Home > Canon EOS 40D, Family, Johor > no more malaysia flights to palembang

no more malaysia flights to palembang

crv

Rain or shine (Plus Highway - not related story)

Hujung tahun ni genap empat tahun bibik bertugas di rumah me yg itu. Bibik kata nak sambung kontrak lagi. Jadi me kena hantar bibik pulang ke kampungnya selama sebulan. Dua tahun lepas pun bibik sudah pulang ke kampung, naik airasia. [+ oh fatimah ]

Sebenarnya me pun teringin nak ke indon kerana sejujurnya me tidak pernah menjejakkan kaki ke tanah asal usul nenek moyang me terdahulu. Teruja juga nak melihat jambatan ampera yg majestik di palembang (bekas kerajaan kuno sriwijaya) itu.

Kelmarin bila me periksa laman web airasia, tiada pula penerbangan dari semenanjung ke palembang. Apa barang kan? Malaysia airlines pun sama. Qantas airlines memang tak pernah lalu pun. *Senyum. Tapi me pelik juga. Takkan gara-gara isu kumpulan b.e.n.d.e.r.a mereka yg menghina jalur gemilang kita.

Takkan nak soh bibik naik sampan balik ke seberang pula. *Ketawa.

Mungkin kali ini me serahkan pada ejen saja untuk dorang uruskan.

Alahai.

Categories: Canon EOS 40D, Family, Johor
  1. September 2, 2010 at 2:41 am

    yg rajin tu ok le kan.. cari rejeki pak! katanya, sy pun perlu bibik utk urusan seharian

    • September 2, 2010 at 4:13 am

      saling memerlukann.. patut disyukur kaanss

  2. September 2, 2010 at 3:06 am

    Salam en_me;

    2 kali bibik lari ikut jimnuntanun;
    rasa dah serik tapi PENATlah !

    • September 2, 2010 at 4:29 am

      kekadang nasib x baek ghiteww.. me pernh kena sekali.. bengang kanns.. uhuhu

  3. September 2, 2010 at 3:29 am

    kesian kalau bibik kena naik sampan

    • September 2, 2010 at 4:40 am

      xder larr.. me gurau2 jerr.. ehehe
      jom kiter nek bot kat tasek perdana.. alala

  4. DrSinga
    September 2, 2010 at 5:02 am

    sila berpikiran dan ketawa jahat…
    seperti pada Sept 9 2008..

    • September 2, 2010 at 5:04 am

      oh fatimahh.. ahaha

  5. September 2, 2010 at 8:21 am

    alahai… bibik nk balik kg ek… best lah bibik…

    • September 2, 2010 at 8:39 am

      balik kg lepas raya.. sian jugakk.. ahaks

  6. September 2, 2010 at 8:39 am

    Semua destinasi ke?

    • September 2, 2010 at 8:40 am

      tak sumer ek.. yg me tau cumer palembang jakk.. ahaks

      thanx cik za singgah2 keblog me yg inih..

  7. akak
    September 2, 2010 at 8:47 am

    en me..
    dulu akak pun pernah dapat pembantu dari palembang…
    masa tu antar balik flight masih ada…
    payah jugaklah depa nak balik kampong nanti…
    apa kata en me belikan jetski.. bagi dia balik palembang??..

    • September 2, 2010 at 8:50 am

      x baek mendera bibik akak tewww.. ammvoiii

  8. September 2, 2010 at 8:53 am

    Moga satu hari nanti akan bertambah baik semula.

    • September 2, 2010 at 9:02 am

      xder maknernyer bro.. dari zaman konfrontasi smpi la nih memang macam ghiteww lohh.. tp kita mengharap yg terbaek kanns..

      thanx bro benrauf itteww singgah2 ke blog me yg inih..

  9. September 2, 2010 at 9:18 am

    huhuhhuh family linn ada pengalaman pahit dgn bibik.. layan baik sgt2 tapi dia bawak larik brg rumah…

    la ni MIL dah tak baik sgt dah dgn bibik… tapi sekejap jer… skrg layan mcm anak sendiri juga dah… cuma kami anak2 lebih berhati2…

    • September 2, 2010 at 9:30 am

      bengang kanns.. uhuhu

  10. September 2, 2010 at 10:10 am

    sebulan bagi cuti ya…

    bestnya jadi bibik bro me…. he..23x

    • September 2, 2010 at 10:15 am

      aper ade hal bro.. kiter kann serumpunns.. uhuhu

  11. September 2, 2010 at 10:43 am

    Mungkin dorang hentikan sementara kot?
    Tak mahu ada perkara buruk berlaku.

    • September 2, 2010 at 10:50 am

      tapi naper palembang jerr bahh..

  12. September 2, 2010 at 11:02 am

    bagi jet ski kat bibik pun ok
    ehehe

    …pstt… hamba takde CRV, hamba ada WRV sajer.. huhu…

    • September 2, 2010 at 11:11 am

      wnn citra itam menawan saper yg punyerr.. ammvoiii ehehe

  13. September 2, 2010 at 11:13 am

    keluarga saya ngak percaya pada bibik..

    • September 2, 2010 at 11:20 am

      bibik! angkat jemurannnn.. (teringat citer promlee dulu2) .. ehehe

  14. September 2, 2010 at 12:26 pm

    lebih teruja dengan gambar di atas.
    ada apa dengan palembang? huh!

    • September 2, 2010 at 12:31 pm

      kampung bibik me kat palembang jerr.. uhuhu

  15. September 2, 2010 at 3:48 pm

    seronok siut… boleh lepas singa pore tak ?

    • September 2, 2010 at 3:53 pm

      me yg x phm ke aper.. seronok naper? lepas singapore? konpius me (ckp bio terang bro).. hmmm..

  16. September 2, 2010 at 8:23 pm

    nice pic la…

    • September 2, 2010 at 8:33 pm

      thnx cikgu..😉

  17. September 2, 2010 at 10:05 pm

    Sementara dia balik palembang
    Nak jadi bibik en me lah
    angkat kain di jemuran pun takper..

    • September 3, 2010 at 4:33 am

      ahaha.. kowserr

  18. September 4, 2010 at 1:32 pm

    yup kita serumpung…

    sy pun jawa juga he…23x

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s