Home > Kereta > raja masai ke kota samarahan, via ampang

raja masai ke kota samarahan, via ampang

kriss 100

Due to safety reason and its underpowered capacity, I have to send the machine to his owner (Jalan Tun Razak, KL)

Minggu lepas kan me dah ujipandu motor aDm yg tiada kuasa yg dahsyat. Baru satu hari pakai sudah tidak yakin tentang keselamatan diri sendiri. Susah nak memotong lori hantu di jalan ampang terutamanya, walaupun baru saja me tukar rim tayar jadi ‘rim sukan’.

Jadi, me sudah ‘tunang’ ejen penghantaran motor ke tempat aDm belajar. Sebenarnya sudah lama me mengkaji bagaimana hendak menghantar kesana. Pelbagai cerita dan tohmahan me dengar. Ada yg bilang, kalau hantar motor, keselamatan bateri atau rim sukan yg baru itu sendiri tidak terjamin.

Tapi kelmarin, me jumpa juga dalam internet. Syarikat ejen penghantaran dari semenanjung ke bumi kenyalang. Harga agak berpatutan, tapi yg penting ada insuran kalau apa-apa berlaku pada barang yg kita hantar.

Dipendekkan cerita, motor aDm sudah dibawa ke pelabuhan yg tidak tahu lagi bila kapal akan belayar.  Sudah dimasukkan dalam peti kayu. Moga-moga tiba dengan selamatnya.

Cerita lain. Pasal buah misteri semalam. Misterilah sangat kan. Ramai yg tidak tahu. Hanya orang sabah dan sarawak saja yg mungkin tahu nama buah itu. Buah yg seakan-akan buah mempelam tapi isinya tebal dan penuh dengan serat. Dulu me ada cerita di sini – [+ bau macam longkang, sedap macam bambangan ] Sebenarnya kelmarin me baru dapat dua biji buah tersebut yg dikirim oleh rakan blogger sabah. Tapi me tak bernasib baik, rasa buahnya yg masam pula.

Alahai.

Categories: Kereta
  1. July 25, 2010 at 6:50 am

    Oh.. minggu depan bolehlah kakcik beli buah ini di Kundasang.. InsyaAllah.🙂

    • July 25, 2010 at 7:05 am

      yep, me dulu pun beli kat kundasang saner tewww.. uhuhu

  2. ain
    July 25, 2010 at 9:51 am

    salam kenal…
    buah ape tu ye…ade jugak sampai kesarawak kuching & KK tapi tak nnpk pun buah tu…

    • July 25, 2010 at 9:55 am

      kan me dah tulis tewww.. veryy derr lar akak nihh..

  3. schoepentoeter
    July 27, 2010 at 12:01 am

    jauh la berlari “machine” tu nanti😉

    • July 27, 2010 at 5:28 am

      biarkan biarkan.. ehehe

  4. July 27, 2010 at 11:32 pm

    harap motor tu selamat tiba dgn jayanya…

    • July 28, 2010 at 7:26 am

      amin ya robbal alaminn..

  5. July 28, 2010 at 5:48 am

    3 hari sudah,
    en me dah check ke
    kot2 motor or peti kayu sahaja
    yang sampai .. ?

    • July 28, 2010 at 7:26 am

      motor blom dihantar lagi pown.. maseh kat klang port tunggu kapal belayarr.. uhuhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s