Home > Travel > monyet itteww berkaki enam

monyet itteww berkaki enam

six foot street

Sometimes it is nice to follow the old trunk road, so that you can see conventional way of life (Jalan Enam Kaki, Beranang, Selangor)

Sila abaikan tajuk. [+ zoom out ]

Dari bandar broga kelmarin, untuk ke lebuhraya plus, me patah balik ke bandar semenyih dan terus ke bandaraya seremban mengikut jalan lama. Pertama kali me lalu jalan ini.

Asal-usul nama kampung jalan enam kaki diatas merujuk dari laman sesawang mantera jiwa. Terimakasih.

Alahai.

Categories: Travel
  1. July 11, 2010 at 2:00 pm

    me,
    seremban dah jadi bandaraya yek?

    • July 11, 2010 at 11:50 pm

      ooopss.. bandar seremban bukan bandaraya lagik.. thanx

  2. July 11, 2010 at 2:08 pm

    oh lombu, banyak juga di jalan Semenyih membawa ke Mantin…

    awas ditanduk lembuk en.me…takut2 cik putih tak mampu menahan tandukan itew.. hehehehhe

    • July 11, 2010 at 11:51 pm

      cubalah kalo berani.. nk jadik ‘cow car’ lar tewww.. ahaha

  3. July 11, 2010 at 5:42 pm

    Lembu berdisplin pandai menyeberang jalan…

    • July 11, 2010 at 11:52 pm

      sebenarnye ade tuanpunya lembu lembu itu sedang mengawal jalan.. ehehe

  4. July 11, 2010 at 6:16 pm

    kalo pusing2 malaysia ni mmg macam2 nama pelik2..ihikss…
    ada yg kelakar, ada yg tuttt…

    • July 11, 2010 at 11:53 pm

      tutts ghitewww..

  5. July 11, 2010 at 6:33 pm

    pernah bermastautin di beranang. Tenang dan aman di sana. Sekarang dah makin sibuk. Kadang2 ada dijual beras kampung di sana.

    • July 11, 2010 at 11:53 pm

      kawasan sawah padi kanns.. hmmm

  6. July 11, 2010 at 8:41 pm

    jarang lalu jalan lama kerana dah ada PLUS + LEKAS

    • July 11, 2010 at 11:54 pm

      betulla tewww.. tp kekadang lalu gak kalo gi kampung maner2 kanns

  7. July 11, 2010 at 9:56 pm

    ermmm.. 1st skali nak puji… gambar cantik.. hahaha…

    jalan tu dapat 6 kaki sebab:

    kaki lembu ada 4 + kaki orang ada 2 = jalan 6 kaki

    huhuhu!!!!

    • July 11, 2010 at 11:55 pm

      banyakla kaki ghiteww .. sebenarnya nama jalan itteww diamik masa zaman british bila orang2 kampung membina jalan yg lebarnya enam kaki jerrrr..

  8. July 11, 2010 at 11:03 pm

    Lembu pun pandai melintas jalan..

    • July 11, 2010 at 11:55 pm

      biarkan biarkan.. ihihi

  9. July 11, 2010 at 11:04 pm

    betul2 lebih menarik je kan. hehe🙂

    • July 11, 2010 at 11:56 pm

      aper yg lebih menariknyer bro.. uhuhu

  10. July 12, 2010 at 12:14 am

    jln 6 kaki? mnarik btul nama tu

    kereta2 bratur nak jalan, lembu2 plak bratur nak lintas
    ekekeke~

    • July 12, 2010 at 3:47 am

      korang pown bratur nk komen.. ikiki.. thank u thank u

  11. July 12, 2010 at 8:23 am

    salam me..jalan semenyih ni jika time nak g ofis jem btol….Setahu kita Broga ni ada tempat orang test kete nak dapat lesen memandu:)

    • July 12, 2010 at 8:29 am

      orang semenyih ramai yg KAYA.. sebab itteww JEM.. ekeke

  12. July 12, 2010 at 9:48 am

    ::: salam en.me [huhu] semalam tgk bola tak bro? byk jugak yee lamanweb bro ni,
    ::: satu tuh khas utk gambar sahaja yee.. saya dah baca kisah asal-usul jalan enam
    ::: kaki nih, ingatkan ‘6 feet under’ rupa2nyer lebar jalan 6 feet [hehe].. mcm2 nama
    ::: kampung & tempat di m’sia nih.. mula2 saya nampak nama kampung pelik kat
    ::: signboard tepi jalan ialah: kampung new zealand.. & seterusnya di kuala nerang,
    ::: ‘kampung nako nambua’ [hehehe] pelik, ada lagi nama sekolah sempena nama
    ::: kampung.. iaitu ‘sek. men. keb. anak ikan’ di terengganu [hahaha]..

    ~ emm alahai..

    • July 12, 2010 at 10:01 am

      xyah tengok bola pun xper sbb Paul the Octopu dah tahu jawapannyerr.. ekeke

  13. July 12, 2010 at 10:58 am

    en _me,

    awat tak habaq..

    sipi-sipi nak pergi sana semalam jumpa emak kat belakang tesco semenyih tu..

    • July 12, 2010 at 11:04 am

      edisi terjah terjah jerrr.. uhuhu

  14. July 12, 2010 at 11:47 am

    mana pic broganye?

    • July 12, 2010 at 11:58 am

      slowla u minah.. kan me dh ckp me bz nk panjat bukit ittewww.. uhuhu

  15. July 12, 2010 at 12:43 pm

    enme..kat man tu..yang palin seronok tengok..yang banyak2 kat tepi jalan tu.mahal tu..tak de seribu lebih..tak dapat sekor tu…

    • July 12, 2010 at 12:48 pm

      kan me dh tulis tewww.. very derr lar makk nih

  16. July 12, 2010 at 1:04 pm

    ahaks…lembu mlintas xpe…jgn Paul suda…menci ah ngan Paul tu…

    • July 12, 2010 at 1:11 pm

      PAUL dh kena potong2 jd ULAP.. ikiki

  17. July 12, 2010 at 4:32 pm

    salam tuan rumah..
    apa khbar cmner harini? kdaan dah ok smula nampak?

    sesekali jalan besh gak bro..luas jalan raya lagi heeheheeee

    • July 12, 2010 at 4:35 pm

      aper yg dah oke semula? hmmm..

  18. July 12, 2010 at 5:39 pm

    asal usulnya dari monyet?

  19. July 12, 2010 at 9:41 pm

    […]

    emmmmm…. eehhh banyoknya lembu tu … issshh mana tuan yang empunya… kalau untung diaoranga akan mengaku tapi kalau orang acsident langar lembu semua tak akan mengaku lembu diaorang tu….

    • July 12, 2010 at 9:55 pm

      tuan punyer tengah control lembu lembu itteww melintas jalan lohhh.. ehehe

  20. July 15, 2010 at 12:23 pm

    moooo…..

    • July 15, 2010 at 1:06 pm

      maner susunyerr.. ekeke

      • July 15, 2010 at 1:26 pm

        ceit !! nyampah ..

      • July 15, 2010 at 1:55 pm

        nyamfahh kanns.. ihihi

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s