Home > Food > Nasi Ambeng

Nasi Ambeng

nasi ambang

Nasi Ambang or Nasi Ambeng (Gerai no. 10, Bumbu Kito, R&R Pagoh)

Sesekali pekena nasi ambang bumbu kito kat tempat rehat & rawat pagoh arah selatan memang menyelerakan. Gerai no. sepuluh (10) kepunyaan ketimin sidon.

Walaupun baru saja bersantapan di restoran kfc pekan tangkak tengahari tadi. Tapaw boleh saja.

Alahai.

Categories: Food
  1. July 22, 2010 at 7:46 pm

    semua kena makan campur2 sekali ke en_me?

    ada jual di pasar tani kat rumah.

    • July 22, 2010 at 8:22 pm

      yep, kena makan campur2 sekali ghitewww.. sodappp

  2. July 22, 2010 at 8:40 pm

    […]

    Sorry agak lama tak ziarah kat sini… agak sibuk sikit sekarang ni

    Eeemmm selalu gak singgah kat sini… Yuppp pernah singgah makan lagi…

    lagi satu aku suka makan Pau kat situ…. tapi yang pasti memang selalu tapau bawak balik pau daging ngan pau kacang merah…

    Makan nasi Ambang ni selalunya kalau nak keduri menjelang puasani sebuk lah masyarakat jawa buat kenduri arwah… meriah sakan ngan nasi ambang bawa balik lagi panas-panas… cuma tak pandai bungkus aje… Tau makan aje… pasal kampung aku kat rojo sari ni masih ikut budaya lama ikat pakai bungkusan daun pisang lah.. tali pun pakai batang pisang kering

    • July 22, 2010 at 8:46 pm

      stailo kanns.. ihihi

  3. July 23, 2010 at 1:27 am

    nasi ambeng…
    makanan kegemaran orang Johor..🙂

    • July 23, 2010 at 2:41 am

      nyum nyumm.. enakknyerr

  4. July 23, 2010 at 8:07 am

    nasik ni sgt best!!!😀

    • July 23, 2010 at 8:20 am

      best sangatt..😉

  5. July 23, 2010 at 12:39 pm

    waaaa… i wanggo, i wanggo! tapi kita tak lalu situ wak, belum tiba lagi kita dah keluor…

    • July 23, 2010 at 1:16 pm

      ek eleh.. ko gi terus pastu kuar kat yongpeng pastu patah balikla.. ihiks

      • July 28, 2010 at 11:45 am

        lupa plak… r&r pagoh arah selatan tu ada lobang kat belakang dia, boleh masuk kat situ dari jalan biasa. wuuhuuuu! mari² beramai² kita ke sana!🙂

      • July 28, 2010 at 12:01 pm

        lobang yg bocor kanns.. gi lar terjah.. ahaks

  6. July 24, 2010 at 10:45 pm

    rempah kita…

    • July 28, 2010 at 12:02 pm

      bukakla restoran nasi ambeng kat masai bro.. ahaha

  7. July 25, 2010 at 12:10 am

    nasi ambeng ni feveret sy.hehe..maklumlah org johor kan..kalu balik umah mak,mmg cari nasi ambeng ni.hehe

    • July 28, 2010 at 12:03 pm

      susah nak cari kat warong biasa.. uhuhu

  8. July 27, 2010 at 11:31 pm

    nasi ambeng ni asalnya dr indon kan. sebab rasanya macam nampak tulisannya kat jakarta tu hari…

    en me, sedap ke nasi ambeng ni…

    • July 28, 2010 at 7:27 am

      memang sumer perkataan bahasa jawa datang dari indon, hatta perkataan ‘tarian penyet’ sekalipown.. uhuhu

  9. sarahibrahim
    August 7, 2010 at 5:20 pm

    sedapnyaaa! saya sangat gemar nasi ambeng ni, walaupun saya bukan anak jati johor.

    • August 7, 2010 at 6:01 pm

      naper suker? citerla skit.. volleee

      • sarahibrahim
        August 7, 2010 at 7:05 pm

        dulu 7 tahun bermastautin di johor, dah serasi dgn nasi ambang. bila2 ada peluang ke johor lepas tu mmg tak pernah miss cari nasi ambang.😛

      • August 7, 2010 at 7:18 pm

        tapi senang ke nk cari warung yg jual nasi ambeng tewww..

  10. sarahibrahim
    August 7, 2010 at 7:30 pm

    selalu saya pegi kat satu kedai kat medan selera apa entah kat bbu tu. konfem dapat! kedai tu memang jual nasi ambang je😛

    • August 7, 2010 at 9:07 pm

      akak nih kanns.. orang tanyer satew dier jawab sateww.. uhuhu

      blog akak naper private?

      • sarahibrahim
        August 8, 2010 at 10:56 pm

        hehe.

        ok, skrg en_me dah boleh view blog saya..😉

      • August 8, 2010 at 11:04 pm

        maner blognyerr?
        yg ni ke: http://tujuanhidupini.wordpress.com

      • sarahibrahim
        August 8, 2010 at 11:09 pm

        ye en_me, blog saya yang satu tu je dari dulu..😛
        sekarang jarang update sudah, sibuk sikit.

      • August 8, 2010 at 11:12 pm

        me xleh masuk, byk kali try masih private.. u hv to invite me..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s