Home > Flora > how to poison wild lalang

how to poison wild lalang

round up

The last time I sprayed my wild lalang in tiny garden infront of my house was 2 months ago.

[+ zoom out ]

Dah lama menangguh aktiviti meracun lalang yg sudah mencecah lutut di kebun sekangkang kera depan rumah hinggap me yg itu. Mamat bangla yg bawa mesin rumput atas basikal pun sudah selalu jenguk-jenguk tanya.

Sabtu kelmarin me sudah beli pam racun yg diperbuat dari plastik yg ringan dan ubat racun ’round up’ yg gagah perkasa.  Meracun satu tong plastik pun boleh mengeluarkan peluh. Dan sakit pinggang.

Alahai.

Categories: Flora
  1. July 27, 2010 at 12:41 am

    Nampak sangat dah lama tak excersize tu.. Ops😛

    • July 27, 2010 at 5:24 am

      lamalah sangat.. uhuhu

  2. DrSinga
    July 27, 2010 at 4:04 am

    sendi sudah karat tu enchek me…..🙂
    (gambar tong racun pun boleh jadik cantik😉 )

    • July 27, 2010 at 5:25 am

      boleh gilap jadi macam emas ke doc.. ahaha

  3. July 27, 2010 at 8:20 am

    Lepas racun..bila kering..kasi bakar je lalang tu en.me… terus tak tumbuh lagi dah…he..he..he..

    • July 27, 2010 at 1:48 pm

      idea yg bernas kerol.. nntila kalo me dah x sakit pinggang.. ahaha

  4. July 27, 2010 at 8:22 am

    mengeluarkan racun dr pinggang, sbb tu pinggang sakit. hohehohe

    • July 27, 2010 at 1:49 pm

      nak mintak diurut nih.. ihiks

  5. trendymuslimah
    July 27, 2010 at 8:35 am

    salam ziarah

    • July 27, 2010 at 1:49 pm

      salam jugerr.. silakan silakan

  6. July 27, 2010 at 8:56 am

    en_me,

    sampaikan tong pun berpeluh sama..

    hikhik..

    • July 27, 2010 at 1:49 pm

      tong baru beli sampai kalis air ghitewww.. uhuhu

  7. July 27, 2010 at 10:24 am

    […]

    opppsss ko sebut pasal meracun ni hah… teringat memang nak balik kampung tengok kebun pisang pasal nak racun … pasal rumput dah naik balik lah…. cuma tak ada masa aje… pastu hari asyik hujan aje… dulu tong racun tu berat pasal pakai tembaga sekarang dah pakai plastik aje… senang ye

    • July 27, 2010 at 1:50 pm

      senang giler.. tapi nak buat tewww yg malasss.. ahaha

  8. July 27, 2010 at 11:06 am

    hati2 jangan termakan jantung berulam kan hempedu en.me…

    hehehehe

    • July 27, 2010 at 1:51 pm

      makan hati berulam jantung vollleeee..

  9. July 27, 2010 at 11:45 am

    nampak en_me sgt dah tua. keh keh keh!

    • July 27, 2010 at 1:51 pm

      tua katernyerr.. ammvoiii

  10. July 27, 2010 at 12:52 pm

    alaa org kg tu rilek jek g meracun 1 kebun…lalallalalalla…hekhek

    • July 27, 2010 at 1:52 pm

      memang dah kerja dia meracun ghitewww.. uhuhu

  11. July 27, 2010 at 12:56 pm

    sakit pggang??ahaha…kasi taruk itu grease sket sama itu pggang…

    • July 27, 2010 at 1:52 pm

      saperlar fulakk nak tolong kasi tarukkan urut urutkan ghitewww.. ahaks

  12. July 27, 2010 at 1:54 pm

    bagus gak kalu mat bangla dtg jenuguk..bg hint sebenarnya tu..
    =)

    • July 27, 2010 at 1:58 pm

      kalo upahkan dia buat – sepoh hinggit satu kebun.. pastu 2 minggu lalang tumbuh panjang lagikk.. uhuhu

  13. July 27, 2010 at 1:57 pm

    rupa en me sudah di sini okay. selamat membunuh lalang

    • July 27, 2010 at 2:08 pm

      naper? x cayerr? .. ehehe

  14. July 27, 2010 at 2:59 pm

    Hii Geng,

    Elok la tue selalu senaman boleh menyihatkan badan dari segi fizikal dan mental walaupun melakukan kerja-kerja seperti meracun rumput🙂

    Tq

    • July 27, 2010 at 3:53 pm

      oke bro.. senaman menjamin kesehatan.. kann

  15. July 27, 2010 at 3:38 pm

    Nape tak bela sekor kambing??

    • July 27, 2010 at 3:56 pm

      aper klise bela kambing makan lalang.. ekeke

      • July 27, 2010 at 4:02 pm

        ha’ah ekk.. kambing makan rumput.. alahai ..

      • July 27, 2010 at 4:06 pm

        tau xper.. tp x mengapa, me dah meracuni segala lalang lalang disitewww.. kahh

  16. July 27, 2010 at 4:13 pm

    nampak high tech pam racun itew.

    • July 27, 2010 at 4:16 pm

      xlah hightech maner, maseh kena pam tangan lagikk.. cumer diperbuat dari plastik jer.. ringan dan colourful .. volleee

      • July 27, 2010 at 10:45 pm

        ooo. volleeeee.

      • July 28, 2010 at 7:27 am

        ihiks..

  17. July 27, 2010 at 4:47 pm

    lalang masalah sejagat. Hahahah sukar dibendung dan cepat tumbuh. Mai umah kite tolong racun bleh? hahaha

    • July 27, 2010 at 5:03 pm

      tolong menolong amalan mulia.. tapi nak meracun saper tewwww.. uhuhu

  18. July 27, 2010 at 5:08 pm

    Mesti mamat bangla geram ,
    habis dihempasnya beskal tua itu ..

    • July 27, 2010 at 5:16 pm

      mamat bangla pown dah pandai buat bisness uooolss.. ahaha

  19. July 27, 2010 at 6:36 pm

    slamat meracun, jgn mengadap angin ek

    • July 27, 2010 at 9:55 pm

      dah siap meracun pownn.. ekeke

  20. Q
    July 27, 2010 at 7:32 pm

    kalau meracun kat rumah Q boleh la juga beri panadol extend dan segelas susu anlene. huhuhu

    • July 27, 2010 at 9:55 pm

      ko soh jer mamat bangla yg buatt.. uhuhu

  21. July 27, 2010 at 7:38 pm

    dkt kg dulu selalu jgk pakai tong racun nie..mmg demam urat dbuatnya…

    • July 27, 2010 at 9:54 pm

      sekali sekala volleee lar kanns.. ehehe

  22. July 27, 2010 at 8:38 pm

    matikan lalang dg kelorok putih hehehee..kompom mati cpat🙂

    • July 27, 2010 at 9:53 pm

      baper botol klorok putih nak pakey.. ammvoiii

  23. Fa
    July 27, 2010 at 9:40 pm

    buat pe racun2..bakarrrr je!

    • July 27, 2010 at 9:52 pm

      hingat senang ke nak bakar .. uhuhu

  24. July 27, 2010 at 11:36 pm

    ingat lagi.. arwah tokki selalu meracun lalang kat kebun. siap bergalas kat belakang dia, tp rasanya dulu tongnya drpd tembaga…

    en me punya pun galas kat belakang ke?

    • July 28, 2010 at 7:01 am

      ofcoz galas kat bakang.. takkan nak galas kat depan.. kowserr uu

  25. July 27, 2010 at 11:54 pm

    dah penat2 meracun tu..tak lama..ujan..mwahahahaha

    sedey je kannn

    • July 28, 2010 at 7:01 am

      betulla tewww.. macam cuci kete gakk.. ahaks

  26. July 28, 2010 at 1:52 am

    jangan sampai terminum racunnya sudah lah.. hehehhe

    • July 28, 2010 at 7:02 am

      kesiteww lar fulakkk.. uhuhu

  27. July 28, 2010 at 5:39 am

    wahhhhh pasni pandangan lebih jelas! tak tertutup dek lalang :p

    • July 28, 2010 at 7:03 am

      ghitewww lorr..

  28. Tie
    July 28, 2010 at 7:38 am

    Err…..

    Boleh tolong racunkan lalang kat rumah atap biru Tie tu ke ? Kita kasi upah sikit, hihi…

    • July 28, 2010 at 8:20 am

      soh jer mamat bangla tewww.. uhuhu

  29. Fa
    July 28, 2010 at 7:59 am

    tong plastik ringan? sakit pinggang? hehee…
    makanlah Jamu Pak Taniiii….hehe

    • July 28, 2010 at 8:20 am

      leh patah katil takk.. ahaks

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s