww..

  19. January 13, 2010 at 12:49 pm

    elok lagi kalau pic. tu empunya premis gantikan dengan pic. detik kemerdekaan pertama kita dulu…

    saat tunku abdul rahman melaungkan merdeka….

    lagi bersejarah untuk dikenang oleh anak bangsa kan?

    • January 13, 2010 at 1:05 pm

      tak dapek me nak menolongg.. uhuhu

  20. January 13, 2010 at 1:18 pm

    knpe perlu ade garang ek…
    erm sy cdgkan jadi cikgu displin yang garang he…23x boleh x bro..??

    • January 13, 2010 at 1:41 pm

      volleee jerrr..

  21. January 13, 2010 at 1:38 pm

    beliau serah diri kepada Askar Timbalan Setia Negeri Johor kot!!!

    • January 13, 2010 at 1:41 pm

      i dont think so.. ohoho

  22. January 13, 2010 at 1:59 pm

    rsanya…
    ianya mengambarkan penyerahan kuasa ketenteraan yang dulu dikuasai oleh askar benggali

    • January 13, 2010 at 2:04 pm

      tak pernah ponn dengar ..

  23. January 15, 2010 at 1:45 pm

    owh jururawat eh. hehe

    • January 15, 2010 at 3:02 pm

      angan angan jer bro.. ahaha

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s