Home > Kereta > i refuse to fight inflation

i refuse to fight inflation

modenas kriss 100

the owner is on the other side of the country now (Petronas Permas Jaya)

Harga minyak dah naik. Harga barang-barang pun dah naik. Biarkan. Biarkan. Jangan barang toot tak naik-naik sudah. *Senyum.

Minggu lepas genap tujuh tahun me pakai skuter modenas elit 150 itu. Cukai jalan pun sudah perbaharui. Sebenarnya sudah lama me hendak merehatkan skuter yg banyak berjasa. Mula-mula me ingat nak beli skuter baru. Tapi teringat motor kapcai aDm (20) yg dua tahun terbengkalai di rumah hinggap yg tiada siapa mahu menunggangnya.

Jadi mulai minggu ini me akan ujipandu motor kapcai modenas kriss 100cc saja. Kalau skuter me isi minyak penuh sudah tujuh hinggit. Kalau kapcai itu pula baru tiga hinggit. Tapi kapcai sehatus see-see tiada kuasa yg dahsyat maa. Harap-harap tiada lori hantu yg sondol me kat jalan ampang yg selalu mancet macet itu.

Alahai.

Categories: Kereta
  1. July 20, 2010 at 8:09 am

    Dkt jln ampang kapcai 100cc dah kira gempak dah tu en.me.. selamba je potong ferarri yg duk tersangkut kat dlm kesesakan tu.. he..he..he..

    • July 20, 2010 at 8:34 am

      potong jerr.. ekeke

  2. July 20, 2010 at 8:56 am

    berangin jek takyah pasang ekon.

    • July 20, 2010 at 8:58 am

      kalo ujan basahhlah makk.. ahaks

  3. July 20, 2010 at 8:57 am

    tak tahu nak komen apa…😛

    • July 20, 2010 at 8:59 am

      xper, thanx juger singgah2 jenguk2 komen2 blog me yg inih.. ihihi

  4. July 20, 2010 at 9:18 am

    best ni… selit selit selit

    • July 20, 2010 at 11:43 am

      chilok jerr.. ehehe

  5. meo
    July 20, 2010 at 9:34 am

    hari2 aku lalu jln ampang dgn motor kriss jg… harharharharunsalimbachik

    • July 20, 2010 at 11:46 am

      kriss gempaq tewww.. uhuhulala

  6. July 20, 2010 at 9:36 am

    bkn mancet la en me.. macet. kan kan?

    sygnye sy x reti bawak motor. klu tak, mau merempit gak ni hehehehe

    • July 20, 2010 at 11:47 am

      Kalo gak macet bukan jakarta namanya. Sapa suruh tinggal di Jakarta .. ekeke

  7. July 20, 2010 at 9:52 am

    en_me ..

    Alahai …

  8. July 20, 2010 at 9:55 am

    ihikss..kitorg slalu perati kalo “driver” motor jenis badans besar drpd motornya susah gak dia nak mencilok2…ihiks..make sure en_me kuruih kan badan dulu hokey!😛

    • July 20, 2010 at 12:35 pm

      me besar peroot .. volleee

  9. July 20, 2010 at 10:16 am

    kalau lalu MRR2 sebelah rumah kakcik tu lagi ‘hazab’… kadang2 kapcai pun susah nak lepas.🙂

    • July 20, 2010 at 12:31 pm

      kete banyak potong Q tewww.. nyamfahh kanns

  10. July 20, 2010 at 10:18 am

    Banyaknyerrrr kenderaan dia ni. Kereta kuda pun ada agaknyerr?

    • July 20, 2010 at 12:30 pm

      kenderaan keperluan bro..

  11. July 20, 2010 at 10:36 am

    lorrr …naik motor pulak?hati-hati!

    • July 20, 2010 at 12:30 pm

      kiter jer yg hati-hati.. orang len tak hati-hati ghitewww.. uhuhu

  12. July 20, 2010 at 10:37 am

    boleh cilok..cilok..cepat sampai..;p

    • July 20, 2010 at 12:15 pm

      biar cepat asal selamat.. ikiki

  13. July 20, 2010 at 10:38 am

    alaa kt KL ni nk laju mne sngt…nek moto pong kdng2 sngkut gak,…bek la nek moto bese cc x laju tp save mnyk…klu ujan pki la bj ujan….ujan kn air bkn batu…lalalalalalalala….

    • July 20, 2010 at 12:08 pm

      moto cc x laju x leh nak pickup kalo nak potong lori itteww..

  14. bard
    July 20, 2010 at 11:08 am

    Incik Me ..den ghaser bokan MANCET tp macet ??..mean sesak….mahap ler kalo den salah lagik..hehehhe

    • July 20, 2010 at 11:58 am

      betullah ulukk.. terimakaseh yo kang

  15. July 20, 2010 at 12:04 pm

    teringat saya motosikal Suzuki RG100 saya yg hilang dicuri orang masa duduk kuarters hospital dulu. Tengah kumpul duit nak beli superbike pulak. Nak geng dengan Maznah Zulkifli…

    • July 20, 2010 at 12:07 pm

      bengang kanns kalo moto hilang.. uhuhu

  16. July 20, 2010 at 12:21 pm

    WOW! 100cc tu..

    masih bertenaga kalau di KL ni en.me..
    setakat Jln Ampang dan sewaktu dengannya, ahaks, motor itu masih mempunyai peluang menjadi juara di trafic light!

    hehehehhe

    • July 20, 2010 at 12:29 pm

      juara kanns..

  17. July 20, 2010 at 10:59 pm

    Lori hantu ada dimana-mana kanns..
    takut !

    • July 21, 2010 at 2:32 am

      hati hati jerr.. jangan kena langgar lori sudah.. uhuhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s