Home > Bank, Canon Ixus 110IS, Johor > full settlement

full settlement

angpau

Calling a cab in JB area is easy, but you have to pay extra charges of RM2 of each call (the above picture I was holding a Maybank's Raya vouchers while travelling from Johor Jaya to Taman Molek inside a bad seated taxi)

Tiada siapa yg hendak korek lubang tutup lubang berkali-kali. Maksud me, buat hutang baru untuk tutup hutang yg lama. Tapi ada kan? Kaanss.

Kelmarin hari isnin me cuti sebab hari selasa kan cuti umum sempena hari merdeka.

Memang cadangan nak bayar habis hutang bank pinjaman rumah me yg terletak di depan pasaraya tesco itu. Hampir lima belas tahun bergolok bergadai membiayai hutang bank, dengan tiga kali penggadaian, dan tiga kali keluarkan duit kumpulan wang simpanan pekerja (kwsp).

Dipendekkan cerita, me sudah bayar kesemua baki yg tinggal beberapa hinggit dalam akaun bank.  Lega rasanya. Cuma kena cari dan upah peguam untuk urusan pindah milik dan nama pada geran rumah saja.

Tapi janganlah sampai ada kengkawan yg soh me tolong bayarkan hutang rumah pula. Rumah-rumah me yg lain banyak lagi yg belum langsai hutangnya. *Ketawa.

Alahai.

Categories: Bank, Canon Ixus 110IS, Johor
  1. September 1, 2010 at 1:22 pm

    errr…..nak tanye, nape 3x penggadaian?boleh ke keluarkan kwsp 3x?tak faham la…

    • September 1, 2010 at 1:34 pm

      salam kak syida yg gorjes itteww.. gini citernyer..
      3x penggadaian (refinance) sbb ekonomi tuan rumah tengah merundum dulu2.. sodeyy kanns ;-(
      kwsp dulu leh kuar 5 tahun sekali (untuk mengurangkan pinjaman rumah), tp sekang leh kuar tiap2 bulan.. naper? x cayer? ekeke

      thanx singgah kemari..😉

  2. September 1, 2010 at 4:24 pm

    wahh byk nyerr uma dia..mai la 1 nk dok..hehheeh

    • September 1, 2010 at 4:46 pm

      nk dok free lar tewww.. vollerr jerr, tapi bersyarat.. ader bra.. ahaha

  3. September 1, 2010 at 4:53 pm

    tu rumah depan tesco
    rumah depan giant, depan jusco, depan carrefour… ada tak???
    ehehh

    • September 1, 2010 at 6:06 pm

      naper? x cayer? uhuhu..

  4. mas
    September 1, 2010 at 5:04 pm

    depan batu cave ade ler..

    en_me, kasi tips macammane nk ade rumah bebanyak nie..

    • September 1, 2010 at 6:06 pm

      tips atas ker tips bawah kerr.. ehehe

  5. September 1, 2010 at 5:04 pm

    leganya hutang dah habes kan? kalau lah kite dpt duit terpijak beratus ribu lemon, nak je setelkan utang umah, utang kete, utang pitipitipu dan utang duit raye adik kite yg berjumlah 45 hengget tuh. baru betul merdeka!

    • September 1, 2010 at 6:05 pm

      yep.. lega gilerr.. tau xperr

  6. akak
    September 1, 2010 at 5:34 pm

    en me…
    gitulah hidup kita ni.. semedangnya membayar hutang…
    masa berhutang memang sedap… datang nak bayar bulan2nya yang boleh sakit… tap kan… kalau tak hutang, nak cekau mana duit nak bayar cash??? lainlah pak kita atau pak mertua kita jutawan yang masukkan duit belanja tiap2 bulan dalam akaun kita.. bolehlah jugak…Kannnnnssssss????……….

    • September 1, 2010 at 6:04 pm

      bayar hutang membawa berkat ghitewww.. uhuhu

  7. September 1, 2010 at 5:37 pm

    xsuruh en me bayarkan hutang rumah…
    bayarkan hutang jpa boleh? KEKEKEKE~😛

    • September 1, 2010 at 6:03 pm

      bayar serba satu kahhh.. vollleeee

  8. DrSinga
    September 1, 2010 at 9:48 pm

    terpikir….
    tak ada kamera khas untuk orang kidal kan…???
    .
    berumah dua, tiga ..boleh…
    jangan bersuri dua, tiga……🙂
    selamat malam me….

    • September 2, 2010 at 4:44 am

      hari dah pagi doc.. dah sahur?

      *abg jamel nak terjun sungai lohhh.. ahaha

  9. September 1, 2010 at 11:12 pm

    adakah itu sampul duit raya he…23x

    bro me nk duit raya leh he..23x

    • September 2, 2010 at 4:43 am

      mailarr datang umahh.. ehehe

  10. September 2, 2010 at 2:00 am

    mintak duit raya!!!!

    • September 2, 2010 at 4:42 am

      mai larr dtg umah.. ahaha

  11. September 2, 2010 at 3:10 am

    bila lah nak lega macam tu..
    huhuhu….

    • September 2, 2010 at 4:41 am

      kalo ader rejeki, insyaAllah aderlar teww nanti oke..

  12. September 2, 2010 at 10:09 am

    umah di mane ek…. johor ke..??

    • September 2, 2010 at 10:10 am

      yep, johor lohh.. naper? x percaye ker?

  13. September 2, 2010 at 10:10 pm

    ermm…
    peha itu ..
    ermm …

    • September 3, 2010 at 4:13 am

      meh dok kat riba abg jamel.. ek elehh

  14. September 4, 2010 at 1:35 pm

    jauh la bro_me he…23x now bro tengah mencari kerje nie… entah la.. byk sgt dugaan di bulan ramadhan nie

  15. September 5, 2010 at 12:00 pm

    tahniah. mesti rasa lega sgt kan… bila nak beli rumah baru lagi… hehe

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s