Home > Canon EOS 40D, exhibition, Melbourne > Melbourne Cup Day

Melbourne Cup Day

‘Fashions On The Field’ is a major focus of the day, with substantial prizes awarded for the best-dressed man and woman. I found these two ladies inside a tram from the Flemmington Racecourse station and asked their permission to snap the photo.

Hari Isnin me baru tiba di Melbourne. Sebab hari pengembaraan jadi me tidak datang ke pejabat.

Pagi Selasa keesokannya pula, seperti bulan yg lepas, me pun bersiap-siap ke pejabat.  Tapi sungguh tak me sangka, buah cempedak dah jadi nangka. Bila tiba di perkarangan tempat letak kereta, cuma ada sebiji kereta saja. Rupa-rupanya hari ini (semalam) cuti umum pula. Sempena hari ‘lumba kuda sedunia’ di Melbourne. [+ Melbourne Cup Day – wikipedia ]

Jadi, aktiviti jalan-jalan semalam, me cuma mencari jalan Tuhan (nanti me cerita oke) dan ke tempat lumba kuda yg popular di Flemington Racecourse itu. Dan yg menariknya semalam, sepanjang jalan dan dalam tram dimana-mana ramailah orang-orang perempuan bule yg memakai hiasan di kepala. Manakala orang lelakinya pula berkot yg kemas dan bertalileher juga.

Without an admission ticket, you cannot join them.

Alahai.

  1. November 3, 2010 at 12:36 pm

    salam en me…
    moga sihat2 sokmo ye =)

    • November 3, 2010 at 12:37 pm

      salamm jugerr cheqna ittewww..

  2. November 3, 2010 at 12:36 pm

    salam en_me

    menarik ler. warna warni hiasan kepala tuh… ~

    • November 3, 2010 at 12:37 pm

      salamm jugerr cik manjer itteww..

  3. November 3, 2010 at 1:43 pm

    salam en me,
    mcm2 jenis head gear ada yer, dari sekecik2 hingga sebesar2 topi.
    Kuda mana yang juara tahun ni…😉

    • November 3, 2010 at 1:47 pm

      tak taularr fulakk kuda yg menang.. uhuhu
      salamm juger abang abu aimann ittewww

  4. November 3, 2010 at 1:50 pm

    uiks… hari kuda sedunia.. hahaha

    kalau cerita kat org tua bersarban di surau2 kampung, tentu tak percaya ini dan sambil2 itu mereka menggeleng2kan kepala…
    hehehe

    • November 3, 2010 at 1:53 pm

      dulu2 pown kita ader hari ‘sabung ayam sedunia’.. ahaha

  5. November 3, 2010 at 1:53 pm

    tak cuba bertaruh ke?hehehe

    • November 3, 2010 at 1:58 pm

      ahaha.. kowserr makk

  6. November 3, 2010 at 2:13 pm

    anak kuda xbleh bet ek?
    hihihi

    • November 3, 2010 at 2:17 pm

      anak kuda blom soklah blom pandai membaca mengira xleh bet.. ihiks

  7. November 3, 2010 at 2:21 pm

    nak cuba letak kat tudunglah…
    ngeeeeeeeeee…

    • November 3, 2010 at 2:22 pm

      pastu jgn lupa amik gambar letak dlm blog oke.. ekeke

  8. November 3, 2010 at 3:00 pm

    Hari kuda sedunia…sampai jadi cuti umum…ish ish ish

    apa pun reben kat kepala tu menarik juga hehehe

    • November 3, 2010 at 5:15 pm

      menarik kanns makk.. ehehe

  9. November 3, 2010 at 3:04 pm

    Hari lumba kuda sedunia pun cuti? Hebat mereka ni.

    • November 3, 2010 at 5:16 pm

      macam hari ‘menyabung ayam’ kanns.. ikiki

  10. DrSinga
    November 3, 2010 at 3:19 pm

    teringat cerita Pretty Woman..

    • November 3, 2010 at 5:16 pm

      romantiknyerr doc ittewww.. ekeke

  11. November 3, 2010 at 7:29 pm

    agak2 comey dak kalo joyah pki cenggitu kat pale ek?

    • November 3, 2010 at 9:33 pm

      x sesowai kalo joyah pakey kt tudung.. agaknyerr lohh.. uhuhu

  12. mas
    November 3, 2010 at 9:22 pm

    heheh seronokle pule,

    saya memang ade banyak koleksi topi dalam almari..

    • November 3, 2010 at 9:34 pm

      beli kat maner tewww.. ehehe

  13. November 4, 2010 at 8:32 am

    teringat filem My Fair Lady la tengok hiasan2 kepala dema tuuuu

    • November 4, 2010 at 8:34 am

      chantekk cekgoo kanns.. ehehe

  14. November 4, 2010 at 11:38 am

    So who is the winner?

    • November 4, 2010 at 11:52 am

      entah.. ader makk kisah.. uhuhu

  15. November 6, 2010 at 11:19 am

    menarik!!!!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s