Home > Rumah > borang 5A

borang 5A

beautiful landscape painting (Plaza Angsana)

beautiful landscape painting (Plaza Angsana)

Minggu lepas adinda me di kampung bagitau ada majlis penyerahan borang 5A untuk mendapatkan geran tanah bonda yang lebih 37 tahun kami duduki. Tapi majlis jatuh pd hari Selasa (semalam), jadi me wakilkan adinda me saja.

Pekan Nenas: Penduduk Kampung Sepakat Jaya (Kampung Melayu Raya) di sini kini boleh menarik nafas lega kerana  penantian selama 37 tahun akan berakhir apabila Kerajaan Negeri bersetuju menyerahkan hak pemilikan tanah kepada mereka.

Menteri Besar, Dato’ Abdul Ghani Othman, berkata keputusan pengurniaan itu dibuat setelah mempertimbangkan permohonan daripada penduduk kampung berkenaan.

” Keputusan dibuat setelah mengkaji kewajaran yang harus diberikan kepada penduduk di sini setelah 37 tahun mengusahakan tanah dengan menanam pelbagai jenis tanaman, terutamanya kelapa sawit”.

Me sungguh terharu.

Alahai.

Categories: Rumah
  1. June 2, 2010 at 12:22 am

    Kepada,
    Semua tuan punya tanah .

    Tahniah !

    • June 2, 2010 at 6:25 am

      thank u.. uhuhu

  2. June 2, 2010 at 12:36 am

    […]

    yup tuan tanah dapat tanah… tanah ko tu berapa ekar ye….. tahniah tau

  3. June 2, 2010 at 8:12 am

    alhamdulillah…

    • June 2, 2010 at 8:20 am

      alhamdulillah, syukur, thanx n salam jugerr singgah2 jenguk2 komen2 kat blog me yg inih.. ihihi

  4. ain
    June 2, 2010 at 8:38 am

    alhamdulillah…..

    kalau dah rezeki tak kemana…..

    • June 2, 2010 at 8:40 am

      syukur jerr.. insyaAllah

  5. June 2, 2010 at 8:45 am

    alhamdulillah..

    • June 2, 2010 at 8:48 am

      alhamdulillah kanns.. thanx

  6. June 2, 2010 at 8:46 am

    tahniah…kira lama jugak menunggu dapat rezeki tu

    • June 2, 2010 at 8:59 am

      lamer giler.. uhuhu

  7. June 2, 2010 at 9:56 am

    yess..!!! tuan tanah dah kaya.. boleh belanja Ammi makan… huhu….

    • June 2, 2010 at 9:58 am

      xlah kaya maner, tp setakat makann volleee sajerrr.. ehehe

  8. June 2, 2010 at 11:32 am

    Tahniah ye En_me..🙂

    • June 2, 2010 at 12:44 pm

      tahniah tok satu kampong kanns.. ihiks

  9. June 2, 2010 at 3:07 pm

    alhamdulillah..akhirnya..tahniah..

    kenapa aku ketinggalan? dah lama pindah rumah baru rupanya en_me yg iteww…

    • June 2, 2010 at 3:45 pm

      adelar seminggu ghitewww.. uhuhu

  10. June 2, 2010 at 4:06 pm

    wahh…tahniah! cantik gambo tu en me.😉

    • June 2, 2010 at 4:39 pm

      yep, gambo lukisan yg chantekk ghitewww..

  11. sebaliktabir
    June 2, 2010 at 4:16 pm

    Salam kembali….en_me berpindah randah yer..😀

    • June 2, 2010 at 4:39 pm

      salam bro.. ihihi

  12. June 2, 2010 at 4:24 pm

    cantik lukisan kg tu kan
    nampak permai jer…….

    • June 2, 2010 at 4:40 pm

      permai dan damai ghitewww..

  13. June 2, 2010 at 5:50 pm

    Ingatkan dah berhenti berblog?

    • June 2, 2010 at 6:05 pm

      berenti jap.. sambung balik.. volleee kanns.. ekeke

  14. June 2, 2010 at 7:00 pm

    pindah umah tak bagitau yerk,…

    • June 2, 2010 at 7:10 pm

      baru nak kemas kemas nih.. ikiki

  15. June 2, 2010 at 7:08 pm

    tu diaaa..37 tahun..lamanya gomen wat keje

    • June 2, 2010 at 7:11 pm

      yep.. tau takperr..
      tp siann sbb penduduk asal ramaii dah takderr ghiteww.. uhuhu

  16. June 2, 2010 at 10:14 pm

    dapat tanah seronk le kan huhuu~

    • June 2, 2010 at 11:10 pm

      sonok gilerr..

  17. June 2, 2010 at 10:38 pm

    ooohhh..borang 5A tu lagu tu.. betol la macam zaman dulu, sape usaha tanah akan dapat hak milik kan.. lama tak singgah, ingat kan ke mana..

    • June 2, 2010 at 11:10 pm

      lagu teww lorrr..

  18. June 4, 2010 at 1:37 pm

    salam kawan..
    kalu tak larat nak angkat tu nampaknyer kena pagiil hero lori le..

    jemputlah ke bloh suri. link en_me dah suri linkna semalan di blog CC. TQ

    • June 4, 2010 at 2:30 pm

      xde link ponn? maen tipu kahhh.. aiyyoo

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s