Home > Food > ting ting jahe

ting ting jahe

ting ting jahe

the manufacturer uses only the choicest mature ginger from a specific area in Indonesia, stone-grinds the ginger into fine pulp and then processes it with maltose, cane sugar, tapioca starch. The manufacturer is so keen to maintain its most traditional method of production that even to date, the Chews are still individually wrapped by hand.

Kelmarin rakan sekerja dari indon sudah berikan kami jajan istimewa. Dipanggil gula-gula ‘ting ting jahe’ atau bahasa belanda disebut ‘gember bonbons sin a’. Tertulis dengan jelas ‘hanya untuk pasaran indon sahaja’.

Bila me rasa (lepas waktu berbuka), rasanya seperti dodol manis dan melekat-lekat celah gigi. Lebih kepada perasa halia yg asli. Sedap juga.

[+ kelompok vintage ]

Alahai.

Categories: Food
  1. August 28, 2010 at 1:33 am

    .•’´(_¸.•’´*♥♥*`’•.¸_)`’•.
    —-==–Kami Mengucapkan—==—-
    Selamat Hari Kemerdekaan ke 53
    ‘•.¸(¯`’•.¸*♥♥*¸.•’´¯)¸.•’
    buat pembaca blog kami
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com

    eeeemmmm sewaktu aku gi travel kat palembang ada keropok yang namanya kempleng.. pempek bunyi macam lucah kan…. dan kek lapis kat sana rasa tak sedap banyak cengkih lahh… apa pun tekak kita tak sama macam tekak orang sana… lagi satu jenang itu dodol rupanya…. dan banyak benda makanan pelik lahhhh…. yang paling mengerikan makanan kat sana adalah berkecot goreng… tau tak apa itew… sipot babi goreng cehhhh muntah aku kat sana termakan… pasal tak tahu

    • August 28, 2010 at 4:22 am

      mesti sodapp kanns.. ahaha

  2. DrSinga
    August 28, 2010 at 4:57 am

    bagus untuk buang angin me?

    • August 28, 2010 at 6:48 am

      xtau larr fulakks doc.. ahaks

  3. August 28, 2010 at 9:49 am

    dah serupa teng-teng lah pulak..

    hehe..

    • August 28, 2010 at 12:27 pm

      teng teng mainan lar akak rin itteww.. ihihi

  4. August 28, 2010 at 11:35 am

    huu..cam cekelat gula merah kt sini eh..tp kt indon mmg byk makanan pepelik la..sate buaya pun ade..arrrggghhh!

    • August 28, 2010 at 12:28 pm

      sate babi pown ader.. kahh

  5. August 28, 2010 at 12:32 pm

    waaaah….
    macam pernah tengok jer ni kat sabah. memang sedap. Hehehehe….

    • August 28, 2010 at 12:32 pm

      kat sabah mungkin orang indon yg seludup bahh..

  6. August 28, 2010 at 1:10 pm

    nampak menyelerakan sungguh jajan tu…lebih2 lg di bulan puasa ni…

    • August 28, 2010 at 1:12 pm

      puan pose takks.. hisssh

  7. August 28, 2010 at 2:12 pm

    sekali baca macam ‘ting ting jahat’ pulak bunyiknye.
    p/s: ting ting tu nama kawan kite.😀

    • August 28, 2010 at 2:42 pm

      kita kawann kanns.. ehehe

      • August 30, 2010 at 9:25 am

        mmg lar kawan…tapi sampai ati tak roger ade rumah baru. mencik! :p

      • August 30, 2010 at 10:39 am

        kalo memang asal blog yg baek dcampk kelaut mnjd pulauu.. volleee

  8. August 28, 2010 at 2:20 pm

    from jakarta ..tapi bukan dodol ya

    • August 28, 2010 at 2:43 pm

      bukann lohhh..

  9. August 30, 2010 at 5:01 pm

    terima kasih kerana menyinggah di blog saya. salam ramadhan🙂

    • August 30, 2010 at 5:09 pm

      thanx n salam ramadhan gakk..

  10. August 30, 2010 at 11:06 pm

    ehh..saya beli banyak masa gi Bandung
    kasi adikberadik jirantetangga sahabathandai
    tapi dorang jakun
    tak reti makan .

    • August 31, 2010 at 4:42 am

      yep, me ader bawak balik, xde saper hingin sentuh pownn.. bibik pown sengih2 jakk.. kowserr kanns

  11. September 5, 2010 at 11:41 am

    jahe tu maknanya halia…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s