Home > Travel > 48 Sesi saja

48 Sesi saja

sri trengganu

On top of ex KD Sri Trengganu (Muzium TLDM)

[+ zoom out ]

Sudah lama me tak jalan-jalan ke tempat-tempat menarik. Dan sudah lama juga me tak tangkap gambar guna dslr me yg itu. Dan makin berkarat kemahiran me nampaknya. *Senyum.

Minggu lepas (ahad), sempat me menculik aTi dari asrama puterinya di jasin.

Mula-mula me ingat nak lawat muzium pertanian jasin. Tapi apakan daya (buah cempedak dah jadi nangka), muzium jasin tiada pusat membeli belah  bersebelahannya. Jadi tiada siapa pun yg berkenan melawatnya. ‘Panggung wayang takde‘, kata aTi. ‘McD pown takde,’ kata aTi lagi.  Me follow.

Tengahari sudah tiba di dataran pahlawan. Me dan aQi saja yg terjah muzium tldm (tentera laut diraja malaysia) dan muzium samudera. Kami naik keatas replika kapal nau portugis, kapal perang kayu yg besar gedabak.

Lepas itu baru pergi ke dataran pahlawan. Bersama-sama kaum kerabat yg sudah tunggu lama dalam kereta macam nak pergi berperang dengan parang dan pedang sudah siap terhunus. *Senyum lagi.

aqi

He is the only one who is willing to accompany me snapping around the museums

Pascanota: gambar pasar ramadhan yg dipukul ribut kelmarin dan mengorbankan nyawa bersebelahan stadium jasin me sudah ambil gambarnya di SINI.

Alahai.

Categories: Travel
  1. August 17, 2010 at 12:20 pm

    En Me,
    Tak ambik gambar bazar yang malang itu?

  2. August 17, 2010 at 12:37 pm

    marie france bodyline dpt iklan free. heee..

    • August 17, 2010 at 12:39 pm

      48 sesi saje.. ehehe

  3. August 17, 2010 at 1:21 pm

    mekdi tak der, makan ler lauk ikan parang asam pedas🙂

    • August 17, 2010 at 1:42 pm

      maksudnyer maksu.. kalo xde mekdi maksudnyer pekan jasin teww blom maju.. ahaks

  4. August 17, 2010 at 1:45 pm

    slmt b’posa en_me..

    • August 17, 2010 at 1:46 pm

      tgh berpose la nih.. uhuhu

  5. August 17, 2010 at 2:24 pm

    hahahahh ingtkn apela yg 48 sesi saje…..alaahai….

    • August 17, 2010 at 2:44 pm

      ko ingatkan ape.. ahaha

  6. August 17, 2010 at 2:28 pm

    sy pon x pnh masuk dua2 muzium tu uhuhuhuhu

    • August 17, 2010 at 2:44 pm

      ko orang melaka kannns.. x dapek me nak menolong .. ehehe

  7. August 17, 2010 at 2:50 pm

    Kalau kakcik ambil 48 sesi tu, agak2 boleh jadi seksi tak..

    ataupun sebenarnya jadi seksa.. sebab duit habis, hasil takde..😉

    • August 17, 2010 at 2:54 pm

      tak cuba tak tau kakcik.. kahh

  8. August 17, 2010 at 3:26 pm

    masa gi melaka dulu tak sempat gi muzium TLDM tu..sbb ayah . ayah mentua ex.navy.hehe

  9. August 17, 2010 at 3:27 pm

    gi lah lagikk.. ihiks

  10. August 17, 2010 at 3:41 pm

    sibbaik ada anak bujang meneman…🙂

    • August 17, 2010 at 3:44 pm

      kaans..😉

  11. August 17, 2010 at 3:48 pm

    kpd golongan ibu2 kalo nak kurus sgt2 sng ajer.. kemas umah stiap hari..mop lantai, lap cermin stiap 2hari skali.. tlg cuci keta si somi stiap minggu.. potong umput stiap minggu.. kejar anak (kalo nakal), jgn dok tpekik jer.. gegendang tlinga somi boleh pecah kalo asyik tpekik..
    kalo nak ramping, guna kukur kelapa utk parut santan..

    • August 17, 2010 at 3:51 pm

      ko bio betoiii abang nora.. ahaha
      dorang caj RM1,285 untuk 48 sesi.. ko punye caj baper nih.. ikiki

      • August 17, 2010 at 3:55 pm

        abg bain yer… Teman bkn abg nora lagi ek en me..
        sedekah ajer… sempona bulan posa…
        haaa… lagi baguih kalo diamalkn masa posa…
        Teman ada lagi tip.
        utk tambah ketangkasan tepuk nyamuk & lalat.. boleh cegah denggi & taun.. hahaha…

      • August 17, 2010 at 3:58 pm

        oke abang bain.. sori noo.. dah terbiasa ghitewww

  12. August 17, 2010 at 4:06 pm

    huh..tajuk punyer ar bso…lam gambo kecit jek 48 sesi itu..hampir2 joyah xnampak..

    • August 17, 2010 at 4:11 pm

      bulan pose pak lebai kata xleh letak pic besor2.. ihihi

  13. August 17, 2010 at 4:12 pm

    En_me…akak masih lagi tak bawak anak2 pi jenjalan di tempat2 sejarah di Melaka…biarpun selalu balik Melaka…heheheh

    SELAMAT BERPUASA

    • August 17, 2010 at 4:15 pm

      xper.. ramai orang mesia lebih suker melancong obersi pownn.. ehehe

      salam ramadhan gakk tuk akak lady ittewww

  14. August 17, 2010 at 4:37 pm

    suri pun suka jalan2 juga heee..

    • August 17, 2010 at 5:47 pm

      suri x suker shopping kahh.. ahaha

  15. August 17, 2010 at 6:07 pm

    pernah g muzium lukut tak?

    • August 17, 2010 at 6:10 pm

      blomm.. uhuhu

  16. mokcik azwa
    August 17, 2010 at 6:10 pm

    Baik simpan duit RM1,285 itteww untuk duit raya…bulan posa kalau betul2 posa [tak makan berlebihan masa berbuka hehehe] surely akan jadi kurus huhuhu

    • August 17, 2010 at 6:15 pm

      mesti mokcik ramping n jelita ghitewww.. ehehe

  17. August 17, 2010 at 6:44 pm

    En.me..dataran pahlawan..setahun tah berapa kali akak kesitu..tak tau kenapa suka kesana..

    • August 17, 2010 at 6:49 pm

      macam macam ader kott.. ekeke

  18. August 17, 2010 at 7:03 pm

    slm ramadhan.. singgah sini nak tgk juadah apa utk berbuka hehe

    • August 17, 2010 at 7:22 pm

      salam ramadhan dn terimakasih sudi singgah2 jenguk2 komen2 kemari.. ehehe

  19. August 17, 2010 at 8:47 pm

    salam en me…
    sya dh 2x masuk Muzium TLDM tu…
    mmg best kn sbb blh amik gambar kt dlm tu…
    selalu kalo muzium, x blh amik gambar kt bahagian dlm….🙂

    • August 17, 2010 at 8:55 pm

      itulah.. me tengok2 gak maner la tau kena sergah.. ahaha

  20. August 17, 2010 at 9:49 pm

    Salam En ME. Amik puteri di asrama Jasin. MRSM kah? Wahhh hebat tu, MRSM terbaik…

    • August 18, 2010 at 1:06 am

      bukan mrsm lohh.. sekolah kampung jerr.. uhuhu

  21. yus
    August 17, 2010 at 10:08 pm

    untung anak bujang nak jadi peneman en me…
    =)

    • August 18, 2010 at 1:04 am

      tak sumer orang minat melancong kat tempat sendiri kannns.. uhuhu

  22. August 17, 2010 at 10:11 pm

    wah..aku org melaka pun tak pernah pi muzium kapal ni…tgk gambar en.me sudah..he..he..he..

    • August 18, 2010 at 1:04 am

      kan kita pernah gi gua niah bersama-sama.. kahhh

  23. August 17, 2010 at 10:42 pm

    New York ada. Marie France Bodyline pun ada…..
    Pilih2…..Mana suka. Mana syok.

    Iklan free gituuu……

    🙂

    ** K`jadian ribut tu amat menakutkan…….**

    • August 18, 2010 at 1:02 am

      pasal ribut teww mula2 pelik gak, camane tiang payung je leh membunuh orang.. ghuper2nyer memang hebat ribut tewww

  24. August 17, 2010 at 10:45 pm

    salam. tak buka puasa ikan bakar ke ?

    • August 18, 2010 at 1:01 am

      bukan feveret lohh.. ohoho

  25. Nia
    August 17, 2010 at 11:06 pm

    sempat juga ambil gambar bazar tu ya..kesian pada yang terlibatkan.

    • August 18, 2010 at 1:01 am

      berita nasional tewww.. alfatihah tuk yg terkorban

  26. August 17, 2010 at 11:10 pm

    best lepak kota melaka tu

    • August 18, 2010 at 1:00 am

      shopping pown best gakk.. ahaks

  27. August 17, 2010 at 11:52 pm

    puasa puasa pon sempat jalan2 sampai ke muzium tldm itu…penat lor…

    • August 18, 2010 at 1:00 am

      teringat kata ustaz, kalo perjalanan lebih 75km (2 marhalah) pown leh berbuka pose ghitewww.. ehehe

  28. August 18, 2010 at 5:02 am

    jenuhlah akak mencari apa dia 48 sesi tu. rupanya kat itu.. hehe.. en me ni mmg lawaklah…

    • August 18, 2010 at 7:11 am

      kakak jangan nakal.. ahaha, me gurau2 jer oke

  29. DrSinga
    August 18, 2010 at 5:38 am

    tajam pedang dan parang yang terhunus itu???
    ada takut?

    • August 18, 2010 at 7:12 am

      bukan takut tapi hormat jerr.. ehehe

  30. August 18, 2010 at 10:33 am

    sangat tajam kah itu pedang ?
    and.. parang kontot kah ?

    hikhikhik..

    • August 18, 2010 at 11:16 am

      nak shopping macam gi berperang lorr..

  31. nur
    August 18, 2010 at 6:06 pm

    haritu pegi melaka.. pusing2 x terjumpa pun tmpt ni.. bila dahnak balik br tnampak.. sedih btol tp dah penat sgt dah..

    • August 18, 2010 at 8:45 pm

      xper, lenkali leh datang n visit oke..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s