Home > Canon Ixus 110IS, Food, Kuala Lumpur > Roti Boom Monopoly Business

Roti Boom Monopoly Business

roti boom

Possessing knowledge of your competitor's current tactics will give you a much broader view of the market needs (Pasar Ramadhan Bukit Indah, Ampang)

Siapa kata me tidak suka cerita pasal makanan? *Ketawa.

Antara makanan berbuka puasa yg me suka beli dan makan ialah roti boom. Di pasar ramadhan tempat tinggal rumah bujang me yg itu, hanya satu gerai peniaga menjualnya. Gerai yg lain banyak yg jual murtabak, tapi apa klise makan murtabak kan. ;-P

Walaupun hendak membeli roti boom memang mencabar. Sebab pelanggan yg ramai dan peniaga pula guna nombor giliran (dalam mangkuk plastik). ;-P

Pascanota: Roti Bom juga dipanggil roti boom, jenis roti canai yang dibuat bentuknya kecil dan lebih tebal dari roti canai. Adunan doh dan cara penebaran dan canai, adalah sama dengan roti canai.

Alahai.

  1. September 7, 2010 at 2:27 am

    erm semilan posen?? mahal2. kat cheras ni baru 8 posen. apekah penyebabnya roti boom bukit indah lebih mahal?? kena investigate nih.

    * klise makan murtabak adalah tidak dapat dimaafkan. saya gila murtabak!

    • September 7, 2010 at 3:19 am

      x klise pd tekak me jerr.. sori makk ;-p

  2. September 7, 2010 at 4:33 am

    wahh..
    ada sistem giliran
    so takdelah si tukang
    pembuat roti boom
    rasa nak ‘ meletup’ jek kaans

    • September 7, 2010 at 8:10 am

      tau xper.. tp kann me sian kat makcik teww asyik kena ‘pot pet pot pet’ buli dgn laki dier yg sedap keje menguli jakkks.. aper barang kanns..

      • September 7, 2010 at 9:02 am

        makcik
        kasi boom itu laki! hahah

        ehh..saya penah beli kat sinilah..

      • September 7, 2010 at 9:11 am

        aisehh x ping ping me pownn.. ;-P

  3. DrSinga
    September 7, 2010 at 5:01 am

    sehingit satu bom kat tempat kita…

    • September 7, 2010 at 7:08 am

      mahal skit sbb ade doctor yg garang kt sitewww.. ikiki

  4. akak
    September 7, 2010 at 5:49 am

    en me…
    kalau peniaga paka angka giliran dan sistem beratur yang teratur.. memang seronok.. kita taklah terasa macam puss in the boot yang terpaksa buat muka agar peniaga nampak kita datang DAHULU dari orang lain….. Adil rasanya bila semua ikut peraturan….
    Lepas puasa ni, akak sure kena beratur nak beli nasi lemak yang sedappppp kat seksyen 7, Bangi…

    • September 7, 2010 at 8:12 am

      me cumer terpk gak.. naper peniaga roti boom itteww xleh wat mcm peniaga murtabak yg lainns.. dah siap2 prepare roti tuk orang beli, soh xyahlah beratur tunggu lamer2.. xleh ke prepare awal kul 2petang ke atau kul 10 pagi ker, letak roti boom yg dah siap dalam bekas vacuumm.. uhuhu

  5. September 7, 2010 at 6:14 am

    dulu memang sukeeerrr roti boom ni
    pehtu badan pun naik boom boommmmm
    aduhai

    • September 7, 2010 at 7:10 am

      dulu doc misti rampingg mcm ziana zains kannns.. ammvoiii

  6. September 7, 2010 at 8:04 am

    Macam roti mercun bom jer. Hehehehehe….
    Sedap ke roti boom ni en me?

    • September 7, 2010 at 8:09 am

      kalo x sodapp, orang x Q ghitewww.. uhuhu

      Roti Bom juga dipanggil roti boom, jenis roti canai yang dibuat bentuknya kecil dan lebih tebal dari roti canai. Adunan doh dan cara penebaran dan canai, adalah sama dengan roti canai.

  7. September 7, 2010 at 8:10 am

    bagus pakai angka giliran… tak mengurangkan pahala posa sbb buat muka sentap…huu

    • September 7, 2010 at 8:22 am

      tapi me tengok kelam kabut jugakk peniaga laki bini tewww.. pelanggan pownn boring kena tunggu giliran lamer taww.. ader ramai gak pelanggan yg dah sampai gilirannyer pownn x muncul2 ghitewww.. uhuhu

  8. September 7, 2010 at 8:30 am

    tukang buat roti boom kat sini, dah lari balik johor…

    • September 7, 2010 at 8:34 am

      sib baikk x balek indon kanns.. ehehe

  9. September 7, 2010 at 8:50 am

    budak yang pegang plastik tu dah macam nak pengsan tu

    • September 7, 2010 at 8:56 am

      mamat yg amik gambar dah pengsan lamer nungguu semedang.. ekeke

      • DrSinga
        September 7, 2010 at 8:11 pm

        kihkihkih!!
        sabarrrrr!!!šŸ™‚

  10. September 7, 2010 at 8:51 am

    saya
    tak suka
    sebab…
    bau hanyir telur..

    anak2 suka
    setiap kali beli
    kena buat lain
    sebab
    tak nak sos cili…

    • September 7, 2010 at 8:56 am

      sos cili? ahaha..

  11. September 7, 2010 at 8:51 am

    eh…salah lah….

    hahahaa..

    saya dok fikir roti john !

    • September 7, 2010 at 8:57 am

      salahh kanns.. roti aperr.. ihihi

  12. luahfikiran
    September 7, 2010 at 9:01 am

    Salam,
    Sedap dan suka makan roti boom ini. Tetapi dia minyak sikit. Untuk berbuka puasam LF tak pernah pula berbuka dengan roti boom ini. SELAMAT HARI RAYA.

    • September 7, 2010 at 9:13 am

      sekali sekali vollee kanns abang LF tewwww.. ehehe

  13. September 7, 2010 at 9:17 am

    alamak…… macam cedap jer roti tue.. hehehe

    • September 7, 2010 at 9:19 am

      sodapp lorrr.. tau xperr

  14. September 7, 2010 at 9:21 am

    penah mkn roti boom tapi tak selalu sebab takut ketagih sebab mmg sedap pun lantas akan mendatangkan efek tak sesuai pada saiz pinggang yang mmg dah tak kecit ni heheh.

    • September 7, 2010 at 9:22 am

      nak jadik ziana zains larr tewww.. ammvoiii

  15. mas
    September 7, 2010 at 9:59 am

    i punye feveret murtabak kat jln raja bot, chowkit. MEMANG SEDAP. tapi kene bratur panjang gile la kalo nak beli. dah la sedap, rege plak rm1.50. mane nak dapat sekarang harga murtabak yang GERENTI SEDAP dengan rege singgit lima posen kanns?

    try la en_me!

    • September 7, 2010 at 10:01 am

      xper me pass.. uhuhu

  16. September 7, 2010 at 11:13 am

    Kenapa kliawmakan murtabak?

    Aaah, terasa nak makan murtabak Victorylah…
    Anyway, selamat hari raya maaf zahir batin. Kita mungkin berselisih keta masa di Jasin.. hehe

    • September 7, 2010 at 11:13 am

      Nape kita eja klise jadi kliaw?? Ishh…

      • September 7, 2010 at 11:58 am

        suker ati mak somm lohhh..

    • September 7, 2010 at 10:37 pm

      selesehh?? oooo mungkin tidakkks.. ahaks

  17. September 7, 2010 at 11:15 am

    roti canai versi compact, heheehe, dulu2 ada satu mamat jual roti boom kat tepi menara maybank reganya 50sen, best banget

    • September 7, 2010 at 11:57 am

      best kebabomm tewww..

  18. September 7, 2010 at 1:39 pm

    kalau tak silap saya roti bom diletak gula.. manis.. huhuhu.. kencin manis..

    • September 7, 2010 at 1:42 pm

      xper letak gula sikit, letak planta ghitewww.. uhuhu

  19. September 7, 2010 at 3:27 pm

    terus lapar ni..pas ni nak cari kat bazar ramadhan heee…
    alahai..

    • September 7, 2010 at 4:13 pm

      iyolar tewww.. ehehe

  20. September 7, 2010 at 3:52 pm

    hari ini tak tahu nak buka kat mana.
    Wife dah bawak anak2 balik kampung.
    Cikgu sekolah dan budak sekolah dah cuti.
    Saya tak minat murtabak atau roti boom.
    Tapi kalau jumpa, saya nak cuba.

    • September 7, 2010 at 4:13 pm

      cuberlarr doc..
      hati2 djlnraya
      selamat hariraya maaf zahir bathin..

  21. September 7, 2010 at 7:06 pm

    Salam en_me

    Kat pasar keramat ada beberapa gerai yg jual roti bom ni. Bolehlah try kat sana pulak lain kali.

    • September 7, 2010 at 7:11 pm

      salam yb sudi keblog me yg inih..
      xper lgpun jln keramat jam giler tewww..

  22. September 7, 2010 at 9:21 pm

    lama betul tak makan roti bom ni… tapi memang sedap

    • September 7, 2010 at 10:32 pm

      sodapp kanns..

  23. DrSinga
    September 7, 2010 at 11:41 pm

    teringat pula roti bom malam2 nih…šŸ˜‰

  24. September 11, 2010 at 3:46 pm

    begitu besar cabaran nak kena lalui yea… hehe..

    bertuah peniaga tu dpt pelanggan cam en me…

    • September 11, 2010 at 8:24 pm

      bertuahnyerr peniagaa.. ahaks

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s