Home > Bank > A++ duit kau duit aku juga

A++ duit kau duit aku juga

if you find my money

if you find my money, please call

Me ternampak notis diatas semasa hendak guna mesin atm di menara pnb jalan tun razak minggu lepas.

Tetiba teringat pengalaman me terjumpa duit rm100 (rm50 dua keping) dalam slot mesin atm di kl sentral. Beberapa tahun yg sudah. Tapi tiada sesiapa pun yg tinggalkan notis.

Alahai.

Categories: Bank
  1. DrSinga
    June 17, 2010 at 12:16 pm

    rezeki terpijak?🙂

  2. ain
    June 17, 2010 at 1:31 pm

    duit yang en. me jumpa tu e. me buat apa…..

    kecoh pulak nak tau kan….

    hehehe….

  3. June 17, 2010 at 1:33 pm

    Me, lepas jumpa duit RM100 tu buat apa?
    *busybody* ;p

  4. June 17, 2010 at 2:34 pm

    Mesti tuan yang tercicir duit tu sanggat memerlukan wang tue… so sesap yang jumpa sila la pulangkan… mana tau RM100 tu diperlukan untuk pembedahan untuk menyelamatkan nyawa ibu dia? Mungkin juga perlu untuk dia balik kampung menziarahi orang tua dia? Atau untuk dia beli susu dan biskut kepada anak dia…. Apa perasaan ada kalau ada berada ditempat itu?

    Sekadar renungan…

    • June 17, 2010 at 2:41 pm

      Setuju setuju. Tapi dalam kes En-Me tu pulak, macam mana tu? Dia tak tinggalkan notes pun. Tak salah kan if ambik? Ke patut sedekah je?

  5. June 17, 2010 at 3:03 pm

    ada tulis nama dia ker kat duit tu?

  6. June 17, 2010 at 3:32 pm

    alahai..rasanya besar kemungkinan atau gerenti tak dapat balik dah tu…kecuali ada yang berhati mulia:)

  7. June 17, 2010 at 5:16 pm

    klu jmpe bg sy eh hheheheheheh

  8. June 17, 2010 at 6:01 pm

    Kesiannya dia…

    Entah2 gimik saja..hmm..tak baik buruk sangka..

  9. sz
    June 17, 2010 at 6:19 pm

    adehhh…masih adakah insan berhati mulia akan pulangkan duit itu?

  10. June 17, 2010 at 8:38 pm

    agak agak boleh dapat ke tu
    mungkin ada rezeki atau mungkin bukan rezeki kan?

  11. June 17, 2010 at 9:00 pm

    pernah juga dengar cerita orang yang ‘absent minded’ camtu. Dia ambil kad tapi lupa ambil duit. memang bukan rezeki dia dan jadi rezeki orang lain.

  12. June 17, 2010 at 9:23 pm

    Salam en_me itewwwww……..

    Itu yg d`namakan rezeki t`pijak.
    Tapi jika BUKAN duit kita, adalah wajar kita pulangkan (jika tahu siapa tuan empunya duit itu la).
    🙂

  13. June 17, 2010 at 11:12 pm

    kesian kat orang tu, kalau maza ler, maza akan tipon dia… kendian serahkan balik RM80.. lagi RM20 servis caj termasuk denda cuai!.. huhuhuu

  14. June 18, 2010 at 6:39 am

    en_me;

    kesian orang tu.
    dah xde rezeki.

  15. June 18, 2010 at 11:18 pm

    huhuu..
    tertinggal 100 hengget.
    Kalau saya,
    singgit pun saya tunggu !

  16. June 19, 2010 at 12:02 am

    suri sllu gak jumpa duit..pertama kat dlm kedai makan..
    kedua masa nak klr dari perut kereta
    ketiga masa jalan2 tepi jalan hheeee

  17. June 22, 2010 at 7:56 am

    alahai..kalo ade org jumpe pun..ade ke yg masih jujur..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s