Home > Canon Ixus 110IS, Car, Johor > cucunda diraja johor

cucunda diraja johor

cucunda

Sultan Iskandar's great-grandfather, Sultan Abu Bakar was the founder of the Johor Military Force (JMF). The above picture I snapped at Jaya Jusco Tebrau City last weekend.

Pagi semalam (rabu) jurujual kereta honda sudah telefon me bilang cik siarbi sudah sampai. Achai (bukan nama sebenar) tanya samada me nak buat pemeriksaan peribadi dahulu sebelum dia boleh daftar di jpj. Olehkerana me kesibukan, jadi me suruh achai sendiri periksa dan daftar saja. Me boleh ambil kereta pada hari sabtu nanti.

Bercerita pasal nombor pendaftaran cik siarbi, me sudah tempah sebulan yg lepas. Dapat ‘JMJ’ diikuti dengan tarikh lahir mQ (3 digit). Me tengok banyak kereta dijalanraya pakai nombor plat ‘JMK’ sudah. Tiba-tiba me teringat nombor plat ‘JMF’ sudah lama digunakan di johor, tapi oleh kerabat diraja saja.

Alahai.

Categories: Canon Ixus 110IS, Car, Johor
  1. August 26, 2010 at 8:41 am

    tahniah dpt keta baru!

    • August 26, 2010 at 8:50 am

      bukan dapat free oke.. ahaha

      thanx akak marina tewwww..😉

  2. August 26, 2010 at 10:10 am

    amboi siap inform status kat baju😛

    • August 26, 2010 at 10:18 am

      bangga jadik kerabat diraja tewww.. uhuhu

  3. August 26, 2010 at 11:05 am

    memang rare la gambar ni.haha.

    • August 26, 2010 at 11:18 am

      rare kanns.. ehehe

  4. August 26, 2010 at 11:25 am

    xpe..nnt aku cari yg tulis ANAK DIRAJA JOHOR dengan hanya menggunakan Nokia 1100i aku ni.haha.yok tukar2 link.aku rase ko ni dok area jb.

    • August 26, 2010 at 11:32 am

      yg tulis TMJ xnak cari ke encik tewwww.. uhuhu

  5. August 26, 2010 at 11:27 am

    wahh ghaye ngan kete br ek…nk tompang blehhh??? heeeeeeee

    • August 26, 2010 at 11:32 am

      volleee jerr.. ehehe

  6. August 26, 2010 at 10:46 pm

    bestnya kereta raya. mesti suka mQ me.

    • August 27, 2010 at 4:56 am

      best kannns..

  7. August 27, 2010 at 1:04 am

    wah…hansem tak?hehehe

    • August 27, 2010 at 4:48 am

      hensem giler.. ahaks

  8. DrSinga
    August 27, 2010 at 8:02 am

    cik siarbi pun putih jugak ya….?
    sedondon gitu…

    • August 27, 2010 at 8:15 am

      ader me cakap putih.. kowserr

  9. August 27, 2010 at 9:07 am

    kenapa ek JMF blh di pakai kerabat johor je?
    sebagai warga johor nk tau gk dana nih…🙂

    • August 27, 2010 at 9:13 am

      JMF = johor military force, plat kenderaan askar timbalan setia sultan johor dulu.. mungkin masa teww sultan johor pernah jadi agong kott.. wallahualamm

  10. August 28, 2010 at 9:22 am

    betul ke tu?
    silap2 ada yg kena tangkap nanti.

    • August 28, 2010 at 12:31 pm

      tangkap jerr..

  11. September 5, 2010 at 11:53 am

    siap ada baju tu… betul ke tu?

    • September 5, 2010 at 3:41 pm

      takkanlah me nak tulis “Me Tak Suka Menipu.. Semua Me Tulis Kisah Benar Saja” atau “Semua coretan adalah hakmilik Me dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Me.” Very Derrr laa akak nih..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s