Home > Canon EOS 40D, Johor, shopping > The Textile Town

The Textile Town

kain tangkak

The town of Tangkak is known as the "Textile Town" of Malaysia, offering prices that are lower than those in the cities. The range of fabrics and upholstery are endless.

Ahad kelmarin, sekali lagi me pergi menculik aTi di asrama puterinya di Jasin. Tujuan asal memang nak ke Tangkak saja untuk membeli pakaian aTi. Dan kain-main emak aTi.

Sambil membeli buah-buahan seperti buah duku langsat, pulasan dan pisang.

Dan tiba-tiba aTi merayu dibelikan modem jalur lebar. Untuk mencari maklumat projek sekolah, katanya. Di pekan Tangkak yg kecil dan di hujung minggu mula-mulanya memang tak yakin boleh cari dan beli modem tersebut. Tapi tak me sangka, buah cempedak dah jadi nangka. Kebetulan terjumpa kedai ejen maxis di simpang jalan utama yg dibuka pada hari ahad pula. Jadi, me belikan juga.  Boleh diguna dalamasa dua jam, katanya. Harap tidak disalahgunakan.

Alahai.

Categories: Canon EOS 40D, Johor, shopping
  1. matsomherbs
    August 31, 2010 at 1:09 am

    Tangkak syurga kain, dah mula nak jadi syurga ICT kut?

    • August 31, 2010 at 4:41 am

      memang kain dimana mana kat tangkak tewww.. x nmpk lagi kedai komputer merata2 fulakks

  2. August 31, 2010 at 1:39 am

    Salam.
    Tak tahu plak pasal tangkak, kalau nilai 3 tu tau lar. Hehehehehe

    • August 31, 2010 at 4:40 am

      akak kena terjah tangkak nih bahh.. ihihi

  3. DrSinga
    August 31, 2010 at 5:02 am

    dulu2 orang selalu kata.. ‘shopping kain-main kat Tangkak, kat Muar…’
    sekarang… ‘Tangkak, kat Ledang…’

    • August 31, 2010 at 5:11 am

      rege kain main kat tangkak pown xlarr murah maner kanns.. uhuhu

  4. August 31, 2010 at 6:22 am

    Salam en_me. canggihnya blog dia… Dolu – dolu memang suka gi beli langsir kat Tangkak tu…

    • August 31, 2010 at 6:34 am

      uhuhu terkedu me akak ckp canggih ghiteww..

      salamm merdeka akak wan itteww

  5. August 31, 2010 at 9:05 am

    Broadband memang keperluan penting zaman sekarang. Cumanya melihat pada cara kita menggunakan aplikasinya. Macam blogging tu kire baiklah kan kan kan…

    • August 31, 2010 at 9:16 am

      kaans.. ahaha

  6. August 31, 2010 at 10:54 am

    shopping kat tangkak or nilai mmg blh buat juling mata…
    tapi kena pandai pilih kain yg berkualiti

    • August 31, 2010 at 4:23 pm

      dan kena fandaii tawar menawar gakk..

  7. akak
    August 31, 2010 at 12:48 pm

    masa akak menetap di Melaka, tak teringatpun nak menyopping di tangkak… sekarang dah duduk bangi..nak kesana.. memanglah malas.. bila2 balik kampong kat melaka pun tak teringat nak kesana… gamaknya kalaulah akak dibelikan kereta baru… mcm crv ke..mercedeeess ker… Harus akak rajin jugaklah menyopping ke sana…

    • August 31, 2010 at 4:23 pm

      kete baru proton saga blm pown leh jejak kesana disana disana.. ahaks

  8. September 1, 2010 at 12:31 am

    Sempat lagi tuh beli pisang ..
    hikhik

    • September 1, 2010 at 8:17 am

      beli jerr.. volleee

  9. September 3, 2010 at 9:37 am

    patutlaaa, hari Isnin kain kat bandar Tangkak semua sold out!
    ptsss hey.. I just update my blog, don’t u want to take a look

    • September 3, 2010 at 9:40 am

      ammvoiii akak tewww..

  10. September 5, 2010 at 11:37 am

    salam en me. patutlah lama x update blog. rupanya berpindah rumah lagi… sori kak ida baru jumpa link.. hehe..

    akak dh pernah tiba kat tangkak ni.. mmg byk giler kedai kain… berderet2…

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s