Home > Ho Hum > Déjà vu

Déjà vu

breakfast

every morning, women cook for women (persiaran hampshire )

Minggu lepas, me ada terbaca cerita berkenaan perempuan kutuk perempuan, dalam blog perempuan juga.

Cerita no. satu dalam blog kakcik seroja yg bengang dgn ‘wanita’ sepejabat yg suka sangat melukakan hati dan perasaannya. [+ cerita aku ]

Cerita no. 2 dalam blog mrsecam mengutuk cara ‘ladies’ yg memandu kereta. [+ cite pg nih ]

Me bukanlah nak kutuk kaum wanita. Dah biasa kita dengar. Sampai ada yg tarik-tarik rambut dikhalayak ramai. Ada yg datang serang kat ofis suami tercinta tercanguk berjam-jam bagai. Ooops kelaut pula me. *Senyum. Itu hanyalah sebahagian asam garam kehidupan kan. Kannns.

Kebetulan juga, pada masa yg sama (khamis) me dah ‘ter’masuk ke majlis tazkirah zuhur di surau me yg itu. Tetiba rasa déjà vu pula. Sebab ustaz yg dijemput berucap pada majlis itu juga mengutuk kaum wanita yg suka berfitnah (perangai yg amat terkutuk). Tiadalah ustaz itu tidak mengutuk, kecuali mengutuk belaka ucapannya. Tapi kutukan ustaz berlapik juga. Sambil beritahu, tak semua perempuan seburuk itu. Hinggakan dalam alquran tersedia satu surah yg bernama ‘an-nisa’, cerita tentang keistimewaan dan kepentingan wanita juga.

Cerita lain. Kita akan mula berpuasa esok. InsyaAllah. Me cuma nak ucap selamat menunaikan ibadah puasa di bulan ramadhan al-mubarak.  Semuga ramadhan ini lebih baik dari yang sebelumnya. Dan mendapat kelebihan malam lailatul qadar. Amin ya robbalalamin. Me juga mohon ampun dan maaf atas apa jua kesalahan pada kengkawan semua. Jangan gaduh-gaduh ya kengkawan.

Alahai.

Categories: Ho Hum
  1. August 10, 2010 at 12:19 pm

    selamat berpuasa en me. berbuka satelah kita nanti. hahahhaahahh

    owh. psl pompuan gaduh dgn pompuan. hmm. biasalah tu. huhuhu

    • August 10, 2010 at 1:35 pm

      berbuka sate.. hmmm, x moh lahh.. ahaha

  2. August 10, 2010 at 2:01 pm

    sy baru nak kutuk en_me, langsung tak jadi….. ;p

    • August 10, 2010 at 2:15 pm

      salam ramadhan makk teww.. uhuhu

  3. August 10, 2010 at 2:06 pm

    hekhek…tu mcm nme ai jek tu…jgn la d intepremekn…malu lah ai…mne de kutuk2 ni…no no no…x bayekkk…hekhek

    • August 10, 2010 at 2:16 pm

      biasalarr kaanss.. ihiks

  4. August 10, 2010 at 2:30 pm

    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°
    رمضان مبار… رمضان كريم… رمضان مبار…
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°

    Salam ramadan Al Mubarak..
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Ramadan bulan yg mulia..
    Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.

    uhhhhh biasalah kalau pompuan selalu cam tu… baik dia buat rojak gado-gado boleh gak di makannya

    • August 10, 2010 at 2:36 pm

      rojak gado gado sodapp perghh.. ehehe salam ramadhan bro

  5. August 10, 2010 at 2:57 pm

    org pompuan katanya kannnnss..laki dia mana tak nasihatkan bini..kansss
    Tarawih malam ni..selamat berpuasa..jgn lupa niat posa ok..

    • August 10, 2010 at 3:09 pm

      ramai bini x makan nasihat lakii.. uhuhu
      selamat berposa esok juger.. posa ke akak ittewww

  6. August 10, 2010 at 4:59 pm

    selamat berpuasa…

    • August 10, 2010 at 5:06 pm

      salam ramadhan juger..

  7. August 10, 2010 at 5:07 pm

    selamat menjalani ibadah puasa incek me.. yup.. betul la tak elok gaduh2,. teringat masa zaman tak matang.. mmg suka gaduh2.. hahaha..

    • August 10, 2010 at 5:10 pm

      sekang dah matang larr.. kahh
      salam ramadhan gakk

  8. August 10, 2010 at 5:28 pm

    selamat berpuasa en_me!

    • August 10, 2010 at 5:29 pm

      salam ramadhan jugerr..

  9. August 10, 2010 at 6:37 pm

    insaffff…
    terima kasih atas ingatan en_me..
    insyaAllah semoga selamat kita menjalani ibadah puasa di ramadhan almubarak ni🙂

    • August 10, 2010 at 6:42 pm

      salam ramadhan mak tewww..

  10. August 10, 2010 at 9:13 pm

    gadoh manja2 gituu

    • August 11, 2010 at 2:28 am

      terluka dihati sape yg tau kaanns.. uhuhu

      • August 11, 2010 at 4:09 am

        ok..take noted !

      • August 11, 2010 at 5:29 am

        ihihi..

  11. August 10, 2010 at 10:09 pm

    salam ramadhan en.me…

    kutuk dan ketuk sama2 sakit, kan? huhu

    • August 11, 2010 at 2:28 am

      ghiteww lohh..

  12. August 11, 2010 at 12:23 am

    bulan puasa kena gamlah mulut tu…

    huhuhu..

    • August 11, 2010 at 2:30 am

      gam pakey koyok vollee..

  13. August 11, 2010 at 1:41 pm

    selamat menyambut ramadhan juga dari saya.

    deja vu ada kena mengena ke dengan deja moss ?

    • August 11, 2010 at 1:48 pm

      deja moss kan pompuan abang alavendari tewww.. ahaks

  14. August 12, 2010 at 11:52 pm

    ye betul… jgn gadoh2..makan godo2 tak per !!! hik !!!

    • August 13, 2010 at 3:43 am

      susah nak cari yg baek ati n mudah mengalah.. ghitewww

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s